Tuning tylnych lamp

Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 53 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Tuning tylnych lamp

Post autor: darkkam »

Efekt końcowy :brawo :brawo :pomysli (pomijam już fakt homologacji)

Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: ślimak »

Widziałem ten filmik. Fajne. Jeżeli zostawisz miejsce na odblaski. Powinno być ok.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

88=))
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino »

Też widziałem i koleś robi naprawdę fajne rzeczy z lampami :)

Tak obok głównego tematu (najwyżej Admini mnie zbesztaja :)), zastanawia mnie sama idea homologacji. Ja rozumiem: normy, brak udziwnień, powstrzymanie zapędów domorosłych tunerów, i.t.p, ale od jakiegoś czasu tak sobie myślę "po co to komu?"
Mianowicie:
- lata temu kierunkowskaz miał sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu światłem pulsujacym. Jak się dziś okazuje "choinka" w postaci sekwencyjnego załączania ledow zapoczatkowana przez Audi spełnia te wymogi;
- światła "stop". Kiedyś- wyłącznie światło ciągłe o barwie czerwonej. Dziś - nagle hamowanie sygnalizowane jest migotaniem;
- tzw. : "poddupniki" albo "Smart belt" - proszenie się o kalectwo w razie wypadku, a homologacja jest;
- o podświetlanych grillach i logach/emblematach nie wspomne

Patrząc na to wszystko, ciekawi mnie kiedy neony pod autem będą legalne :D.

No i wracając do tematu tuningu lamp - wychodzi na to że lampa porządnie zrobiona, spełniająca swoje funkcje traci homologacje bo nikt z nas nie wyłoży grubej kasy na nadanie homo. A że kilka lat później fabryka zmodyfikuje ja tak samo tylko zapłaci za legalizację, to już będzie można śmigać :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Bobi10
klubowicz
klubowicz
Posty: 52
Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Bobi10 »

Zgadzam się z karollino . Poza tym jak dla mnie niszczenie lamp dla tego wątpliwego efektu jest nie zrozumiała . Ale to tylko moje zdanie . Oczywiście jak się komuś to podoba , niech robi .
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: adamson »

?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino »

Kuzynowi chodziło chyba o to że mamy precedens, pierwsze źródło światła LED kompatybilne z reflektorem. Z tego co już było na forum poruszane, to homo jest udzielana dla reflektora z konkretnym źródłem światła (żarnik, wyładowcza,, dioda). A w tym artykule, Osram jako pierwszy uzyskał możliwość legalnego stosowania źródeł Led zamiast żarowych w oprawach H7, bez utraty homo.

Ciekawe jak im pójdzie dalej :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chodziło właśnie o homologacje. LEDY są fajne, ładnie świecą, długo żyją, nie obciążają instalacji i każdy je chce mieć. Jeden zrobi modyfikacje z głową, a kto inny z dupy. Zamiast ścigać szarą strefę, lepiej wpuścić do niej wielkich graczy i zalegalizować temat.
Jeśli urzędy cywilizowanych krajów (to nie my) zaczynają "luzować obostrzenia", to prędzej czy później dopuszczą po prostu LEDowy zamiennik żarówki H4 H7 P21 itd. do każdej lampy.
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino »

Kuzyn nie wiem skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim. Jak widzisz, jest to bardzo powolny proces bo dopuścili stosowanie retrofitow w zaledwie kilku modelach. Pewnie z biegiem czasu będą rozszerzać paletę modeli, ale nie wiem z jakiego powodu u nas miałoby się to nie przyjąć.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: adamson »

skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim.
Małe OT, niech mi admini wybaczą, Niemcy są bardziej cywilizowane od PL i to chyba jeszcze długo się nie zmieni patrząc na obecną sytuację :-<<.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Tuning tylnych lamp

Post autor: karollino »

Och, no tak - biegamy z maczugami i żyjemy w jaskiniach... Panowie, ciągnięcie w politykę a ja pytam o merytoryke. Gdzie te kraje (w liczbie mnogiej) jak w artykule mamy tylko Niemcy?

Nie wiem czy retrofity tak szybko się zalegalizują w całej UE bo mimo wszystko niektórzy prowadzą własne polityki transportowe. Wezcie za przykład wprowadzony we Francji i Belgii zakaz spania w busach (tak skrotowo to ujmę, bo chodziło głównie o busiarzy ze wschodu). Mimo upływu czasu ten zakaz obowiązuje jedynie w tych krajach i mimo wprowadzenia go pod hasłem "podniesienia bezpieczeństwa transportu" (czyli to na czym Bruksela ma hopla) to inne cywilizacje nie wprowadziły go do tej pory.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
ODPOWIEDZ