Fiacik pisze:1.6 to badziew i nie masz pewności jak to się na Gazie sprawdzi. Jakbyś się znał na Fiatach wiedziałbyś, że pod Gazociąg lepszy będzie 1.4 95KM bo jest sprawdzony albo T-JET a 1.6 w tym aucie to...pomyłka
Podaj konkrety, bo jak na razie to na podstawie tych "teorii" to widzę, że "T-Jet jest super, bo... TAK !" a wszystko co inne, benzynowe od Fiata to "badziew" Konkrety proszę... dane, relacje i wrażenia z użytkowania, słowem coś, na podstawie czego mógłbym wyrobić swoje zdanie, a nie opinie osób, którzy użytkują to co mają i to jest świętość, bo wszystko inne, to jest "BEBE"
Wystarczy poczytać jakieś artykuły o 500x i Renegade z tym silnikiem. Jedzie słabo i pali ponad 10 w mieście i 8 na spokojnej trasie ze skrzyniami manualnymi. Z automatem będzie jeszcze gorzej.
Żeby było jeszcze taniej, Fiat zaleca wymieniać olej 2x częściej niż w reszcie silników, czyli prawdopodobnie pali go dużo. Tak samo paski napędów pomocniczych max 75tyś, gdy w pozostałych silnikach max 120tyś.
Być może się na kombi skuszę ale 95 KM z własnym gazem - żadnej fabrycznej jeżeli ma to tak wyglądać jak do tej pory. Poza tym nauczony doświadczeniem żadnych eksperymentów z lakierami - tylko kolor biały akryl albo srebrny metalik bo nie zamierzam znowu poprawiać Turków .
No właśnie ciekawie prezentuje się T-Jet z fabrycznym LPG.
"W przeciwieństwie do „przystosowywania" silników w after-market, silnik 1.4 LPG Turbo 120 KM został oryginalnie zaprojektowany pod kątem zasilania z instalacji LPG, a więc z użyciem odpowiednich materiałów, komponentów i technologii, co oznacza, że jest fabrycznie dostosowany (zawory i gniazda zaworowe) do spalania LPG i wyposażony w specjalny kolektor dolotowy oraz wszelkie dodatkowe wiązki elektryczne. Oczywiście, w celu zapewnienia maksymalnej jakości i niezawodności, instalacja LPG jest montowana bezpośrednio w fabryce, a każdy samochód przechodzi odbiór techniczny i jest certyfikowany przez Fiata." http://www.fiatpress.pl/press/detail/857
tylko cena tej instalacji to pewnie będzie wychodziła z 5 tys. zł a jej serwis tylko w ASO Fiata za ich ceny;) Tak jak w skodzie z fabrycznym gazem - dotrysk etyliny i wątpliwa "stopa zwrotu" takiej instalacji. Nie wiem czy jest się na co napalać, chyba, że Fiat mnie zaskoczy;)
@leszek1234 trafiłeś w sedno - myślę że 5 tys. zł to bardzo optymistycznie policzyłeś do tego pewnie częstsze przeglądy np. w Skodzie bez gazu przegląd jak u nas po 30 tys km z lpg co 15 tys. Jeszcze żeby usługi ASO stały na najwyższym poziomie w całej Polsce - to bym jeszcze zrozumiał filtr do lpg 100 zł który można za 10-20 zł kupić .
A wracając do nowego Tipo mam nadzieje że wiązki przewodów nie będą ulegać biodegradacji po 4-5 latach jak w linkach - no i z tego co widziałem to jednak zawieszenie w podszybiu czyli zabawa z łożyskami i wycieraczkami :( .
Akurat dzisiaj podjechałem pod salon FIATA w B-B i obejrzałem sobie 2 egzemplarze
1) za 49.500zł nazwy wersji nie pamiętam , ale silnik 1,4 95KM - kolor biały , na ładnych alumach 16 cali opony 205 mm, 6 biegów do przodu,bardzo ładna i fajna tapicerka ,deska czarna po górze miękka , dołem twarda ale całość ładnie się prezentuje.Patrzyłem na tylna półkę, którą tak wszyscy krytykują,że plastikowa - nie jest tak źle , ale jak ktoś lubi narzekać.Za to bardzo fajna jest wykładzina na podłodze , powiem krótko - jak w porządnym aucie.
