Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

skory85

klubowicz
Posty: 1148
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: skory85 » 13 mar 2020, 19:54

Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
lepio

klubowicz
Posty: 87
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio » 31 lip 2020, 10:24

skory85 pisze:
13 mar 2020, 19:54
Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
A ile pompujesz te 205/55/16 one są większe niż w instrukcji dla felg 16 niż instrukcja zaleca a ja też takie mam i nie wiem czy więcej dobijać..

Awatar użytkownika
lepio

klubowicz
Posty: 87
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio » 31 lip 2020, 10:37

Wychodzi na to że, Linea to jest auto do spokojnej jazdy na krajowe 90 max 110 tam gdzie można. Opony coś poprawiają ale konfiguracja jest taka, że raczej się trzeba przyzwyczaić do tego co jest. Buja przodem przy bocznym wietrze, bo taka jest konstrukcja auta i wpływają na to łącznie różne czynniki.

skory85

klubowicz
Posty: 1148
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: skory85 » 31 lip 2020, 11:16

Lato przód 2.2 tyl 2 atm.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
Tomek

Moderator
Posty: 6571
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Tomek » 31 lip 2020, 15:42

Ksuchy pisze:
31 lip 2020, 14:36
jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150.
Bohater :) :zlośnik

Awatar użytkownika
lepio

klubowicz
Posty: 87
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio » 31 lip 2020, 16:08

To jak napisać że maluchem jeżdżę 130 po krajowce i da się no da się ;p
A jakie wrażenia XD

Phenix

klubowicz
Posty: 231
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Phenix » 31 lip 2020, 16:23

Zapomniałeś dodać " i nie narzekam " .

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
michalexc

klubowicz
Posty: 268
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 104000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: michalexc » 31 lip 2020, 19:01

Ksuchy pisze:
31 lip 2020, 14:36
Ja mam 1.6 M-Jet jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150. Nic sie złego nie dzieje, nie straszy nic, elegancko się prowadzi. Z tym że mam twarde zawieszenie (wersja limitowana Emotion) i szerokie nisko profilowe opony.
A co ma emotion do twardego zawieszenia?

Awatar użytkownika
adamson

klubowicz
Posty: 2306
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 14500
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: adamson » 31 lip 2020, 19:16

Raczej nic :devil
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: mwas » 31 lip 2020, 22:35

Ksuchy, to był "standard" :lacha Genralnie każda Linea od wersji Dynamic, wypuszczana na nasz rynek miała taki zapis: obniżone zawieszenie :lacha I owszem - w ePER też można wybrać części do wersji z "obniżonym zawieszeniem" :ink Prawda jest taka, że im starsze auto, tym gorzej trzyma się drogi w wyniku zużycia elementów zawieszenia :ink Być może masz jeszcze dość "świeżą" sztukę, która nie przejechała jeszcze tych tysięcy kilometrów i Twoje auto jest nadal dość sztywne :ink Ja u siebie np. zauważam, że to co mam teraz to już nie to samo, co było kiedyś :ink Musiałbym powymieniać w zawieszaniu co nieco, aby sztywność auta wróciła do tego sprzed lat :ink A auto trzymało się drogi bezbłędnie - niemalże jak gokart :luzak No ale niestety, lata robią swoje a po tym czasie rachunek opłacalności wymiany poszczególnych elementów również daje do myślenia :ink Dlatego starsze i mocniej wyjeżdżone egzemplarze trzeba traktować jak "dziadkowozy" które niestety mogą przejawiać tendencję do pewnych zachowań na drodze, wśród których jest również kwestia ściągania przy "podmuchach bocznych" itp :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Phenix

klubowicz
Posty: 231
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Phenix » 01 sie 2020, 0:41

@mwas zgodzę się z Tobą w 100% u mnie też na początku było sztywno i auto trzymało się drogi jak przyklejone. Teraz jest inaczej ale za jakiś czas zmieniam amory i cały osprzęt poduszki łożyska itd i zobaczę czy to pomoże.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
helletic

Moderator
Posty: 2628
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: helletic » 01 sie 2020, 6:41

Ksuchy, niżej ode mnie nie masz :zlośnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

Moderator
Posty: 6721
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 02 sie 2020, 9:12

Tjet i 1.6 mają niższe zawieszenie bez względu na wersję.

Online
Awatar użytkownika
THOR1

klubowicz
Posty: 34
Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
Przebieg: 201900
Silnik: 1.6D
Rocznik: 2010
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: THOR1 » 09 sie 2020, 21:12

To by się zgadzało jak się przesiadam z 1.3D(dynamic) do 1.6D(emotion) to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4750
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 238000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: smak56 » 09 sie 2020, 21:44

THOR1 pisze:
09 sie 2020, 21:12
.... to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.
Jakie hamulce ma z tyłu? :pomysli
P.s.
Edit; nie odpowiedziałeś więc poszukałem.
Hamulce: 1.6 mj
Rodzaj hamulców (przód) - tarczowe wentylowane
Rodzaj hamulców (tył) - tarczowe
Grubość tarcz hamulcowych (przód) - 22 mm
Grubość tarcz hamulcowych (tył) - 10 mm
Średnica tarcz hamulcowych (przód) - 284 mm
Średnica tarcz hamulcowych (tył) - 251 mm

Dla porównania 1.3 mj
Przód wentylowane - 257,5 mm
Tył bębnowe.
Ot i stąd ta różnica.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