Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
tojamarko kupiłbym jakiś klej dwuskładnikowy do plastiku teoretycznie poksipol, lub szukać spawarki warsztat spawania zderzaków ja osobiście kleiłbym sam zresztą teraz są dobre kleje.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To jest niestety smutny fakt, cena nowej obudowy filtra w ASO powala.tojamarko pisze: I zła dla mnie wiadomość. Pęknięta obudowa filtra powietrza. Tak sobie myślę, może by to jakoś skleić?. Tylko pomysłu brak, opcja kupna troszkę przerażająca: ceną.
Jak u mnie "mechanik" złamał dzyndzel z cienkiej odmy szukałem na Alle... i znalazłem, nie pamiętam za ile, chyba coś ok. 160 zł. I jak dobrze pamiętam była to obudowa filtra z jakiegoś Grande Punto, po numerze eper dojdziesz z jakich modeli pasują do Linei.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nr wg Eper 51806861
http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORC ... D=51806861&
Na Alle... tego pełno i ceny różne ;)
Pozdrawiam. Adam.
http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORC ... D=51806861&
Na Alle... tego pełno i ceny różne ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
jak masz wszystkie elementy to ja bym oddał do pospawania plastikiem - najtrwalsza metoda łączenia chyba że cała używka na alle wyjdzie jakoś rozsądniejtojamarko pisze:Wyczyściłem odmy, aż wręcz udrożniłem i przeciściłem przepustnicę.
I zła dla mnie wiadomość. Pęknięta obudowa filtra powietrza. Tak sobie myślę, może by to jakoś skleić?. Tylko pomysłu brak, zwykły klej nie da rady, może jakimś silikonem albo co.![]()
A może jakieś propozycje?
Jak pisał "mwas" opcja kupna troszkę przerażająca: ceną.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniony olej ( znów Shell Helix Ultra 5W40 ) + filtry.
Przy okazji okazało się, że "kończy się" tłumik drgań tłumika :(, wymiana na dniach.
Pozdrawiam. Adam.
Przy okazji okazało się, że "kończy się" tłumik drgań tłumika :(, wymiana na dniach.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
W kwestii tych opisanych stuków zawieszenia - Dariusz , sprawdź dokręcenie górnej nakrętki amortyzatora . Pozdrawiam 

-
- klubowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 268700
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jak ze zużyciem powyższego oleju,? zastanawiam się nad zmianą własnie na shell ultra, jeżdzę na elf evolution i po przejechaniu 8 tysięcy postanowiłem nie dokupywać na dolewki a zmienić na inny.adamson pisze:Wymieniony olej ( znów Shell Helix Ultra 5W40 ) + filtry.
Przy okazji okazało się, że "kończy się" tłumik drgań tłumika :(, wymiana na dniach.
Pozdrawiam. Adam.
-- 2 lutego 2016, o 18:30 --
Właśnie od tego zacząłem,myśląc że tam leży problem (nawet zakupiłem górne mocowanie amortyzatora) trzyma jak diabeł dobrą duszęzibi186 pisze:W kwestii tych opisanych stuków zawieszenia - Dariusz , sprawdź dokręcenie górnej nakrętki amortyzatora . Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Sprawdź, czy po tyłku nie dostało łożysko kolumny McPhersona. Jego uszkodzenie nie objawia się jedynie charakterystycznymi stukami podczas skrętu kół, a może również dostać luzu "góra/dół" i wtedy może pojawić się efekt "dobijania" na nierównościach. Nasz forumowy kolega dokładnie w ten sposób załatwił sobie świeżutkie łożyska poprzez utwardzone, gwintowane zawieszenie. Jeśli łożyska będą na bank OK, to może sprawdzić okolice stabilizatora ? Łączniki i gumy - tam też lubi postukać. Może warto byłoby podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki ?
Do głowy mi przychodzi jeszcze rzecz dość banalna, aczkolwiek z tyłu okazywało się, że ten banał był powodem dziwnych stuków
Mianowicie osłona amortyzatora, czyli tzw bałwanki
Z przodu one też się znajdują, tylko że są założone na amortyzator, pod tą "harmonijkową" osłonę. Może tam się poluzowało i stuka na nierównościach ? 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No, przyznam szczerze, że moja Linea lubi ten olej ;), może to kwestia ciężkiego butaDaRiuSz pisze:Jak ze zużyciem powyższego oleju,? zastanawiam się nad zmianą własnie na shell ultraadamson pisze:Wymieniony olej ( znów Shell Helix Ultra 5W40 ) + filtry.
Przy okazji okazało się, że "kończy się" tłumik drgań tłumika :(, wymiana na dniach.
Pozdrawiam. Adam.

