Strona 1 z 4

[1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 12 lip 2010, 13:01
autor: ENDRIU
Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.

: 12 lip 2010, 16:04
autor: jay_21
ENDRIU, w T-Jecie jest podobna ilość oleju wlewana więc myślę, że i tak musisz się zaopatrzyć w 3l :)

: 12 lip 2010, 18:41
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
ENDRIU pisze:Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało
Do T-Jeta podają 2,9 litra łącznie z filtrem i po wlaniu takiej właśnie ilości bagnet pokazuje 3/4, więc idealnie. Jak piszą że 2,6 to znaczy że tyle ma być, a jak by było mało to zawsze łatwiej dolać niż spuszczać nadmiar.

: 13 lip 2010, 8:02
autor: ENDRIU
Dobra panowie wszystko jasne kupi się 3l,sprawdzałem na CPN-ach u siebie i powiem tak tylko na Orlenie znalazłem SelenieK w opakowanich 2l jedynek oczywiście nie ma pozostaje tylko ASO,a w ASO ceny idą zdecydowanie w górę:
w ASO 2l SeleniK=120zł
Orlen 2l SeleniK=80zł
Pozdrawiam i dzięki za pomocne info.

: 13 lip 2010, 14:45
autor: Tomek
Raczej wątpię żebyś kupił gdzieś Selenię w litrowych opakowaniach.
To samo miałem przy Pandzie. Do silnika 3 litry, a trzeba było kupować dwie puszki dwulitrowe.
I zawsze literek mi zostawał :zlośnik

: 13 lip 2010, 15:29
autor: duskap
Tomek pisze:Raczej wątpię żebyś kupił gdzieś Selenię w litrowych opakowaniach.
To samo miałem przy Pandzie. Do silnika 3 litry, a trzeba było kupować dwie puszki dwulitrowe.
I zawsze literek mi zostawał :zlośnik
Mylisz się. Od kilku miesięcy można kupić Selenię K P.E. w opakowaniach 1l. Selenię K (zwykłą) zawsze można było kupić w opakowaniu 1l.

: 13 lip 2010, 15:33
autor: Tomek
duskap pisze:Mylisz się. Od kilku miesięcy można kupić Selenię K P.E. w opakowaniach 1l. Selenię K (zwykłą) zawsze można było kupić w opakowaniu 1l.
O to miło słyszeć.
W Pandżitsu stosowałem Selenię WR i w litrówkach nie było.

: 13 lip 2010, 19:55
autor: will
Swoją drogą to mało tam olejku wchodzi (na szczęście) :)

: 13 lip 2010, 21:34
autor: Rafcio
Jak miałem pandę to Selenia WR była w plastikach litrowych

: 14 lip 2010, 14:34
autor: Tomek
rafcio082 pisze:Jak miałem pandę to Selenia WR była w plastikach litrowych
No to znowu mnie oszukali :zły

Re: 1.4 8v ile oleju??

: 02 lis 2010, 11:27
autor: Vitor_Belfort
ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,

Re: 1.4 8v ile oleju??

: 02 lis 2010, 14:13
autor: duskap
Vitor_Belfort pisze:
ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.

Re: 1.4 8v ile oleju??

: 03 lis 2010, 22:30
autor: Vitor_Belfort
duskap pisze:
Vitor_Belfort pisze:
ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.
1.4 8 V to silnik konstrukcji "cepa". W moim przypadku zmieniam olej nawet 3 razy w roku (co 15 tys.) Tak więc nie zgodzę się że olej 10W 40 może być "za słaby" do tego modelu. Co do wersji T-Jet i Multijet zgoda - to silniki z bardziej zaawansowane i mające większe wymagania.
Kupiłem auto 2 - letnie, od nowości był "lany" 10W 40 (Castrol Magnatec) - takie wpisy są w książce serwisowej.
Nie jestem zwolennikiem "ślepego" słuchania zaleceń producenta - to prostu układ biznesowy pomiędzy producentem samochodu i oleju :-)
Obecnie auto ma 113 tys przebiegu - olej już zmieniałem dwukrotnie (przy 90 tys - w momencie kupna oraz 105 tys po przejechaniu 15 tys).
Wymiany w ASO z moim olejem - żadnych uwag.
Co do ELF Competition 10W 40 (polecany do LPG) - poczytaj na stronie Elf-a i może podyskutuj z inżynierami firmy TOTAL.

Tak na koniec - poprzednie moje auto - Panda 1.1 8V również z fabryczną instalacją LPG.
Z Selenią pożegnałem się już po pierwszych 10 tys przebiegu - później TYLKO ELF. W Aso żadnych uwag i gwarancja przez całe 2 lata. Auto sprzedałem przy 170 tys przebiegu - żadnych problemów z poziomem oleju i osiągami auta. A ile się nasłuchałem od przeciwników LPG, że gaz mi zniszczy silnik itp... To był również silnik konstrukcji "CEPA"...
Na stronie http://www.flpoland.pl" onclick="window.open(this.href);return false; do Pandy 1.1 polecają Selenię K (pełny syntetyk) - kompletny idiotyzm.
Kiedy kupowałem Pandę pracownicy ASO powiedzieli mi, że auto wyjeżdża z fabryki na półsyntetyku i taki mu wystarcza. To prosty silnik - nie jest wysilony itp. Teraz coś się zmieniło?
Jeśli chcesz komuś napychać kieszenie - Twoja sprawa.

Pozdrawiam serdecznie.

: 04 lis 2010, 7:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.

: 04 lis 2010, 8:05
autor: emmer
wróciliście do tematu rzeki - oleje. gdzieś na forum to jest.