Dziś w końcu zająłem się chlodniczką oleju , ponieważ do tej pory była tylko zabrudzona olejem , nie było wycieków . Kładłem to na karb delikatnych zabrudzeń podczas wymiany filtra oleju. Nie bardzo wiedziałem też jak się za to zabrać więc czekałem . W ostatnich jednak dniach zauważyłem , że pojawiło się już wykraplanie , więc trzeba było poruszyć temat . Wjazd na kanał - okazało się , że wyciek nie jest z samej chlodniczki czy jej uszczelnienia , natomiast spod śruby , którą zaznaczyłem na zdjęciu . Szybka konsultacja z prezesem ( trzeba było wiedzieć , czy jej wykręcenie nie spowoduje np zmieszania oleju z płynem chłodzącym ,który też tam gdzieś krąży - dzięki Maćku


) , i zamówiłem oringi , które najtaniej można kupić już poniżej 10 zł . Osobiście kupiłem firmowe , może będą trochę trwalsze

Sama wymiana uszczelnienia jest banalnie prosta . Jedynie dostęp jest ograniczony . Do wykręcenia jedna śruba na klucz 19 - polecam klucz płasko - oczkowy z grzechotką w oczku . Na zdjęciu pokażę jakim ja się posłużyłem . Po wyjęciu śruby , oryginalne oringi były już jak z plastiku , w dodatku spękane - więc wyciek nie dziwi . Trzeba sobie podstawić jakieś naczynie , troszkę oleju wyleci - prawdopodobnie z filtra oleju . Szybka wymiana oringow , zakręcenie śruby i .... Myślę , że to zamknie temat na długo

Pozdrawiam

P.S.
Śruba z oringami , to ta z rys . Oznaczona numerem 6 , oringi 7