Strona 1 z 2

Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 18:26
autor: matis1906
Cześć.
Na forum jestem od ponad dwóch lat, jednakże doi tej pory nie było okazji żeby się przedstawić szerszemu gronu.
Jestem Mateusz, od 6 lat jestem użytkownikiem Włoskich samochodów, obecnie posiadam Lancię Kappę Coupe 20VT oraz opisywanego właśnie Fiata Linea T-jet.
Samochód kupiony w 2017 roku od pierwszego właściciela, starszego Pana który do końca serwisował samochód w ASO i przekazał mi faktury za serwis na ponad 22 tysiące złotych.
Na co dzień porusza się nim mój brat, w ostatnim czasie poruszyliśmy temat zbliżenia seryjnej 120-tki do specyfikacji z Abartha 180KM.
Jako że oryginalny kolektor miał spore pęknięcie, pod pretekstem wyjęcia go zasugerowałem przy okazdji zmianę na kolektor poliftowy. Następnie do zmian dodaliśmy turbinę z Abartha GT1446, za katalizator wstawiliśmy downpipe 2.2cala, Wtryski z Giulietty, Nowa rura dolotowa i filtr, Intercooler FMIC, całkowicie przebudowany dolot od turbo do IC z 40 na 50mm średnicy wewnętrznej, przy okazji nowe tarcze i klocki Brembo.
Wszystkie przyłącza do turbo, zasilanie oleju, spływ oraz woda musiały być przeorganizowane, nic nie pasowało P&P, trzeba delikatnych przeróbek przewodów żeby spasować GT1446.
Projekt jest w trakcie rozwoju, dzisiaj dostałem info od chłopaków z EcuMod że samochód jest wystrojony, stałego 1.42bara, moment płaski więc mam nadzieję że będzie przyjemnie jeździć na co dzień ;)
Rezerwy mocy nadal spore, choć na tę chwilę zostawimy w takiej specyfikacji i zobaczymy jak się będzie prowadzić.
W dalszej kolejności chciałbym do końca dać wydech z nierdzewki 2.2 cala, może coś z zawieszeniem, może hamulce z Abartha 305mm, zobaczymy...
Pozdrawiam !

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 18:28
autor: matis1906
Dalszy etap prac.

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 18:45
autor: mwas
Nooo, widzę, że się dzieje ! Brawo :! To będzie musiało ładnie zapier... jeździć :lacha Powodzonka i trzymam kciuki za pełny sukces ! :pivo

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 19:10
autor: ślimak
Jestem pod wrażeniem ogółu prac. Gratulacje . Bravo !!!

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 21:25
autor: helletic
Tylko nie pokazuj za dużo, a wyjdzie fajny sleeper :devil . Gratulacje, świetna robota :ok) :pivo

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 21:51
autor: matis1906
Dziękuję, samochód zostawiamy z zewnątrz bez jakichkolwiek zmian, ma wyglądać na typowe rodzinne 1.4 :)
Postaram się niedługo wrzucić zdjęcia z wnętrza samochodu i nieco więcej z zewnątrz.
Pozdrawiam !

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 19 gru 2019, 23:03
autor: marcin24
good job

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 21 gru 2019, 14:16
autor: ślimak
matis1906 pisze: 19 gru 2019, 21:51 Dziękuję, samochód zostawiamy z zewnątrz bez jakichkolwiek zmian..
Koniecznie świnka z gazu na zderzak...będzie prowokować.

Kiedyś kolega maił SC prawie 120 KM i lepkę YOUNG oczywiście świniak z gazu. Łamał kręgosłupy w BMW na 1/4 bez problemu... :ryczy :ryczy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 21 gru 2019, 19:05
autor: Phenix
Jestem ciekaw jak będzie z trwałością silnika. A czym malowałeś zaciski i jarzmo hamulców ? Ocynk w sprayu?, alu-cynk? , Czy coś żaroodpornego?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 21 gru 2019, 20:20
autor: matis1906
T-jet jest świetny do modyfikacji, niemalże pozbawiony wad, mimo małej pojemności bardzo często bezpiecznie można go wystroić na ponad 200KM, nie brakuje projektów 300+. Myślę że skoro w Abarth'cie w seryjnej konfiguracji z tą samą skrzynią C510 ma 180/190KM to trwałość tego silnika policzona jest na znacznie więcej. Wiele zależy od użytkownika, zmiany oleju co 8tys km to od teraz konieczność, olej 5W50 dobrej jakości i zadbanie o rozgrzewanie i studzenie turbiny powinno utrzymać silnik w dobrej kondycji jeszcze długi czas. Choć w przeszłości miałem nieprzyjemny epizod z odkręcającą się śrubą wału,kolega z forum Egon wspominał kiedyś o moim przypadku. Szczęśliwie (cudem) nie było kolizji i po złożeniu rozrządu problem minął. Co do sprayu, używam termicznej farby FULL DIP w kolorze silver metallic. Takie malowanie u mnie w Lancii ma już drugi rok i trzyma się idealnie. Jestem z tej farby bardzo zadowolony, mogę ją polecić z czystym sumieniem.
Tak wyglądają zaciski po malowaniu w Lancii :

