duskap pisze:Vitor_Belfort pisze:ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.
Pozdrawiam,
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.
1.4 8 V to silnik konstrukcji "cepa". W moim przypadku zmieniam olej nawet 3 razy w roku (co 15 tys.) Tak więc nie zgodzę się że olej 10W 40 może być "za słaby" do tego modelu. Co do wersji T-Jet i Multijet zgoda - to silniki z bardziej zaawansowane i mające większe wymagania.
Kupiłem auto 2 - letnie, od nowości był "lany" 10W 40 (Castrol Magnatec) - takie wpisy są w książce serwisowej.
Nie jestem zwolennikiem "ślepego" słuchania zaleceń producenta - to prostu układ biznesowy pomiędzy producentem samochodu i oleju :-)
Obecnie auto ma 113 tys przebiegu - olej już zmieniałem dwukrotnie (przy 90 tys - w momencie kupna oraz 105 tys po przejechaniu 15 tys).
Wymiany w ASO z moim olejem - żadnych uwag.
Co do ELF Competition 10W 40 (polecany do LPG) - poczytaj na stronie Elf-a i może podyskutuj z inżynierami firmy TOTAL.
Tak na koniec - poprzednie moje auto - Panda 1.1 8V również z fabryczną instalacją LPG.
Z Selenią pożegnałem się już po pierwszych 10 tys przebiegu - później TYLKO ELF. W Aso żadnych uwag i gwarancja przez całe 2 lata. Auto sprzedałem przy 170 tys przebiegu - żadnych problemów z poziomem oleju i osiągami auta. A ile się nasłuchałem od przeciwników LPG, że gaz mi zniszczy silnik itp... To był również silnik konstrukcji "CEPA"...
Na stronie
http://www.flpoland.pl" onclick="window.open(this.href);return false; do Pandy 1.1 polecają Selenię K (pełny syntetyk) - kompletny idiotyzm.
Kiedy kupowałem Pandę pracownicy ASO powiedzieli mi, że auto wyjeżdża z fabryki na półsyntetyku i taki mu wystarcza. To prosty silnik - nie jest wysilony itp. Teraz coś się zmieniło?
Jeśli chcesz komuś napychać kieszenie - Twoja sprawa.
Pozdrawiam serdecznie.