Opony "wielosezonowe" - czy warto?
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Każdy ma swoje zdanie
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Jak najbardziej. Ja opieram się na doświadczeniu, testach motoryzacyjnych i zwykłej ocenie ile dni jest deszcz a ile śnieg. Z tego właśnie wyszło to co napisałem w poprzednim poście, że najlepsza całoroczna ale tylko bardzo dobra (nie Dębica, nie Kumho i nie inne budżetowe).
Jeśli ktoś chce żywego porównania to zapraszam do Krakowa Żony Linea jeszcze ma 2 obuwia i jedna Panda w firmie też 2 obuwia. Reszta całoroczne i zawsze na deszczu "zimowe" zostają w tyle gdy jest jazda w 2 takie same auta. Porównanie to samo auto do tego samego auta w tym samym czasie ale z innymi oponami to najlepsze porównanie z możliwych.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Też to teraz zauważyłem, że dużo lepiej sprawują mi się te klebery na mokrej nawierzchni w porównaniu do zimowek.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Sorry za mały odkop bo szukałem właśnie info o oponach - już niedługo zimówki zaczną iść w górę więc czas się rozejrzeć.
@duskap wszystkie wymienione przez Ciebie całoroczne opony mają indeks hamowania na mokrej nawierzchni "C" (klasa A to najkrótsze hamowanie - klasa G najdłuższa droga hamowania).
Sprawdź sobie zimówki Nokian WR D4 (które są od 2016 czy 2017 na rynku) indeks hamowania na mokrej nawierzchni "A" lub "B" w zależności od rozmiarów . Inną oponą zimową o podobnych właściwościach jest WR A4 - to zimówki Nokian dla aut sportowych i też mają indeks hamowania na mokrej nawierzchni "B" - więc jak widać są zimówki które bardzo dobrze sobie radzą na deszczu - są oczywiście letnie typowo deszczowe np. Uniroyale mają klasę "A". Są też też całoroczne np. Nokian Weatherproof które mają klasę hamowania "A". Jednak w przypadku tych opon które wymieniłeś ja bym uważał z uogólnianiem że "zawsze na deszczu "zimowe" zostają w tyle" .
ps. Nokiany WR D4 już jadą do mnie - znajomy ma je już drugi sezon i wg. niego na deszczu lepiej się zachowują niż co niektóre letnie klasy średniej, do tego oczywiście śnieg i do tego są stosunkowe ciche - sprawdzę zobaczymy.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Ja wciąż na etapie testów opony całorocznej Falken Euroall Season AS200. Co prawda mogę się wypowiedzieć tylko o letnich właściwościach jezdnych. Ciekawe jak będą sobie radzić z błotem pośniegowym, jak i samym kopnym śniegiem.
Podsumowując jak się jeździ latem - super! Bardzo ciche i sądząc po spalaniu - małe opory toczenia.
Auto, na którym są testowane, to Punto II .
Rozmiar opony: 165/70R14.
Podsumowując jak się jeździ latem - super! Bardzo ciche i sądząc po spalaniu - małe opory toczenia.
Auto, na którym są testowane, to Punto II .
Rozmiar opony: 165/70R14.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Raz miałem wielosezonowe w Felicii. Były to opony Dunlop Vector. Na takich przyjechała z Niemiec. Praktycznie latem nie czułem że mam całoroczne a zimą bez problemu radziły sobie w śniegu. Plusem było to że Skoda zrobiłem ok 40.000km i bieżnik był jeszcze dobry. Później już tak się ułożyło że miałem po dwa komplety. Cena może odstraszyć ok 500 zł sztuka, z drugiej strony dwa komplety też kosztują
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Zgadza się - 2 komplety kosztują. Dodatkowo można doliczyć koszty przechowywania, oraz przekładki, gdy ktoś nie ma warunków do przechowywania. Dodatkowo, gdy ktoś jeździ w promieniu 100 km od domu, raz po raz jadąc na wakacje, to nie widzę sensu w kupnie opon letnich i zimowych.
To tylko moja opinia wynikająca z obserwacji. Kiedyś byłem strasznym sceptykiem, że coś co jest do wszystkiego, jest do niczego. Jednak jeśli chodzi o produkcję opon całosezonowych, tu proces produkcyjny poszedł zapewne bardzo postępowo. I takież opony doskonale sprawują się w warunkach miejskich, czy około aglomeracyjnych.
Jeżdżąc w dalekie trasy dość systematycznie, na pewno pozostał bym przy dwóch kompletach opon
To tylko moja opinia wynikająca z obserwacji. Kiedyś byłem strasznym sceptykiem, że coś co jest do wszystkiego, jest do niczego. Jednak jeśli chodzi o produkcję opon całosezonowych, tu proces produkcyjny poszedł zapewne bardzo postępowo. I takież opony doskonale sprawują się w warunkach miejskich, czy około aglomeracyjnych.
