Ssanie silnika - obroty....

Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Witam. (Dawno mnie tu nie było i z góry za to przepraszam:) )
Mam od niedawna taki problem..... Jak odpalam zimny silnik to obroty silnika bardzo szybko spadają tak jakby wyłączało się szybciej ssanie silnika. Słychać jak silnik powinien mieć jeszcze wyższe obroty. Jak się już nagrzeje to wszystko okej (równo pracuje). Chciałbym nadmienić ,że przy ostatnich wysokich mrozach jak było -15 byłem w górach i silnik odpalił ale po chwili spadał z obrotów i zaczął migać check engine i auto zgasło. Ponownie odpaliłem silniki tak jakby ponownie wróciło ssanie i znowu zaczęło spadać z obrotów... zrobiłem delikatną podgazówkę i check engine wyłączył się i silnik pracował dalej oczywiście tak jakby bez ssania. Jak nagrzał się było ok.
Co może być przyczyną?? Zanim zamieściłem post przeczytałem o map sensorze ( Uszkodzony jest termistor map-sensora powietrza dolotowego (bosch 0 261 230 030 lub odpowiednik). https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... map+sensor ; Czy to też może być przyczyną mojego problemu?

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Wyszedłem z domu i wypiąłem kostkę od map sensora .... odpaliłem silnik obroty 1300 około 30 sekund i spadały do 900 i zaczął chodzić znowu tak jakby miał za mało ssania.
Lekko dałem gazu i zaczął się dusić i zgasł i tak z 3 razy. Odłączyłem aku , podpiąłem wtyczkę . Odpalam obroty lekko wyższe i wróciły znowu na 900 a na desce pali się check engine i informacja sprawdzić silnik. To chyba jednak nie pomogło będę musiał jechać na serwis. Jeśli macie pomysły poproszę o info.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: zibi186 »

Andre rozumiem że odmy , przepustnicę - sprawdziłeś , wyczyścileś ?
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: helletic »

Przepustnicę i odmy możesz nawet pod blokiem sprawdzić. Albo jest syf w tych elementach, albo padło sterowanie przepustnicą :pomysli
Posłuchaj także jak pracuje silnik. Najlepiej odgłosu z wydechu. Wtedy łatwiej stwierdzić, czy pracuje na wszystkie gary.
W Reni miałem identyczny problem i okazało się, że to był początek końca jednego z wtrysków benzynowych.
Sprawdź to i daj znać czy pomogło :ok)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Tak odmy wyczyszczone i przepustnica też. Chodzi normalnie na cztery gary tylko jak się szybko wyłącza ssanie to chodzi tak nieregularnie bo oczywiście nie jest jeszcze rozgrzany. Jak już pochodzi troszkę to wszystko okej (po rozgrzaniu też odpala wszystko okej - tylko te ssanie szybko schodzi). Nie mam jak jechać teraz na serwis bo zmiany nie takie w pracy mam. ehhhhh.... Jakieś propozycje co może jeszcze być?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: mwas »

Świece kiedy wymieniane ? Jaki masz aktualnie przebieg, bo z profilu to nie wynika ? W jakim stanie masz przewody WN ? Poza tym, jeśli wywalił Ci "Check Engine" to na starcie wypadałoby podpiąć się pod komputer i odczytać, co go tam boli, zapewne będzie to jakaś wskazówka :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Świece około 25tys. mają najechane (ngk) ; auto 1.4 benzyna + gaz ; nie ma żadnych objawów szarpania skakania obrotów itp. Check engine wyskoczył jak odpiąłem wczoraj map sensor. Ale jak dzisiaj odpaliłem błąd sam się skasował. Teraz przepalam auto na benzynie może coś to pomoże. Przebieg auta 125tysięcy przejechane. Drugie auto w domu. Świece, kable i cewkę wykluczam. Odmy czyszczone parę dni temu. Zaraz wrzucę jak mi się uda filmik z dzisiejszego odpalenia.
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Nie mogę wrzucić filmiku ( chyba za duża pojemność , nie wiem) ogólnie po odpaleniu silnik spada z około 1300 na 900 po 2 minutach ( 5 stopni na zewnatrz) słychać że jeszcze powinno być na wyższych obrotach. Patrzyłem w drugim aucie to ssanie po przejechaniu 2kilometrów ma nadal ssanie ponad 1000 obrotów.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: mwas »

