Strona 1 z 3
[T-jet] Stuki skrzyni biegów
: 02 cze 2010, 18:29
autor: Buba
Stuki skrzyni biegów przy przejsciu z 3 na 4 czasem blokada,blokowalo mi sie tak kilka razy-ale jak zablokowala mi sie skrzynia podczas wyprzedazania gdzie tira mialem naprzeciw siebie postanowilem autko wstawic do ASO,czy ktos z Was ma podobne problemy??Autko mam obecnie w serwisie czeka na naprawe kanapy i sprawdzenie tej przypadlosci zwiazanej ze skrzynia.
: 02 cze 2010, 21:05
autor: jay_21
Buba, u mnie skrzynia chodzi gładko i nic się nie dzieje.
: 02 cze 2010, 22:46
autor: Buba
Slyszalem tez ze czasami sa problemy z biegiem wstecznym,u mnie z 3/4 sie blokuje.
: 03 cze 2010, 20:18
autor: mikus
ja slyszalem w serwisie ze bieg wsteczny trza najpierw wcisnac sprzeglo odchylic lewarek w bok poczekac 2-3 sekundy i wtedy wbic w tyl , pomaga to i nie trzeszczy, co do innych biegow tez tak stosuje tak aby bylo plynnie i spokojnie a jak chce szybko i gwaltownie to tez czasami mi nie wchodza
: 03 cze 2010, 22:05
autor: Buba
Te skrzynie sa jakies felerne w kazdym razie nie sa dopracowane.
: 03 cze 2010, 22:34
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Wsteczny zawsze będzie wchodził ze zgrzytem jak będziesz chciał szybko wrzucić bo jest niezsynchronizowany. Pisze nawet o tym w instrukcji. Trzeba się zatrzymać, wcisnąć na 1-2sek sprzęgło i dopiero wrzucać. Reszta biegów wchodzi u mnie gładziutko.
: 04 cze 2010, 9:05
autor: sebastianc78
Coval pisze:wcisnąć na 1-2sek sprzęgło i dopiero wrzucać. Reszta biegów wchodzi u mnie gładziutko.
Lub stojąc wrzucić 1 i od razu wsteczny jak na razie działa bez problemów.
Zawsze tak robię jak wyjeżdżam np. z garażu.
: 04 cze 2010, 11:12
autor: FASLER
Zgadzam się z kolegą sebastianc78 wrzucenie jedynki a następnie wstecznego pomaga, wcześniej jeździłem Sieną miała tą samą przypadłość i jestem do tego przyzwyczajony, to chyba taki urok Fiata

: 05 cze 2010, 9:22
autor: Buba
Ta skrzynia jest jakas inna ,nawet w Bravo wchodza inaczej biegi,wsteczny w Linei wchodzi bulwersujaco.
: 06 cze 2010, 21:10
autor: Mario
Buba jeśli chodzi om skrzynie to miałem już doświadczenie.3 na 4 było ok ale wstek i 5 tragedia.Okazało się że zablokowały się linki i padł wybierak.Wydaje mi się że jeśli ni e ma jeszcze tragedii to może podjedz i przesmaruj linki nie koniecznie w ASO.J a zrobiłem wszystko koszt 700 zł poza ASO i mechanik powiedział żeby przyjechać nasmarować linki bo może być powtórka.
: 07 cze 2010, 18:40
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja nie wiedząc czemu, ale pewnie pod wpływem namów garażowych mechaników wymieniłem olej w silniku i skrzyni po dotarciu silnika, czyli po 3 tyś km. Na magnesie korka skrzyni już brakowało miejsca na opiłki, a olej miał kolor zielony metalic. Od opiłków rzecz jasna. Nie wiem czy to pozostałości po obróbce, czy efekt docierania się zębów. Przy następnej wymianie oleju w silniku ponownie sprawdzę olej w skrzyni. Dla porównania olej w FSO ojca po 70tyś był oczywiście mocno przepracowany, ale w miarę czysty i opiłków miał mniej. Gadanie że oleju w skrzyni się nie wymienia, mojego auta nie dotyczy. Póki co skrzynia chodzi miodzio. Polecam sprawdzić olej, jeśli skrzynia zaczyna chodzić z oporami.
: 07 cze 2010, 22:55
autor: Buba
Dzieki chlopaki za wskazowki,przekazalem autko do naprawy.Podejrzewaja linki,czasem jest tak ze moga sie krzyzowac takie info uzyskalem ,bez przesmarowania sie nie obejdzie.
: 08 cze 2010, 12:11
autor: FASLER
Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje, podczas zmiany biegów z 1 na 2 prędkość około 20km/h oraz z 2 na 3 prędkość około 30km/h słychać pojedyncze stuknięcie. Podczas redukcji biegów jest ok, mam tak od nowości ale zastanawiam się czy to reklamować w ASO czy ten samochód po prostu "tak ma".
: 08 cze 2010, 13:21
autor: krakus02
FASLER pisze:Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje,...
Ja nic takiego nie zauważyłem, u mnie skrzynia chodzi OK tylko tak jak
Coval pisał trzeba na wsteczny uważać bo nie jest synchronizowany.
: 08 cze 2010, 13:45
autor: jay_21
FASLER, u mnie też jest ok.