Strona 1 z 2
1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 19:34
autor: loter
Witam forumowiczów
W zeszłym tygodniu zepsuł się napinacz łańcucha. Został wymieniony cały rozrząd, ale silnik bardzo hałasuje. Słychać to przy obrotach 1,5-2,5k. Czy ktoś z użytkowników 1.3 spotkał się z takim klekotem. Załączam link do filmiku, na którym słychać pracę silnika. Proszę o pomoc, bo nie wiem w jakim kierunku teraz iść i co naprawiać dalej.
Link do filmu:
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 20:27
autor: smak56
Jakie były oznaki zepsutego napinacza? Jeżeli przed wymianą tak nie było to wg mnie źle założony rozrząd. Robił to "pan Zdzisiu", czy ktoś kto ma o tym pojęcie? Blokady silnika, uszczelnienie itd.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 20:35
autor: loter
Objawem był odgłos luźnego łańcucha trący o obudowę. Wymieniony był na blokadach, wszystko tak jak być powinno. Ten stukot pojawił się w tej samej chwili lub trochę przed odgłosem łańcucha.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 21:14
autor: michalexc
myślę że dobrze było żeby zetknął na to inny mechanik. Miałem w o przednim aucie problem bo auto po wymianie UPG gubilo zapłon. Mnóstwo prób, podmienionych części i dopiero 3 mechanik odkrył źle założony rozrząd. Napisz jeszcze ile silnik ma przejechane
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 21:21
autor: smak56
Mogło być tak, że w efekcie zepsutego napinacza łańcuch przeskoczył a nowy został założony na przesuniętych kołach

. Dalej stawiam na rozrząd. A tak swoją drogą jeżeli podany przebieg jest właściwy, to coś szybko się zużył. Pilnujesz poziomu oleju? Czy tylko padał

Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 21:32
autor: loter
Przebieg to 97k, olej kontrolowany, regularnie wymieniany. Auto użytkowane normalnie, bez żadnego gwałtownego przyspieszania, spokojna jazda.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 04 sty 2019, 22:14
autor: EGON
Znam przypadki nawet przy niższym przebiegu zużycia rozrządu o czym już kiedyś pisałem. Dla mnie z tego filmiku to chyba nie rozrząd tak rumocze. Wróć do majstra co robił rozrząd niech się wypowie.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 05 sty 2019, 8:16
autor: loter
Dzisiaj rano po odpaleniu zimnego silnika i sprawdzeniu czy hałasuje nic nie słychać. Dopiero jak zacznie nabierać temperatury to się to odzywa, wydaje mi się, że to nie będzie rozrząd.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 05 sty 2019, 11:27
autor: pogromcaslaskiej
Albo panewki

Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 05 sty 2019, 19:02
autor: EGON
Prędzej popychacz
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 05 sty 2019, 19:44
autor: Fiacik
A nie jest to czasem jakiś rezonans pochodzący od osprzętu ?
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 07 sty 2019, 0:49
autor: marcin24
trzeba by było sprawdzić dźwigienki szklanek i same szklanki, jeżeli rozrząd był składany na blokadach to nie ma możliwości aby był źle ustawiony nawet jeśli wcześniej padł napinacz i rozrząd minimalnie się przestawił. sama metoda blokowania rozrządu eliminuje to, ale nie eliminuje błędu mechanika, także do sprawdzenia przy okazji sprawdzania dźwigienek i szklanek i tak trzeba rozebrać rozrząd.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 07 sty 2019, 0:53
autor: marcin24
a dźwięk jest taki sam po przejechaniu iluś tam kilometrów? jeżeli jest coraz głośniejszy i donośniejszy to u mnie to była panewka na 4 cylindrze, najpierw delikatnie cykanie potem pukanie i tak coraz głośniej.... i to była panna panewka.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 07 sty 2019, 8:03
autor: EGON
Panewka to gra przy max obciążonym silniku zrób test 5 bieg obroty 1000 i gaz do dechy i słuchaj podczas przyspieszania co się dzieje.
Re: 1.3 JTDM dziwny stukot/ klekot silnika
: 07 sty 2019, 8:56
autor: loter
Wraz ze wzrostem temperatury dźwięk się nasila, jak silnik osiągnie 90 stopni to stuki na każdym biegu i na postoju przy kręceniu nim do 2,5k obrotów są jednakowo głośne. Dopiero jak przekroczy się 2,5k to odgłos silnika to zagłusza.
Osprzęt wpadający w rezonans odpada, bo głos dochodzi z bloku silnika i jest bardziej słyszalny od strony aku.