A jak szybko auto przełącza się na gaz ? Może mapy się rozjechały - dość częsta przypadłość :ink To, że komputer teraz nie wyświetla kontrolki Chceck Engine nie oznacza, że błędu nie ma - błąd był i powinien zostać zapamiętany przez komputer, podczas odczytu program powinien go wykazać. Ja bym zrobił tak: podłączyć komputer, odczytać błędy - jeśli są, to usunąć je i od razu wykonać reset map benzynowych - w Multiecuscan'ie dla 1.4 8V jest to pozycja "Wyzerowanie samoadaptacji" w sekcji "Silnik". Po tym trzeba przeprowadzić procedurę ponownej adaptacji przepustnicy a kontrolka "Check Engine" powinna zacząć migać po odpaleniu silnika. Procedura opisana jest w programie i polega na tym, że trzeba silnik rozgrzać do temperatury roboczej po czym należy trzykrotnie zwiększyć obroty silnika do poziomu 5000-6000 obrotów i za każdym razem utrzymać je przez 3 sekundy. Oczywiście działać tylko i wyłącznie na benzynie, odciąć się na razie od gazu. Po tej procedurze nadal trzymać się tylko benzyny i jeśli wszystko wróci do normy, to zainteresować się regulacją instalacji gazowej, bo po przełączeniu na gaz i pojeżdżeniu na nim przez jakiś czas, ta przypadłość może z czasem wrócić - tak ja to widzę, ale oczywiście mogę się mylić :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Gaz włącza się po osiągnięciu 40stopni C. Jeśli chodzi o gaz jest nowy ponieważ miałem seryjną instalację ale był w niej reduktor do wymiany... koszt prawie taki jak nowa instalacja. Więc wymieniłem na nową. Wszystko chodzi na gazie dobrze. Błędy były ostatnio wykasowane ponieważ jak byłem w górach to pisałem ,że zaczął mi się palić check i zgasł silnik. Parę dni temu skasował błędy mój kolega. ( i tam widniał błąd świecy na 1 i 4 cylindrze - ale związek był taki ,że ssanie szybko wyłącza się no i temperatura była -15 stopni C ...). Dla świętego spokoju wymienię świece i kable żeby wykluczyć to ( chociaż nie ma to nic wspólnego ) i jechać na serwis. Dzisiaj auto stało w słońcu (było 10 stopni)
i ssanie szybko wypadło jakieś 30 sekund (obroty przy odpaleniu 1100 i zaraz na 900). Panowie ,a Wy jakie macie obroty i jak długo chodzi u Was ssanie?? Pytanie zwłaszcza do tych co mają 1.4 benzyna.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: zibi186 »

Andre , kto Ci powiedział że koszt wymiany reduktora jest taki , jak nowej instalacji ?? 🤔
Moim zdaniem bujda na kółkach . Pozdrawiam 😊
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

Koszt samego reduktora w serwisie 1000zł + robocizna. Koszt instalacji nowej 1400zł od której odpadają butla, przewody, wlew (itp.) bo to już jest.... Więc nie wiem o czym piszesz?
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: helletic »

O tym, że serwis Cię porobił na kosmos pieniądze. Wpisz sobie choćby reduktor STAG w Google i zobaczysz ile de facto kosztuje reduktor.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: martens24 »

Masakra jakaś 1000 zł... Ja w zeszłym roku kupowałem sobie reduktor do 120 KM i kosztował ok 180 zł.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Ssanie silnika - obroty....

Post autor: Andre27 »

helletic pisze: 03 mar 2021, 0:54 O tym, że serwis Cię porobił na kosmos pieniądze. Wpisz sobie choćby reduktor STAG w Google i zobaczysz ile de facto kosztuje reduktor.
\jeśli mówisz ,że drogo to okej ; szkoda że nie wliczasz montażu, nowych wtrysków, komputera, ustawienia itp. itd. (bo ja sam tego nie zrobię - a jeśli Ty masz program i umiesz wszystko sam zrobić to szacun). Na marginesie reduktor na necie do dedykowanej instalacji https://allegro.pl/oferta/reduktor-tart ... gK7tfD_BwE

Tylko ja post nie dałem o instalacji gazowej i kosztach tylko o moim problemie.
ODPOWIEDZ