Nie będę już przenosił postów, napiszę w skrócie co wiem na chwilę obecną
- Każde nasze auto posiada ESP

Tak, to nie żart... ponieważ za działanie całego systemu odpowiedzialna jest centralka ABSu, a ta jak sprawdzałem, w każdym naszym modelu jest identyczna, to wniosek nasuwa się tylko jeden

- Niestety do działania ESP potrzebnych jest jeszcze kilka, a w zasadzie to dwa elementy, na których to księgowy producenta zaoszczędził i stwierdził (podobnie z resztą jak z tempomatem), że jak ktoś wyskoczy dodatkowo z kilku talarów, to te dwa elementy się do auta dołoży

Tymi elementami jest wspomniany wyżej czujnik skrętu kierownicy oraz czujnik bezwładnościowy - plus do tego kilka kabelków oraz przycisk na konsoli środkowej

- Czujnik bezwładnościowy montowany jest pod tunelem środkowym pomiędzy przednimi fotelami, gdzieś pod dźwignią ręcznego i z tym czujnikiem nie ma większego problemu - ten pasuje z Bravo (i zapewne z kilku jezcze modeli) i dostępny jest np na Alle za coś ok 50 PLN

Problemem jest czujnik skrętu kierownicy ponieważ jest on u nas zintegrowany z całym przełącznikiem zespolonym, a jego koszt jako nowego, tak jak napisał wyżej
leszek1234 to od 1500 do ok 1900 PLN
leszek1234 pisze:A masz wiedzę jak czujnik położenia kierownicy w fiatach działa tzn. gdzie i jaki jest element ruchomy? (no bo sam czujnik jest nieruchomy i można byłoby spróbować go zastąpić).
Problem polega na tym, że taki czujnik widziałem jedynie na zdjęciach

A jak on dokładnie wygląda w Linei, czyli jak wygląda przełącznik zespolony z wbudowanym tym czujnikiem, to już w ogóle nie mam pojęcia

Wiem tylko, że nawet, jeśli chcielibyśmy dołożyć taki czujnik we własnym zakresie, to trzeba cholernie uważać, bo niestety czujniki od innych modeli, a dokładniej tych, z elektrycznym układem wspomagania kierownicy, różnią się ilością wyprowadzeń elektrycznych. Wiem, że w autach z elektrycznym wspomaganiem ten czujnik jest obowiązkowy, ale więcej szczegółów oraz schemat samego układu ESP będę mógł podać później, jak dorwę się do komputera w domu
