Ssanie silnika - obroty....
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Ssanie silnika - obroty....
Witam. (Dawno mnie tu nie było i z góry za to przepraszam:) )
Mam od niedawna taki problem..... Jak odpalam zimny silnik to obroty silnika bardzo szybko spadają tak jakby wyłączało się szybciej ssanie silnika. Słychać jak silnik powinien mieć jeszcze wyższe obroty. Jak się już nagrzeje to wszystko okej (równo pracuje). Chciałbym nadmienić ,że przy ostatnich wysokich mrozach jak było -15 byłem w górach i silnik odpalił ale po chwili spadał z obrotów i zaczął migać check engine i auto zgasło. Ponownie odpaliłem silniki tak jakby ponownie wróciło ssanie i znowu zaczęło spadać z obrotów... zrobiłem delikatną podgazówkę i check engine wyłączył się i silnik pracował dalej oczywiście tak jakby bez ssania. Jak nagrzał się było ok.
Co może być przyczyną?? Zanim zamieściłem post przeczytałem o map sensorze ( Uszkodzony jest termistor map-sensora powietrza dolotowego (bosch 0 261 230 030 lub odpowiednik). https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... map+sensor ; Czy to też może być przyczyną mojego problemu?
Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Mam od niedawna taki problem..... Jak odpalam zimny silnik to obroty silnika bardzo szybko spadają tak jakby wyłączało się szybciej ssanie silnika. Słychać jak silnik powinien mieć jeszcze wyższe obroty. Jak się już nagrzeje to wszystko okej (równo pracuje). Chciałbym nadmienić ,że przy ostatnich wysokich mrozach jak było -15 byłem w górach i silnik odpalił ale po chwili spadał z obrotów i zaczął migać check engine i auto zgasło. Ponownie odpaliłem silniki tak jakby ponownie wróciło ssanie i znowu zaczęło spadać z obrotów... zrobiłem delikatną podgazówkę i check engine wyłączył się i silnik pracował dalej oczywiście tak jakby bez ssania. Jak nagrzał się było ok.
Co może być przyczyną?? Zanim zamieściłem post przeczytałem o map sensorze ( Uszkodzony jest termistor map-sensora powietrza dolotowego (bosch 0 261 230 030 lub odpowiednik). https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... map+sensor ; Czy to też może być przyczyną mojego problemu?
Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Wyszedłem z domu i wypiąłem kostkę od map sensora .... odpaliłem silnik obroty 1300 około 30 sekund i spadały do 900 i zaczął chodzić znowu tak jakby miał za mało ssania.
Lekko dałem gazu i zaczął się dusić i zgasł i tak z 3 razy. Odłączyłem aku , podpiąłem wtyczkę . Odpalam obroty lekko wyższe i wróciły znowu na 900 a na desce pali się check engine i informacja sprawdzić silnik. To chyba jednak nie pomogło będę musiał jechać na serwis. Jeśli macie pomysły poproszę o info.
Lekko dałem gazu i zaczął się dusić i zgasł i tak z 3 razy. Odłączyłem aku , podpiąłem wtyczkę . Odpalam obroty lekko wyższe i wróciły znowu na 900 a na desce pali się check engine i informacja sprawdzić silnik. To chyba jednak nie pomogło będę musiał jechać na serwis. Jeśli macie pomysły poproszę o info.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Przepustnicę i odmy możesz nawet pod blokiem sprawdzić. Albo jest syf w tych elementach, albo padło sterowanie przepustnicą
Posłuchaj także jak pracuje silnik. Najlepiej odgłosu z wydechu. Wtedy łatwiej stwierdzić, czy pracuje na wszystkie gary.
W Reni miałem identyczny problem i okazało się, że to był początek końca jednego z wtrysków benzynowych.
Sprawdź to i daj znać czy pomogło
Posłuchaj także jak pracuje silnik. Najlepiej odgłosu z wydechu. Wtedy łatwiej stwierdzić, czy pracuje na wszystkie gary.
W Reni miałem identyczny problem i okazało się, że to był początek końca jednego z wtrysków benzynowych.
Sprawdź to i daj znać czy pomogło
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Tak odmy wyczyszczone i przepustnica też. Chodzi normalnie na cztery gary tylko jak się szybko wyłącza ssanie to chodzi tak nieregularnie bo oczywiście nie jest jeszcze rozgrzany. Jak już pochodzi troszkę to wszystko okej (po rozgrzaniu też odpala wszystko okej - tylko te ssanie szybko schodzi). Nie mam jak jechać teraz na serwis bo zmiany nie takie w pracy mam. ehhhhh.... Jakieś propozycje co może jeszcze być?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Ssanie silnika - obroty....
