Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Temat ogarnięty. Stało się identycznie jak u ciebie. Zawory na 4 cylindrze spotkały się z w tlokiem. Po niedzieli glowica jedzie do fachury , który zrobi szlif i powie w jakim stanie są zawory, na oko nie są krzywe maszyna pomierzy dokładnie. Trzeba czekać tydzień na koło pasowe rozrządu w fiacie bo nigdzie go nie ma.dodatkowo wyszło że kanały do turbo mają "miażdżyce" , którą mechanik będzie próbował usunetąć. Łączny koszt narazie nie wiadomy, napewno 2 -jka z przodu. Przy okazji wymiana termostatu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

To nie fajnie, że jednak czekają Cię wydatki...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2138
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 210 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: leszek1234 »

adamson pisze:Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
przebija jakaś dziwna satysfakcja właściciela nieT-jeta czy mi się zdaje? Freudowski mechanizm "kwaśne winogrona"?
Tak jak emmer twierdzę, że ten silnik jest OK a mechanik jest w stanie zepsuć wszystko.
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Dokładnie to nie wina silnika czy jakości części, to wina partacza.
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: emmer »

Dzisiejsz auto-świat.

Calkiem udany silnik z turbo. Polecany :)
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

Potwierdzam, że to nie wina auta tylko :-<< mechaniorów którzy przez swoje partactwo potrafią obrzydzić każde auto!!! :devil
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: adamson »

leszek1234 pisze:
adamson pisze:Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
przebija jakaś dziwna satysfakcja właściciela nieT-jeta czy mi się zdaje? Freudowski mechanizm "kwaśne winogrona"?
Bez przesady :lacha , zdaje Ci się :ink .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Jestem załamany, wczoraj dostałem info, że Lina jest gotowa do odbioru. Przejechałem się ok 2 kilometry zupełny brak mocy, silnik wydaje odgłosy jak diesel :smutny , został u mechanika bo nie da się ty jeździć, przyspieszenie jak w seicento z 3 osobami pod lekką górkę, dodatkowo lekko poszarpuje. :smutny . Mechanik miał być dobry a okazał się...........
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: emmer »

Ręce opadają. Biora się za robotę a nie mają pojęcia. Niech poprawia, a w międzyczasie postaraj sie zebrac wszystkie popiery, paragony, czy cokolwiek odnosnie naprawy. Zeby nie okazało sie że musisz zrobic to gdzie indziej, a gostek się wypnie na ciebie.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

Czy zrobił wszystko? Czy na czymś zaoszczędził ?? Nie chcę krakać ale jak tak dalej będzie oszczędzał to zabijecie wał i wtedy to dupa blada. Napisz co wymienił? Jakie koszty?
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Lina już odebrana. Winą tego, że nie chodził jak trzeba był zatkany zaworek/kanalik od oleju gdzieś w bloku silnika przez to nie było smarowania góry silnika, był oblepiony i nie dawał odpowiedniego ciśnienia. Teraz jest wszystko ok. Łączny koszt 2850 zł. Co zrobione : Koło pasowe wału, zestaw uszczelek góra, śruby głowicy, zestaw rozrządu i pompa, paski 2x, zimeringi uszczelniające, płyn chłodniczy oleje i filtry, głowica (dwa zawory), benzyna dimer mycie, opaski podkładki, termostat, wyczyszczone kanały turbo, przepustnica. Chyba to tyle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

Oby teraz już tylko cieszyła :)
Ale koszt nie mały....
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Animal »

Witam.

Od wczoraj mam Fiata Linea w wersji 1.4 t jet. MAm taki fajny wykres na wyswietlaczu, o dołądowaniu turbiny. I tu jest moje pytanie. Niezaleznie od temperatury silnika, gdy wdepne pedal gazu do konca to te wykresiki, dochodzą tylko do połowy i nie chca isc do samego konca. Czy to normalne ? W ksiazce serwisowej nic nie znalazlem odnosnie tych słupeczków. Czy w zwiazku z tym turbo nie działa na całą moc ?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Idzie na max tak do 4,5 tyś, potem spada o kreskę lub dwie.
Możesz mieć nieszczelny dolot, stale otwarty blowoff, lub uszkodzony czujnik.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: martens24 »

Animal pisze:Witam.

Od wczoraj mam Fiata Linea w wersji 1.4 t jet. MAm taki fajny wykres na wyswietlaczu, o dołądowaniu turbiny. I tu jest moje pytanie. Niezaleznie od temperatury silnika, gdy wdepne pedal gazu do konca to te wykresiki, dochodzą tylko do połowy i nie chca isc do samego konca. Czy to normalne ? W ksiazce serwisowej nic nie znalazlem odnosnie tych słupeczków. Czy w zwiazku z tym turbo nie działa na całą moc ?
U mnie te słupki też zapalają się maksymalnie do 4-5. Więcej nie widziałem nigdy zapalonych...Jak jest u innych użytkowników T-jetów??
ODPOWIEDZ