Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Robota super - godna pochwały i uznania , ale..........jeżeli takowe coś jest w multijetach,a jest bo mam to czy nie lepiej było kupić gotowe i zamontować.Miałem to w skodzie FABII ,kosztowało w salonie o ile pamiętam 120zł i montaż gratis.
Rację ma też helletic co do wyciszenia auta.Interesowałem się już tym tematem i efekt słyszalny odczuwalnie daje dopiero wyłożenie grodzi taką matą ale też i podłogi w bagażniku oraz pod tylnym siedzeniem.Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie po autostradzie z położonym tylnym oparciem i wyjętym siedziskiem oraz oczywiście pustym bagażnikiem.Różnica jest kolosalna.
Rację ma też helletic co do wyciszenia auta.Interesowałem się już tym tematem i efekt słyszalny odczuwalnie daje dopiero wyłożenie grodzi taką matą ale też i podłogi w bagażniku oraz pod tylnym siedzeniem.Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie po autostradzie z położonym tylnym oparciem i wyjętym siedziskiem oraz oczywiście pustym bagażnikiem.Różnica jest kolosalna.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Do pomiaru głośności są aplikacje na smartfony. Nawet jeśli niezbyt dokładne, to powinny wykazać różnicę.
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Dzięki, za informację, faktycznie, nie pomyślałem o takim pomiarze hałasu za pomocą aplikacji, a już patrzyłem ceny mierników, najtańszy 100zł, więc zakup nie wchodził w rachubę.
Już pobrałem taką aplikację "Miernik Dźwięku" za darmo jest ok, ewentualnie trzeba by skalibrować bo jest taka możliwość z urządzeniem profesjonalnym, ale i bez kalibracji różnicę hałasu wskaże.
Dziś w domu po pracy sprawdzę jaki hałas mam w samochodzie przy otwartej klapie silnika a potem zamkniętej, a następnie uzyskane dane przedstawię na forum.
Już pobrałem taką aplikację "Miernik Dźwięku" za darmo jest ok, ewentualnie trzeba by skalibrować bo jest taka możliwość z urządzeniem profesjonalnym, ale i bez kalibracji różnicę hałasu wskaże.
Dziś w domu po pracy sprawdzę jaki hałas mam w samochodzie przy otwartej klapie silnika a potem zamkniętej, a następnie uzyskane dane przedstawię na forum.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Fiacik, można kupic ale cena napewno nie będzie w okolicach 100 zł do naszych limuzyn koszt np dywanika, wykładziny do wnętrza to 1500 zł
t-jet to ma, ale po 6 latach już jest w tak opłakanym stanie, że pewnie niedługo pójdzie na śmietnik
t-jet to ma, ale po 6 latach już jest w tak opłakanym stanie, że pewnie niedługo pójdzie na śmietnik
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 800obr/min, temp. 80Co.
Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)
WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db
Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db
Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.
Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)
WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db
Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db
Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.
Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 20:15 przez ryszardo_, łącznie zmieniany 1 raz.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Wytnij jedno zero.ryszardo_ pisze: silnik na biegu jałowym 8000obr/min,
smak56
* * * *
* * * *
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Znaczy się że postęp jest Gratulacjeryszardo_ pisze:Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 8000obr/min, temp. 80Co.
Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)
WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db
Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db
Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.
Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Dziś miałem wypad poza miasto i przy okazji możliwość przetestowania samochodu w trasie z nowymi oponami i wygłuszoną maską, muszę powiedzieć, że byłem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. Jakbym jechał nie swoim samochodem.
Jak wcześniej pisałem, że opony Bridgestone w tym roku zmieniłem na nowe letnie opony 195/55R16 87H DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE + wygłuszenie maski, dało to dużo lepszy komfort cichej jazdy, co się przełożyło, że wcześniej podczas jazdy radia słuchałem, które było ustawione na głośności 7-9, a obecnie mogłem słuchać już nawet przy pozycji głośności 3-5 nawet przy prędkości 120km/h na drodze szybkiego ruchu.
Podczas jazdy zrobiłem pomiar hałasu w samochodzie przy włączonym radiu głośność była ustawiona na pozycji 4, pogoda dobra 15Co, droga sucha, w samochodzie były 4 osoby.
Przy prędkości 80km/h pomiar wskazywał na 57-58dB
Przy prędkości 90km/h pomiar wskazywał na 58-59dB
Przy prędkości 100km/h pomiar wskazywał na 59-60dB
Przy prędkości 110km/h pomiar wskazywał na 60-61dB
Przy prędkości 120km/h pomiar wskazywał na 62-63dB
Jak wcześniej pisałem, że opony Bridgestone w tym roku zmieniłem na nowe letnie opony 195/55R16 87H DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE + wygłuszenie maski, dało to dużo lepszy komfort cichej jazdy, co się przełożyło, że wcześniej podczas jazdy radia słuchałem, które było ustawione na głośności 7-9, a obecnie mogłem słuchać już nawet przy pozycji głośności 3-5 nawet przy prędkości 120km/h na drodze szybkiego ruchu.
Podczas jazdy zrobiłem pomiar hałasu w samochodzie przy włączonym radiu głośność była ustawiona na pozycji 4, pogoda dobra 15Co, droga sucha, w samochodzie były 4 osoby.
Przy prędkości 80km/h pomiar wskazywał na 57-58dB
Przy prędkości 90km/h pomiar wskazywał na 58-59dB
Przy prędkości 100km/h pomiar wskazywał na 59-60dB
Przy prędkości 110km/h pomiar wskazywał na 60-61dB
Przy prędkości 120km/h pomiar wskazywał na 62-63dB
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Zrobiłem też u siebie. Koszt mat 60 zł z allegro.
Mam nadzieję że będzie ciszej i silnik szybciej będzie się nagrzewal. Tylko czy w lecie będzie za gorąco?
Mam nadzieję że będzie ciszej i silnik szybciej będzie się nagrzewal. Tylko czy w lecie będzie za gorąco?
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
w Emotion nie miałeś fabrycznego wygłuszenia?
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
Jeśli pytasz o ten kawałek filcu, to tak miałemmichalexc pisze:w Emotion nie miałeś fabrycznego wygłuszenia?