Ciężko pali.

shaft1983
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 23 gru 2010, 23:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wybrzeże
Podziękował: 1 raz

Ciężko pali.

Post autor: shaft1983 »

Witam klubowiczów w Nowym Roku
Jak zwykle rzadko zaglądam, rzadko się udzielam jak mi nic nie dolega :-)
Nastały mrozy i problem z samochodem.
Mam nówkę akumulator (byk jak pod 1.4 - 60mA)
Wymieniony rozrząd - nowe świece - świeżutki olej - nowy filtr powietrza - drożne węże odmy - czystą przelotkę - słowem och i ach.
4 noc po ok -15stC i samochód wysiadł ! - kręce po dwa obroty rozrusznika - pali czasem za 6 a czasem i za 8 próbą !!!
Jak zaskoczy to telepie go 600-700 obrotów popracuje kilka sekund gaśnie - tak ze 2-3 razy i dopiero się rozkręca powolutku wchodzi na 1100 obrotów.
Przyznam się świeczki wymieniłem dopiero wczoraj :róż po 90 tysiacach heh - różnica w pracy silnika zauważalna - jednak rano nie pali za Chiny ludowe.
Mechanik mówi przewody mam Ok - w sklepie gostek zachęcał może cewka za 480pln - z pewnością :ryczy - ciepły pali na dotyk - po świecach czuć silnik pracuje równiej - depne idzie nic nie przerywa itd.
Mechanik akurat kompa nie miał - sugeruje że może padł czujnik temperatury wody w układzie - komputer fiksuje - check mi się nie świeci - a na pytanie czy ten czujnik to to samo co termostat nie odpowiem - normalnie się nagrzewa do 90 st.C kabinę również grzeje bez problemu.
Myślałem może benzyna ochrzczona - zatankowałem na Schellu 98 i nic.
Sądziłem że tylko wychechłany diesel padnie zimą - zmieniam zdanie o benzynie.
Ktoś - coś ?? Jak sobie poradzić aby portfela nie opróżnić - a problem rozwiązać.
Dzięki z góry za wskazówki !
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: mwas »

Zainteresowałbym się tzw. mapsensorem :ink Jest to nic innego jak czujnik temperatury powietrza na dolocie i jego reanimacja była już u nas opisywana. Problemy przy jego awarii dokładnie takie, jak opisujesz, więc to może być to :ink Przydałoby się podłączyć auto pod komputer i odczytać parametry. Awaria mapsensora powinna objawiać się tym, że np przy -10 st i zimnym, nie odpalanym silniku, wskazanie temperatury powietrza odczytanej przez komputer będzie np na poziomie +50 st :ink Przez to komputer dobiera nieprawidłowo mieszankę i problemy z odpalaniem. Teoretycznie, wystarczy odłączyć ten sensor i owszem - komputer wywali błąd, ale auto powinno odpalić w tak jakby "trybie awaryjnym" :ink Więc ja na dzień dobry sprawdziłbym to :luzak A więcej o mapsensorze znajdziesz TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... map+sensor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 111000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: PadrePadre »

Spróbuj może na innej stacji poza Shellem, akurat sama "marka" stacji dużo nie daje bo chrzczą wszystko...

W takie mrozy auta padają po 4 dniach bez względu na markę (chyba, że auto ma duży silnik i montowany aku o bardzo dużej pojemności - to jest normalnie i moim zdaniem nie masz co przejmować się, że technicznie z autem jest coś nie tak. Tutaj poza doładowaniem akumulatora przez noc przed planowaną jazdą za dużo nie zrobisz. Teść ma dokładnie taki sam problem i jedyną rzeczą która podziałała - to własnie doładowanie aku. A też ma nowy rozrząd, kable, świecie - technicznie wszystko w należytym porządku.


Na 4 dni stania przy -15 nie ma mocnych :)
Spróbuj co 2 dni się gdzieś przejechać by autko nie stało dłużej, odpal na 5 minut, przejedź z 5-10 km bez wyłączania silnika.



