Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Witam. Mam problem, podczas przyspieszania w okolicach 60-70km/h trzepie mi samochodem. Przy mniejszych i większych prędkościach jest lepiej.
Po wizycie u mechanika diagnoza jest taka, że mam do wymiany półoś lewą, z tym że nie ma tego nigdzie i albo ASO albo Allegro... Czy ktoś też miał taki problem i jak go rozwiązał?
Po wizycie u mechanika diagnoza jest taka, że mam do wymiany półoś lewą, z tym że nie ma tego nigdzie i albo ASO albo Allegro... Czy ktoś też miał taki problem i jak go rozwiązał?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
A to stało się nagle ? Czy nasilało się z czasem ? Miałeś jakaś kolizję ? Chyba sprawdził bym jeszcze poduszkę silnika z lewej strony , nad skrzynią . Moim zdaniem u Ciebie uszkodzenie samej półosi nie w wyniku jakiegoś zderzenia jest mało prawdopodobne . . . Prędzej przeguby . . . Możesz jeszcze lewy przód podnieść , postawić na Kobyłce , włączyć silnik , wrzucić bieg i obserwować zachowanie się półosi . Jej uszkodzenie kwalifikujące do wymiany to wygięcie bądź wypracowanie się wielokliów co skutkuje brakiem przeniesienia momentu na koła . A takie coś u Ciebie nie występuje . Amortyzatory przednie kiedy wymieniałeś ? Wyważenie kół też jest istotne. Właśnie ostatnio wyważałem dwukrotnie . Po pierwszym drżenie kierownicy od 120 w górę . Niby renomowana stacja obsługi . Pojechałem na kolejną i różnica jest po prostu bezsprzeczna ! Urządzenia z pewnością powinny podlegać jakiejś okresowej kalibracji , ale kto to robi ? Ja wiem już gdzie nie jeździć z kołami
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
alvaro, z tą półosią z "rynku wtórnego" będzie problem... z tego, co się orientuję, to nigdzie tego nie ma... Albo ASO, albo używka z Allegro... W używkę bym się raczej nie bawił bo nigdy nie wiadomo, na co trafisz Ale tego typu wibracje z reguły są spowodowane uszkodzeniem jednego z przegubów. Może spróbuj jeszcze dokładniej zdiagnozować, czy to przypadkiem nie któryś przegub, bo z nimi już można pokombinować
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Jest półoś na otom. . o , jeśli upierasz się wymienić ale coś mi się zdaje , że to Twojego problemu nie załatwi . Co prawda do T-jet , ale czy one się różnią ? Maćku doradź Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Niestety, ePer twierdzi, że półosie do 1.4 8V i do T-Jeta są inne, i ja mu wierzę. Mamy inne skrzynie, więc pewnie są jakieś różnice w długościach. Mało tego - w 1.4 8V jest rozróżnienie na półoś lewą i prawą, a w T-Jet wychodzi na to, że po obydwu stronach są takie same półośki
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Mechanik stwierdził, że to półoś. Nie rozbierał tego dokładnie, bo chciał mi oddać auto póki nie załatwię części... możliwe że to któryś z przegubów. Powiedzcie mi, z tym jest dużo dłubania i można coś zepsuć, bo za wymianę chce 8 dyszek?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Szkoda , że jednak nie pasują . Ale co do tego , że w T- jet są jednakowe . . .mwas pisze: ↑25 maja 2021, 19:31 Niestety, ePer twierdzi, że półosie do 1.4 8V i do T-Jeta są inne, i ja mu wierzę. Mamy inne skrzynie, więc pewnie są jakieś różnice w długościach. Mało tego - w 1.4 8V jest rozróżnienie na półoś lewą i prawą, a w T-Jet wychodzi na to, że po obydwu stronach są takie same półośki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Bo one są jednakowe... półosie są od przegubu do przegubu, a to, co wystaje takie "dłuższe" przy jednej z półosiek z tej fotki, ePER określa jako "wał" A ten z kolei stosowany jest w wersjach T-Jet, 1.3 Multijet i 1.6 Multijet (dla każdej z tych wersji oczywiście o innym numerze) natomiast tego "wału" nie ma dla wersji 1.4 8V
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Mam nowe wieści, drugi mechanik przejechał się autem i stwierdził że nie wygląda mu to na półoś, gdyż przy 60-70 km/h podczas trzepania autem jak wciśnie sprzęgło to kolebotanie autem ustaje. Mówi że na 90% sprzęgło do wymiany 165tys przejechane). Ponadto jak stoję na światłach na luzie i wciśnie hamulec to czuję drżenie pod pedałem, jak wciśnie sprzęgło to na hamulcu nic nie czuć. Myślę że teoria ze sprzęgłem to strzał w 10tke.
Proponuję wymianę na LUKa. Co sądzicie o sprzęgle z tej firmy?
Proponuję wymianę na LUKa. Co sądzicie o sprzęgle z tej firmy?
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Mam nowe wieści, drugi mechanik przejechał się autem i stwierdził że nie wygląda mu to na półoś, gdyż przy 60-70 km/h podczas trzepania autem jak wciśnie sprzęgło to kolebotanie autem ustaje. Mówi że na 90% sprzęgło do wymiany 165tys przejechane). Ponadto jak stoję na światłach na luzie i wciśnie hamulec to czuję drżenie pod pedałem, jak wciśnie sprzęgło to na hamulcu nic nie czuć. Myślę że teoria ze sprzęgłem to strzał w 10tke.
Proponuję wymianę na LUKa. Co sądzicie o sprzęgle z tej firmy?
Proponuję wymianę na LUKa. Co sądzicie o sprzęgle z tej firmy?
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Temat już był wałkowany ja mialem zakładane sach inni luka a w opakowaniu luka mieli Sacha tak że obie firmy są ok. Wymień przy okazji łożysko sobie bo i tak już wszystko będzie zdjęte
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Półoś lewa Linea 1.4 8V 77KM
Tak dokładnie to zwane też oporowym
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw