Strona 1 z 2
[1.3] Filtr cząstek stałych 1.3 multijet
: 17 maja 2010, 14:07
autor: Mario
Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
: 17 maja 2010, 17:51
autor: jay_21
Mario, 1.3 w Linei nie ma DPF. Ma za to EGR a to tylko recyrkulacja...
Diesle z DPF też potrafią puścić czarnego bąka ;)
[ Dodano: |17 Maj 2010|, o 17:52 ]
Aha, Fiatowski DPF nie sprawia większych problemów...
: 17 maja 2010, 19:37
autor: Matko20
Mario pisze:Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Możesz spokojnie spać nie mamy takiego wynalazku

: 17 maja 2010, 20:13
autor: Mario
To się ucieszyłem

Całe szczęście -jednej drogiej części mniej!!
: 18 maja 2010, 9:39
autor: M
no u mnie czasami przekopci a co dziwne przy ujściu rury wydechowej mam zawsze czarny ślad od spalin prawie jak w jelczu
Re: Filtr cząstek stałych 1.3 multijet
: 18 maja 2010, 12:11
autor: mireks
Mario pisze:Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
Pięć zalet 1.3 Multijeta:
1) brak DPF
2) brak paska rozrządu (jest łańcuszek)
3) brak koła dwumasowego - mamy zwykłe pospolite sprzęgło
4) niskie opłaty za OC
5) małe spalanie w trasie
Jedna wada
1) turbodziura, która przeszkadza jeździć w mieście tzn. przy rozpędzaniu spod świateł gdy średnio napakowany solaris dotrzymuje mi kroku

i przy dynamicznym zmianie pasa ruchu gdy trzeba z dwójki zerwać się na drugi pas żeby wjechać komuś przed nos, a tu nie ma czym i trwa to wieki.
Teoretycznie więc mamy jednostkę napędową najbardziej pożądaną ze względu na koszty eksploatacyjne
mireks
: 18 maja 2010, 12:52
autor: tomektt
Święte słowa, Mireks

: 18 maja 2010, 13:23
autor: Mario
Masz racje Mireks z zaletami i wadami.
Mam nadzieje że wtryski i pompa nam długo posłużą.

: 18 maja 2010, 13:38
autor: M
też się zgadzam ;)
: 19 maja 2010, 7:32
autor: molwal
W Lineach silnik 1,3 to nic innego jak ten sam sprawdzony ktory montowany jest w Pandzie. DPF nie ma ale zawór EGR ma, różni się od Pandy tylko elektroniką, zresztą ten sam silnik jest montowany w Oplu Corsie, Combo tylko do Opla dołożyli swoją turbinę.
: 27 wrz 2010, 18:05
autor: rob_ert
Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji.
Aby umożliwić regenerację a więc oczyścić filtr zaleca się kontynuowanie jazdy do momentu zniknięcia wskazania lampki sygnalizacyjnej.
Na wyświetlaczu ukaże się odpowiedni komunikat."
: 28 wrz 2010, 20:41
autor: mireks
rob_ert pisze:Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji."
Może ten zapis dotyczy wersji 1.6 Multijet?
Czytałem instrukcję i faktycznie jest tam wpis, który zacytowałeś. Instrukcje są uniwersalne dla różnych wersji samochodów i być może ten zapis pojawił się przez nieuwagę edytora.
Jednak nie zmienia to faktu, że nie raz mi się zdarzyło puścić czarnego bąka przy wyprzedzaniu. Obecnie za filtr DPF w większości samochodów trzeba ekstra dopłacać niemałe pieniądze i nie sądzę aby fiat nam podarował taki prezent w cenie samochodu

: 28 wrz 2010, 21:15
autor: pance 2
jeśli chcecie wiedzieć czy wasz samochód ma dpf wystarczy pod niego zajrzeć dpf to taka bańka na początku układu wydechowego trochę mniejsza od tłumika przypomina wyglądem katalizator w benzyniaku
[ Dodano: |28 Wrz 2010|, o 21:18 ]
p\s w mojej firmie jeżdżą pandy 1,3 multijet i jest dpf
: 29 wrz 2010, 13:50
autor: tomektt
Fakt jest to w instrukcji obsługi, nawet bez żadnej gwiazdki jakiego motoru to się tyczy.
Mam na budziku już 30000 km. Tak z grubsza analizując 2/3 turlam się po miejskich, podmiejskich zapchanych drogach poznańskich i podpoznańskich. Prędkość roziwjana żółwia.
Więc albo fiat robi takie DPFy, z którymi nie ma problemów

, jak opisywane szeroko w prasie moto, albo w tym modelu jego nie ma

.
Poza tym jaki sens byłoby ładowac DPF by uzyskać tylko normę euro4?
A taką jedynie spełnia mój osioł 1,3.
Dzwoniłem też do dealera, o ile oni są w tym kumaci tutaj niestety niewiadomo,

nie potwierdzili, aby roczniki 2008 -2010 miały DPFa.
Co do tego zapisu w instrukcji już się nie pytałem.
Można jeszcze zajrzec do EPERa.
: 29 wrz 2010, 20:59
autor: rob_ert
pance 2 pisze:jeśli chcecie wiedzieć czy wasz samochód ma dpf wystarczy pod niego zajrzeć dpf to taka bańka na początku układu wydechowego trochę mniejsza od tłumika przypomina wyglądem katalizator w benzyniaku
No to patrząc do ePER-a to jest tam tak wyglądająca część nr 55211733 na rysunku układu doładowania, nazywa się tłumik z katalizatorem i według programu kosztuje ponad 2900 zeta więc zwykły tłumik nie byłby taki drogi. Ale czy to jest to?
Również pytałem mechanika w serwisie Fiata to mi odpowiedział, że nie wie czy przy moim silniku jest, ale jeśli jest to się nie ma czym martwić bo fiatowskie DPF-y nie sprawiają żadnych problemów.