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 21 gru 2019, 22:14
autor: michalexc
Super projekt. Gratuluję i życzę powodzenia w dalszych pracach. Naprawdę wilk w owczej skórze 🙂Silnik to jeszcze starsza konstrukcja i powinna znieść większe obciążenie. Kiedyś miałem plany żeby wrzucić silnik 2.0 z nubiry do mojego dziadkowozu, czyli do Lanosa sedan. Jednak bazowy 1.5 ma tylko 60kkm przebiegu i szkoda by go było wymieniać.

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 22 gru 2019, 11:26
autor: RoboBat
Z wykresu wynika że poniżej 2000 obrotów to silnik bedzie spał, inaczej mowiac będzie mial dużą turbodziurę?
Fajny projekt. Też chce zwiększyć osiągi swojego T-jeta i u mnie powodem do zmian też pęknięty kolektor wydechowy, bo charakterystycznie pyrczy na wolnych obrotach i czasem pojawia się specyficzny zapach spalin czy oleju w kabinie. Chce to zrobic tanio czyli kupic zestaw plug and play - jakąś większą turbinkę ihi podobno vl36 lub vl38 będzie dobra, ale taką niepopekana oraz kolektor wydechowy pozmianowy. Do tego większy intercooler i do cinsoftu. Przy okazji dzieki strojeniu zmniejszy się EGT to juz nie powinno nic pęknąć. Myślę że 160-170km bedzie spokojnie do osiągniecia i brak takiej turbodziury jak w gt1446. No i podobno spalanie spada przy normalnej jeździe 👍

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 22 gru 2019, 17:54
autor: timmek
Super projekt!
Czy ktoś z forumowiczów z podobnym doświadczeniem robi takie przeróbki odpłatnie w Linei?

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 22 gru 2019, 21:26
autor: matis1906
RoboBat pisze: 22 gru 2019, 11:26 Z wykresu wynika że poniżej 2000 obrotów to silnik bedzie spał, inaczej mowiac będzie mial dużą turbodziurę?
Fajny projekt. Też chce zwiększyć osiągi swojego T-jeta i u mnie powodem do zmian też pęknięty kolektor wydechowy, bo charakterystycznie pyrczy na wolnych obrotach i czasem pojawia się specyficzny zapach spalin czy oleju w kabinie. Chce to zrobic tanio czyli kupic zestaw plug and play - jakąś większą turbinkę ihi podobno vl36 lub vl38 będzie dobra, ale taką niepopekana oraz kolektor wydechowy pozmianowy. Do tego większy intercooler i do cinsoftu. Przy okazji dzieki strojeniu zmniejszy się EGT to juz nie powinno nic pęknąć. Myślę że 160-170km bedzie spokojnie do osiągniecia i brak takiej turbodziury jak w gt1446. No i podobno spalanie spada przy normalnej jeździe 👍
No własnie, wykres tak by sugerował, ale momentu względem oryginalnego softu jest o wiele wiele więcej i już przy 2000 obr. samochód zaczyna rwać się do przodu. Co do modyfikacji to najtaniej będzie wstawić turbinkę ze 150tki właśnie i powalczyć o kilka koni, 160KM jak najbardziej realne, na samej turbinie przy czym na górze wtryski mogą zapętlać bo ich wydajność jest własnie w okolice 160KM. Co do EGT, warto kontrolować i mieć stale na oku temperaturę przy takich modyfikacjach.
Pozdrawiam

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

: 23 gru 2019, 22:59
autor: Deleted User 444
Czyli jak powiem w domu, że turbina się kończy i trzeba wymienić to jest szansa że przejdzie :D