--> Pamiętaj też, że za duża pojemność akumulatora przy małym silniku nie jest za dobra - bo alternator może go nie doładowywać do "pełna" co z kolei prowadzi do szybszego zużycia. 60tka powinna być jeszcze OK ale ogólnie doradzałbym pojemności aku zgodne ze specyfikacją silnika. To w co warto zainwestować zamiast pojemności jest sama jakość akumulatora - nauczyłem się tego w airsofcie, gdzie duża bateria ale słabej jakości nie dorównuje mniejszej ale za to bardzo dobrej jakościowo.

--> + oczywiście uwagi kolegi w poście powyżej :)
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: mpsfc »

A moja po ośmiu latach niezawodności poddała się wczoraj, nie zapaliła i już (rozrusznik i aku wporzo), taki foch. Po raz pierwszy na lince :) holowniczej do warsztatu.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: mwas »

I u Ciebie pewnie jest dokładnie to samo, o czym pisałem wyżej... :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: ślimak »

Foch to foch :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: mwas »

Najnowsze wieści od mpsfc - cytuję: "To jest TO" :lacha Więc winowajcą okazał się padnięty czujnik, o którym pisałem wyżej :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: Tomek »

shaft1983, mogę się założyć, że jak ogarniesz mapsensor to Twoje problemy się skończą.
shaft1983
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 23 gru 2010, 23:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wybrzeże
Podziękował: 1 raz

Re: Ciężko pali.

Post autor: shaft1983 »

Dzięki za podpowiedź - jutro będę walczył - dziś małżonka dzwoniła do mnie - z pracy nie wrócę - padnie rozrusznik - lub akumulator jednak odpaliła - w dzień mróz mniejszy i mam wrazenie jest coraz gorzej- teraz okolice Kołobrzegu dochodzi do -15stC zima się wściekła - samochód też :P
Mam nadzieję wyjdzie że to MAPsensor - na awaryjnym kilka dni pojeździmy - zamówię na alledrogo -
Jednak pytanie - samemu z odpowiednim kluczem wymiana jest możliwa ? - różne rzeczy do tej pory robiłem przy samochodach - wygląda to banalnie - w VW np. błędy trzeba kasować nawet jak usuniesz przyczynę usterki.
Nie wspomnę o losie spaliła mi się zarówa w tylnej lampie ! Wymień na mrozie - w Niemcach trwa to kilka chwil - Linka m o r d e g a ! ręce kostnieją a mi zawsze żarówki padają zimą :lacha
Napiszę czy rano "zagadał" z czujnikiem - czy po wpięciu kostki.
Pzdr. !
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: leszek1234 »

shaft1983 pisze:- w Niemcach trwa to kilka chwil - !
na pewno masz na myśli nowe samochody??? Niedawno zastałem pomstującego kolegę ubrudzonego, podrapanego, leżącego na ziemi żeby wymienić żarówkę z przodu w nowym niemieckim samochodzie...
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: smak56 »

shaft1983 pisze:Nie wspomnę o losie spaliła mi się zarówa w tylnej lampie ! Wymień na mrozie - w Niemcach trwa to kilka chwil - Linka m o r d e g a !
Nie ma żadnego problemu z wymianą żarówki w tylnej lampie, pod warunkiem, że założysz zamiast nakrętek motylki i wiesz, że są trzy a nie jak pisze w niektórych instrukcjach dwie śruby. Szczegóły tutaj: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... it=motylki
smak56
* * * *
Obrazek
shaft1983
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 23 gru 2010, 23:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wybrzeże
Podziękował: 1 raz

Re: Ciężko pali.

Post autor: shaft1983 »

Bingo ! mwas - flacha dla Ciebie :-) noc -16stC nie gadał - odpięty MAPsensor zapalił na dotyk :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: mwas »

Że tak się wyrażę: a nie mówiłem ? :ink To teraz: albo inwestycja ok 2 zł i dłubanina we własnym zakresie z wymianą samego termistora, albo wydatek rzędu 230 - 280 zł na cały, nowy element - wybór należy do Ciebie :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Ciężko pali.

Post autor: mpsfc »

Właśnie wymieniony, oryginał siedział bosch i taki został zamontowany. 5 minut roboty. Dzięki Maciek :pivo
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Ciężko pali.

Post autor: Tara78 »

Maciej, ty poradnik możesz napisać i wydać :)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
ODPOWIEDZ