2)cena??? ale nie mając za wiele czasu nie pytałem,silnik 1,6 w automacie - kolor srebrny , zewnętrznie super się prezentuje , na pięknych alumach 17 cali ,opony 225 mm,tapicerka w środku super ,coś jakby welur,ale kolorystycznie i chyba praktycznie lepsza wydaje się w tym za 49.500.Dwie rzeczy , które mi się nie podobały to :
- lewarek , a raczej coś przypominające pałkę do tego całe czarne i ten ,,pulpit" ową pałką taki prostacki i tandetny , aż prosi się o trochę chromu
- brak manuala
Nie mogę zrozumieć i w salonie w zasadzie przyznano mi rację zarówno w sprawie manuala jak i też braku 6 biegów w multijet 1,3 .
Multijet 1,3 ma przecież 200Nm , a 1,4 tylko 118Nm i tu mam poważne obiekcje jak pojedzie na autostradzie z 4 osobami + 50 kg w bagażniku.
Przecież takie duże auto musi mieć choć trochę zawsze w rezerwie pod nogą. Co do multijeta nie mam zastrzeżeń .
Ogólnie ładne auta i dużo lepiej prezentują się w realu niż na zdjęciach - warto wybrać się do salonu .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
Fiacik - fanie Diesla ...nie potrzeba 6 biegu jak przełożenia są ok (szczególnie że 5tka jest tak długa). Poza tym weź Ty się może przejedź tym 1.4 to zobaczysz, że daje radę. Ten silnik wrzucają od 10 lat do kompaktów i jak chcesz to pojedziesz - do 140km/h bez problemu Tak się zastanawiasz itd itp...to sobie popatrz na konkurencje jak wsadzą 1.2 75KM i to dopiero nie jedzie...
Jakimś wielkim fanem diesla to ja nie jestem , no chyba , że mówimy o spalaniu i to własnie zadecydowało , że kupiłem Linkę z takim silnikiem.Wydłużyła mi się bowiem droga do pracy do 40 km w jedna stronę , a dodatkowo zięć potrzebował na gwałt auta taniego w eksploatacji i tak pozbyłem się nagle Thalii z gazem .
Już wcześniej pisałem ,że brak 6 biegu to w zasadzie jedno zastrzeżenie do Linki bo wyciszenie w niej nie jest najlepsze , a 3100 obr/min przy 130 km/godz daje trochę za dużo decybeli , auto jedzie fajnie i cicho przy 110-115 km/godz i wtedy ma ok.2700 obr/min i o to chodzi właśnie z tym 6 - tym biegiem . Może by nieco sprawę poprawiło inne zestopniowanie aktualnej skrzyni , do którego po dłuższej eksploatacji też mam uwagi ( 2-gi bieg mógłby być nieco dłuższy) wynikające chociażby z tego , że w pracy mieliśmy Opla Combo z tym silnikiem ale w wersji 75 KM i chyba oplowską skrzynią . Ciągnął bardzo ładnie a przede wszystkim z powodu skrzyni płynnie na wszystkich biegach , a mój jest czasem za bardzo narowisty , jak odejmiesz gazu to go zaraz zmuli bo turbo nie wyrabia i mała pojemność , jak masz obroty to chce wyskoczyć spod maski i trzeba bardzo uważać aby sobie ze sprzęgłem nie narobić kłopotów . A 1,4 16 V benzyna pojedzie bo musi , ale to w/g mnie fajny silnik do auta ważącego o 200kg mniej i tu raczej pasowała by skrzynia 5 -ka bo w 6 biegowej trzeba chyba będzie niemiłosiernie ,,kopać" zwłaszcza w mieście , a i także nawet po niewielkich górkach w trasie .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
A które auta tej klasy dzisiaj waży 200kg mniej?...
Skrzynia 6stka to właśnie idealnie rozwiązanie do tego silnika bo świetnie sprawdza się w mieście i na trasie.
Nikt nigdzie nie napisał, że trzeba zawsze używać wszystkich biegów po kolei i żadnego nie pomijać.
To jest auto dla kogoś kto korzysta z obrotów i lubi zmieniać biegi.
Skrzynia 5tka była montowana w tym silniku w innych modelach i...dobrze, że z tego pomysłu zrezygnowali
Dla mnie bardzo dobra opcja na podstawę bo zawsze mogli wrzucić 77KM i wtedy dopiero byłby problem...