Strona 1 z 2

Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 9:43
autor: Bony
Witam

Niedawno u teścia po jeździe po "wiejskich wertepach" auto przestało odpalać od "strzała". Zaczytałem błąd autocomem, błąd 9004 związany z komputerem Marelli 9 mówiący o zwarciu na szynie A-Bus z B+. Auto odpala ciężko dopiero za którymś razem, po dodaniu gazu dławi się i po chwili wchodzi na obroty i już pracuje ok. Po zgaszeniu nadal odpala ciężko lecz lżej niż za pierwszym podejściem. Jak się nagrzeje i zgasimy to od razu odpala bez problemu.

Macie pomysły co to może być??

Pozdrawiam

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 11:13
autor: mwas
Czym dokładnie odczytywałeś te błędy ? Usunąłeś je ? Po odpaleniu silnika ponownie te błędy wracają ? Kiedy były wymieniane świece ?

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 13:57
autor: Bony
Autocom to taki interfejs diagnostyczny. Świece nie mają tu nic wspolnego, auto chodziło normalnie i jak już odpali to również chodzi normalnie. Podejrzewam jakiś kabel lub wtyczke, ewentualnie moduł 9. Screen z programu wkleje wieczorem z dokładnym opisem.

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 14:20
autor: Tomek
Ja się mało znam, ale opisywane przez Ciebie objawy są identyczne, jak przy awarii mapsensora. Trapi to wiele Linek z silnikiem 8V, z tym że jest jedno ale .. zawsze przy niskich temperaturach.

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 14:55
autor: mwas
Nie tylko jak przy niskich temperaturach a jak auto jest nierozgrzane (chyba :pomysli) Czy przypadkiem z mapsensorem nie było takich jaj, że auto odpalało bezbłędnie jak było zimne a jak już się rozgrzało, to właśnie były cyrki ? :pomysli Ale mapsensor jest tutaj dobrym tropem, dodatkowo zainteresowałbym się kablem masowym pomiędzy alternatorem a karoserią - tez bywały z nim jaja i dziwne zachowania samochodu.
Niestety nie znam tego Auotcom'a - nie masz może dostępu do Multiecuscan'a ? To jest program dedykowany do Fiatów (i pochodnych ze stajni Alfa, Lancia :ink). W nim można przeprowadzić kompleksową diagnostykę w poszukiwaniu błędów wraz z ich kasowaniem. Warto byłoby wykasować wszystkie błędy, potem odpalić silnik, dać mu dosłownie chwilkę po czym zeskanować ponownie - jeśli wyskoczy ten sam błąd, to oznacza, że trzeba się problemem zainteresować. Dziwi mnie trochę błąd zwarcia szyny CAN i nie wiem, czy opis tego błędu z Autocom'a będzie tożsamy z tym, co by odczytał Multiecuscan a raczej jego wskazaniami bym się tutaj kierował :ink
Świec również nie skreślałbym tak od razu :ink Kiedy były wymieniane ? U mnie kiedyś, w poprzednim bolidzie (też fiat :ink) jednego dnia auto jeździło jak talala a następnego dnia już nie mógł odpalić. Okazało się, że świece były wręcz wyjarane - poprzedni właściciel przydusił grosza na "niby przeglądzie" i olał sprawę :ink Po wymianie świec auto śmigało jakby z fabryki wyjechało :luzak A efekt był podobny jak tutaj :oj Jak w końcu udało mi się go odpalić, to myślałem, że do warsztatu nie dojadę :lacha

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 19:28
autor: Bony
Sprawdzę kabel masowy i mapsensor. W sumie jeździł po wertepach i może coś przytarl. Co do autocoma to diagnozuje on większość samochodów na rynku (w pelni). Zawsze sprawował się ok, co do innych interfejsów to nie mam dostępu. Błąd był i został skasowany. Później po odpaleniu nie wyskoczył, po jeździe nie miałem możliwości podpiąć ponownie ponieważ mnie nie było. Dziewczyna wróci z pracy to prześle mi screena z bledem

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 16 cze 2015, 19:58
autor: Tomek
Bony pisze:Sprawdzę kabel masowy i mapsensor.
Przejrzyj zatem ten wątek http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=35&t=2742

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 17 cze 2015, 8:21
autor: emmer
A luzy zaworowe?

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 26 cze 2015, 13:13
autor: Bony
Błąd już nie powrócił. Sprawdziłem opornosc czujnika temperatury w dolocie i jest ok. Autocom pokazuje prawidlowe temperatury powietrza, płynu jak i odczyty cisnienia z kolektora ssacego. Świece wymienilem na nowe (przerwa 0.8). Auto na zimnym nadal bardzo ciężko pali, chyba że odepne akumulator i ponownym podlaczeniu pali już normalnie, ale tylko raz. Kolejne próby nadal są dziwne, odpala i gaśnie lub długo kręci. Nie mam już pomysłu..

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 26 cze 2015, 13:54
autor: smak56
Sprawdziłbym pompę paliwową.

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 26 cze 2015, 14:03
autor: Bony
Pompa pracuje bo gdy kręci to czuć że go zalewa. Co do ciśnienia to jest sie gdzie wpiac z manometrem?

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 26 cze 2015, 14:25
autor: emmer
Chyba nikt nie pytał. Masz lpg?

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 27 cze 2015, 11:07
autor: Bony
Jest lpg. Wczoraj zaktualizowalem sterownik od gazu i włączyłem możliwość odpalania na gazie (awaryjnego). Na gazie odpala na benzynie bez zmian. Raczej będziecie mieli rację co do pompy paliwa , za droga nie jest więc można kupić nowa. Dostęp do wymiany od góry spod kanapy czy trzeba demontowac zbiornik?

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 27 cze 2015, 12:17
autor: ślimak
Bony pisze:Dostęp do wymiany od góry spod kanapy czy trzeba demontowac zbiornik?
Od góry.

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie

: 29 cze 2015, 9:49
autor: emmer
No to ja bym jeszcze poszukał w lpg. Objawy masz prawie identyczne jak ja kiedyś. Do sprawdzenia czy nie puszcza reduktor albo wtryskiwacze.