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 268700
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Mwas, chwyciłem palcami pomiędzy sprężyną za osłonę amortyzatora tą harmonijkę i podczas szarpania zaczęło stukać, własnie taki dźwięk jaki słychać podczas jazdy, szarpałem w poprzek auta. Czyli hałasuje bałwanek znajdujący się w harmonijce?.mwas pisze:Sprawdź, czy po tyłku nie dostało łożysko kolumny McPhersona. Jego uszkodzenie nie objawia się jedynie charakterystycznymi stukami podczas skrętu kół, a może również dostać luzu "góra/dół" i wtedy może pojawić się efekt "dobijania" na nierównościach. Nasz forumowy kolega dokładnie w ten sposób załatwił sobie świeżutkie łożyska poprzez utwardzone, gwintowane zawieszenie. Jeśli łożyska będą na bank OK, to może sprawdzić okolice stabilizatora ? Łączniki i gumy - tam też lubi postukać. Może warto byłoby podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki ?Do głowy mi przychodzi jeszcze rzecz dość banalna, aczkolwiek z tyłu okazywało się, że ten banał był powodem dziwnych stuków
Mianowicie osłona amortyzatora, czyli tzw bałwanki
Z przodu one też się znajdują, tylko że są założone na amortyzator, pod tą "harmonijkową" osłonę. Może tam się poluzowało i stuka na nierównościach ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jest to wielce prawdopodobne - albo bałwanek wewnątrz, albo sama harmonijka o coś stuka, chociaż bardziej obstawiałbym bałwanek, a raczej nie sam bałwanek a to, co jest do niego doczepioneDaRiuSz pisze:Czyli hałasuje bałwanek znajdujący się w harmonijce?.


-- 2 lut 2016, o 19:49 --
Może być też tak, że ten bałwanek się po prostu zsunął w dół i osłona do niego doczepiona napitala o np dolną obudowę amortyzatora podczas dobijania w trakcie standardowej pracy amortyzatora. Ten bałwanek powinien być maksymalnie u góry

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
moja shela piła strasznie 3tys km i prawie połowę wypiła, teraz zalałem motula 1tys. zrobiony i na razie full stan nadal
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 268700
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Właśnie jestem na etapie szukania oleju którego by linka nie piła w tak szybkim tempie, ten motul to jaki?marcin24 pisze:moja shela piła strasznie 3tys km i prawie połowę wypiła, teraz zalałem motula 1tys. zrobiony i na razie full stan nadal
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Co dzisiaj zrobiłem ze swoim autem:
Miałem trasę przejazdu jakiej 40 km, po ostatnim przeczyszczeniu odm i ich udrożnieniu, miałem okazję sprawdzić auto w jeździe.
Autko chodzi cichutko jak by z fabryki dopiero wyjechało, no i została przywrócona moc silnika.
Wciskając podał gazu było czuć przyspieszenie.
Wracając do obudowy filtra, cena spawania, a cena używki jest taka sama około 160 zł. Ale najpierw spróbuję sam to skleić "pospawać". Pęknięcie jest na łączeniu, więc jest naddatek plastiku i nie powinno być problemu. Wszystko wyjdzie w praniu.
Miałem trasę przejazdu jakiej 40 km, po ostatnim przeczyszczeniu odm i ich udrożnieniu, miałem okazję sprawdzić auto w jeździe.
Autko chodzi cichutko jak by z fabryki dopiero wyjechało, no i została przywrócona moc silnika.


Wciskając podał gazu było czuć przyspieszenie.
Wracając do obudowy filtra, cena spawania, a cena używki jest taka sama około 160 zł. Ale najpierw spróbuję sam to skleić "pospawać". Pęknięcie jest na łączeniu, więc jest naddatek plastiku i nie powinno być problemu. Wszystko wyjdzie w praniu.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dariusz , przyznam się że nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc " górne mocowanie amortyzatora " ? Czy piszesz o poduszce nad amorem ? Ja miałem na myśli kontrolę dokręcenia górnej nakrętki na amortyzatorze . Sam miałem taki przypadek . Ta nakrętka była tylko nieco poluzowana a tluklo jak diabli . Pozdrawiam 