Jeżdżąc w dalekie trasy dość systematycznie, na pewno pozostał bym przy dwóch kompletach opon
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Ja jeździłem kiedyś i było tak. Zima super latem gorzej. Przede wszystkim trzeba pamiętać że kupując opone letnia np. 195, a wielosezonowa lub zimowa 195 otrzymujemy zdecydowanie węższa w części bieżnika. Bo 195 to całkowita szerokość opony od boku do boku 19.5cm a nie szerokość bieżnika. Zimowe i wielosezonowe by lepiej się wrzynały w śnieg, mają część z bieżnikiem zdecydowanie węższa. Zatem dużo gorzej się auto prowadziło latem podczas szybkiej jazdy np. po autostradzie jest dużo bardziej podatne na wiatr. Do miasta jak najbardziej oki. Ja drugi raz nie kupię bo na autostradzie auto jest bardzo nie stabilne. Nadają się tylko dla osób co nie jeżdżą szybko.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Opona całoroczna to w sumie opona zimowa przystosowana do jazdy w lato. Tak jak Egon napisał, największą różnice da się odczuć w ciepły dzień podczas szybkiej jazdy. Szerokości bieżnika tak się nie odczuwa, bo ja np mam 205, ale ścianki są miększe niż w oponie letniej, co powoduje "pływanie". Duża prędkość na długim łuku, i cały czas trzeba lekko korygować. Ale za to komfort jest lepszy. Opona całoroczna to kompromis, do którego trzeba dostosować styl jazdy.
Ja jestem bardzo zadowolony, nie ma stania w kolejkach czy przekładania kół pod garażem, a prognozą pogody się nie przejmuję.
Ja jestem bardzo zadowolony, nie ma stania w kolejkach czy przekładania kół pod garażem, a prognozą pogody się nie przejmuję.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Ja się zastanawiam nad tego typu kołami do drugiego auta. Koła w rozmiarze 15", waham się i dlatego z uwagą śledzę ten wątek.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
@Kuzyn niby tak ale z drugiej strony na czym jak na bezpieczeństwie swoim i rodziny nie będę oszczędzał kilku stówek a później jak mi "zabraknie 1-2 metra" będę miał pretensje sam do siebie - więc jak już miałby brać wielosezonowe to tylko z jak najwyższymi parametrami trakcyjnymi. Dla osiołka 77 KM ok ale jak macie mocniejsze t-jety to średniej klasy całorocznych bym się zastanawiał.
Na razie ponieważ z salony wyjechałem na letnich zakupiłem zimówki ale wybierając je priorytetem właśnie było zachowanie na mokrym i błocie po śniegowym bo raczej w centralnej Polsce nie przewiduję jakiś większych zasp - ale mogę się mylić.
Na razie ponieważ z salony wyjechałem na letnich zakupiłem zimówki ale wybierając je priorytetem właśnie było zachowanie na mokrym i błocie po śniegowym bo raczej w centralnej Polsce nie przewiduję jakiś większych zasp - ale mogę się mylić.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Każdy zainteresowany oponami wielosezonowymi powinien wypróbować sam na własnym aucie czy mu pasują inaczej chyba się nie da,ja jestem zwolennikiem opon wielosezonowych więc ostatnio namówiłem kumpla który miał rozterkę,na kupno Michelin crossclimate,po jeździe testowej w letnich warunkach stwierdziłem że te opony są głośniejsze od dunlopów pomimo takich samych decybeli,czuć te opony na kierownicy,to takie pierwsze odczucie,zobaczymy jak będzie zimą,kolega stwierdził że dupy nie urywa i trochę pretensjonalnie się na mnie popatrzył,zaraz wspomniałem mu o kosztach wymiany przy dwóch kompletach i czasie więc trochę się wyluzował
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Michelin Crossclimate+ to z tego co się dowiadywałem to chyba najwyższa półka jeśli chodzi o trakcję i właśnie te i Continental AllSeasonContact brałem pod uwagę jak się za wielosezonowymi rozglądałem .
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?
Owszem zawsze zimówki są gorsze w deszczu niż całoroczna. Wyniki testów motoryzacyjnych mówią same za siebie. Nawet w porównaniu "C" klasy całorocznej z "A" klasą zimową. Te całe etykiety to nie wiem jak powstają ale mają się nijak. W Seicento opony A klasa pływały w deszczu a C klasa stabilne jak skała. Czemu? Nie wiem.CrazyKetchup pisze: ↑25 sie 2018, 0:13Sorry za mały odkop bo szukałem właśnie info o oponach - już niedługo zimówki zaczną iść w górę więc czas się rozejrzeć.
@duskap wszystkie wymienione przez Ciebie całoroczne opony mają indeks hamowania na mokrej nawierzchni "C" (klasa A to najkrótsze hamowanie - klasa G najdłuższa droga hamowania).
Sprawdź sobie zimówki Nokian WR D4 (które są od 2016 czy 2017 na rynku) indeks hamowania na mokrej nawierzchni "A" lub "B" w zależności od rozmiarów . Inną oponą zimową o podobnych właściwościach jest WR A4 - to zimówki Nokian dla aut sportowych i też mają indeks hamowania na mokrej nawierzchni "B" - więc jak widać są zimówki które bardzo dobrze sobie radzą na deszczu - są oczywiście letnie typowo deszczowe np. Uniroyale mają klasę "A". Są też też całoroczne np. Nokian Weatherproof które mają klasę hamowania "A". Jednak w przypadku tych opon które wymieniłeś ja bym uważał z uogólnianiem że "zawsze na deszczu "zimowe" zostają w tyle" .
ps. Nokiany WR D4 już jadą do mnie - znajomy ma je już drugi sezon i wg. niego na deszczu lepiej się zachowują niż co niektóre letnie klasy średniej, do tego oczywiście śnieg i do tego są stosunkowe ciche - sprawdzę zobaczymy.