Świece kiedy wymieniane ? Jaki masz aktualnie przebieg, bo z profilu to nie wynika ? W jakim stanie masz przewody WN ? Poza tym, jeśli wywalił Ci "Check Engine" to na starcie wypadałoby podpiąć się pod komputer i odczytać, co go tam boli, zapewne będzie to jakaś wskazówka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Świece około 25tys. mają najechane (ngk) ; auto 1.4 benzyna + gaz ; nie ma żadnych objawów szarpania skakania obrotów itp. Check engine wyskoczył jak odpiąłem wczoraj map sensor. Ale jak dzisiaj odpaliłem błąd sam się skasował. Teraz przepalam auto na benzynie może coś to pomoże. Przebieg auta 125tysięcy przejechane. Drugie auto w domu. Świece, kable i cewkę wykluczam. Odmy czyszczone parę dni temu. Zaraz wrzucę jak mi się uda filmik z dzisiejszego odpalenia.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Nie mogę wrzucić filmiku ( chyba za duża pojemność , nie wiem) ogólnie po odpaleniu silnik spada z około 1300 na 900 po 2 minutach ( 5 stopni na zewnatrz) słychać że jeszcze powinno być na wyższych obrotach. Patrzyłem w drugim aucie to ssanie po przejechaniu 2kilometrów ma nadal ssanie ponad 1000 obrotów.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Ssanie silnika - obroty....
A jak szybko auto przełącza się na gaz ? Może mapy się rozjechały - dość częsta przypadłość To, że komputer teraz nie wyświetla kontrolki Chceck Engine nie oznacza, że błędu nie ma - błąd był i powinien zostać zapamiętany przez komputer, podczas odczytu program powinien go wykazać. Ja bym zrobił tak: podłączyć komputer, odczytać błędy - jeśli są, to usunąć je i od razu wykonać reset map benzynowych - w Multiecuscan'ie dla 1.4 8V jest to pozycja "Wyzerowanie samoadaptacji" w sekcji "Silnik". Po tym trzeba przeprowadzić procedurę ponownej adaptacji przepustnicy a kontrolka "Check Engine" powinna zacząć migać po odpaleniu silnika. Procedura opisana jest w programie i polega na tym, że trzeba silnik rozgrzać do temperatury roboczej po czym należy trzykrotnie zwiększyć obroty silnika do poziomu 5000-6000 obrotów i za każdym razem utrzymać je przez 3 sekundy. Oczywiście działać tylko i wyłącznie na benzynie, odciąć się na razie od gazu. Po tej procedurze nadal trzymać się tylko benzyny i jeśli wszystko wróci do normy, to zainteresować się regulacją instalacji gazowej, bo po przełączeniu na gaz i pojeżdżeniu na nim przez jakiś czas, ta przypadłość może z czasem wrócić - tak ja to widzę, ale oczywiście mogę się mylić
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Gaz włącza się po osiągnięciu 40stopni C. Jeśli chodzi o gaz jest nowy ponieważ miałem seryjną instalację ale był w niej reduktor do wymiany... koszt prawie taki jak nowa instalacja. Więc wymieniłem na nową. Wszystko chodzi na gazie dobrze. Błędy były ostatnio wykasowane ponieważ jak byłem w górach to pisałem ,że zaczął mi się palić check i zgasł silnik. Parę dni temu skasował błędy mój kolega. ( i tam widniał błąd świecy na 1 i 4 cylindrze - ale związek był taki ,że ssanie szybko wyłącza się no i temperatura była -15 stopni C ...). Dla świętego spokoju wymienię świece i kable żeby wykluczyć to ( chociaż nie ma to nic wspólnego ) i jechać na serwis. Dzisiaj auto stało w słońcu (było 10 stopni)
i ssanie szybko wypadło jakieś 30 sekund (obroty przy odpaleniu 1100 i zaraz na 900). Panowie ,a Wy jakie macie obroty i jak długo chodzi u Was ssanie?? Pytanie zwłaszcza do tych co mają 1.4 benzyna.
i ssanie szybko wypadło jakieś 30 sekund (obroty przy odpaleniu 1100 i zaraz na 900). Panowie ,a Wy jakie macie obroty i jak długo chodzi u Was ssanie?? Pytanie zwłaszcza do tych co mają 1.4 benzyna.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Andre , kto Ci powiedział że koszt wymiany reduktora jest taki , jak nowej instalacji ??
Moim zdaniem bujda na kółkach . Pozdrawiam
Moim zdaniem bujda na kółkach . Pozdrawiam
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Koszt samego reduktora w serwisie 1000zł + robocizna. Koszt instalacji nowej 1400zł od której odpadają butla, przewody, wlew (itp.) bo to już jest.... Więc nie wiem o czym piszesz?
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
O tym, że serwis Cię porobił na kosmos pieniądze. Wpisz sobie choćby reduktor STAG w Google i zobaczysz ile de facto kosztuje reduktor.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
Masakra jakaś 1000 zł... Ja w zeszłym roku kupowałem sobie reduktor do 120 KM i kosztował ok 180 zł.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ssanie silnika - obroty....
\jeśli mówisz ,że drogo to okej ; szkoda że nie wliczasz montażu, nowych wtrysków, komputera, ustawienia itp. itd. (bo ja sam tego nie zrobię - a jeśli Ty masz program i umiesz wszystko sam zrobić to szacun). Na marginesie reduktor na necie do dedykowanej instalacji https://allegro.pl/oferta/reduktor-tart ... gK7tfD_BwE
Tylko ja post nie dałem o instalacji gazowej i kosztach tylko o moim problemie.