Strona 1 z 3

Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 8:09
autor: Deleted User 2243
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Fiata :)
Kupiony można powiedzieć od pierwszego właściciela. Przebieg 62000, Wygląda na bezwypadkowy. Jedynie pod wlewem paliwa na szerokości kilku cm miernik nie łapał skali, ale to do przyjęcia. Wnętrze bez większego zużycia.
W tym tygodniu auto dostanie nowy rozrząd INA i olej z filtrem, trzeba też wymienić uszczelniacz półosi.
Później wstawię fotki z wymiany rozrządu.

Na razie pokonałem jedną trasę 300 km w drodze powrotnej po zakupie, spalanie 6.2. Dynamika jest na dobrym poziomie. Badanie na stacji przed zakupem nie ujawniła nic niepokojącego, silnik sprawdzony analizatorem spalin - tutaj też ok.

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 8:32
autor: mwas
No to gratulujemy zakupu, bezawaryjności i szerokości ! :luzak

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 9:10
autor: Tomek
Gratulacje :) :ok)

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 9:38
autor: Sebek
Gratuluję i Szerokości :ok)

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 11:05
autor: adamson
No i super :ok). Szerokości :jazda.

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 12:47
autor: skory85
Gratki :jazda

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 15:23
autor: ślimak
Gratulacje.. niech maszyna służy ;)

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 18 gru 2017, 18:49
autor: leszek1234
Niemal jak z salonu, ładna sztuka;)

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 6:10
autor: Deleted User 2243
Pytałem w jednym z tematów jak szybko linea się nagrzewa. Po odpowiedziach stwierdziłem, że pewnie jak każde auto. W rzeczywistości jestem zaskoczony :) Po praktycznie 2.5 km silnik ma temperaturę roboczą. Dla porównania Vectra B 2.0 pb, którą miałem wcześniej temperaturę osiągała po 5 km. To jeśli chodzi o silnik. Wnętrze za to nagrzewa się nieco wolniej. Wczoraj kupiłem olej Orlen max expert c3 5w40 (link do testu -> oraz uszczelniacz półosi, muszę podjechać do aso po olej do skrzyni na dolewkę. W środę wymieniam rozrząd więc wstawię kilka zdjęć z prac :jazda

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 8:27
autor: mwas
Rozrząd będziesz robił sam ?

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 8:44
autor: Deleted User 2243
Będę pomagał :) Auto serwisuję u kolegi-mechanika. Jak coś wymieniamy to pomagam i się uczę :)

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 8:49
autor: mwas
Kumam :ink Uczulę więc tylko, tak dla przypomnienia, bo na forum było już nie raz :ink Silnik 1.4 8V posiada zmienną fazę rozrządu, czyli tak zwany "wariator". Według instrukcji producenta, pasek powinno się wymieniać przy użyciu blokad. Jeśli nie ma blokad, to można to zrobić za pomocą znaczników, ale trzeba być baaaardzo dokładnym :ink U mnie mechanik już 2 razy wymieniał na znaczniki i jest wszystko OK, ale... za pierwszym razem nie wiedzieliśmy, że jest wariator i całe szczęście nie kręcił niczym po ściągnięciu paska i pasek założył ponownie bardzo dokładnie :ink

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 8:59
autor: Deleted User 2243
Dzięki za informację :) Będę miał to na uwadze.

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 15:46
autor: mihau2104
Gratuluje zakupu. Prawie identyczna jak moja. Około rok temu to auto ogłaszał salon fiata w Toruniu, miało wgniecenie właśnie na prawym tylnym błotniku. Możliwe że stąd ci ten miernik nie łapie. Co do uszczelniacza półosi to ja kupowałem z tym samym objawem - przynajmniej tak twierdził salon skąd kupowałem auto. Okazało się że olej wyciekał z wybieraka skrzyni - zwróćcie na to również uwagę. Życzę bezawaryjności i frajdy z jazdy. Pozdrawiam!

Re: Linea Złota 1.4 77KM

: 19 gru 2017, 21:02
autor: slawek007
Jeśli to jest po lewej stronie to tez mi się wydaje, że większe prawdopodobieństwo jest że puszcza wybierak, jeśli tak jest to dolać oleju do skrzyni i cieszyć się z samochodu - ewentualnie wymienić uszczelkę wybieraka ale i tak po ok 2 latach problem wróci.