Strona 1 z 4

Wyciek

: 12 wrz 2013, 17:18
autor: daro189
co sądzicie o takim przypadku?
olej wymieniany rok i 3 miesiące temu, selenia, przebieg 20380km, może dwa razy zblizyłem sie do 5 tyś obrotów przy wyprzedzaniu, dziś chciałem wymieniać olej, ale się wstrzymam.
3 miesiace po gwarancji.
http://imageshack.us/gal.php?id=sZSukqLd0OOnzuXKmg
7cd3311075671b2bf875976291a5a5f6.jpg

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 18:43
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Umyj i obserwuj, bo może tylko rozlało się przy wymianie.

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 19:37
autor: daro189
jeśli nastąpiło by to przy wymianie rok temu, to na dolnej części miski olejowej nie było by dwóch - trzech kropelek oleju.
niby na bagnecie nie ubyło, ale zdrowy rozsądek mówi że takich zacieków być nie powinno.

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 20:06
autor: mwas
A to nie jest przypadkiem od wybieraka ? :pomysli Może to dziwne, ale w naszych wersjach silnikowych wycieki są najczęściej z tego elementu i coś mi świta, że jak mi ciekło, to też były ślady na misce olejowej.

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 20:13
autor: daro189
wybierak jest z drugiej strony, to koło napędza alternator i pompe wspomagania :siechu
zdjęcie było robione w tak dziwnej pozycji bo osłona przeszkadzała w zrobieniu dokładniejszego zdjęcia.
a te kropeczki są od konserwacji jakby co :siechu

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 20:21
autor: marcin24
Ja bym wtarł i obserwował narazie

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 20:39
autor: will
Wytrzyj pojeździj zobacz skąd cieknie i do aso po gest handlowy jak będzie drogo to jakiś dobry mechanik zostaje.

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 20:55
autor: daro189
właśnie najgorsza opcja to simering. zobaczę jutro co powie aso

Re: Wyciek

: 12 wrz 2013, 22:31
autor: will
Oczywiście aso powie simering kwestia czy będą chcieli zrobić gest i za ile

Re: Wyciek

: 13 wrz 2013, 10:05
autor: marcin24
Nie wiem jak w 1.4 ale w maluchu wymieniałem simering na wale bez wyciągania wału ciekawe jak tu ale chyba da rade nie wiem???

Re: Wyciek

: 13 wrz 2013, 12:10
autor: daro189
do aso nie zaglądałem, ponieważ wraz ze zmianą właściciela i wielkim szyldem "stare miejsce - nowa jakość" serwis był czynny od 10, a nie jak wcześniej od 7. mniejsza o to.
"Pan Mietek" ze zdjęć wywnioskował, że trzeba to ponownie uszczelnić, ponieważ objawem zużycia simeringu byłoby drganie koła pasowego, a tak tylko lekko cieknie. Nie ma żadnej uszczelki, tylko wszystko jest klejone na specjalny silikon - koszt uszczelniacza 30 zł, robocizna 40zł i spokój ducha, o ile nie okaże się że to coś poważniejszego

Re: Wyciek

: 13 wrz 2013, 14:47
autor: sylwek
marcin24 pisze:Nie wiem jak w 1.4 ale w maluchu wymieniałem simering na wale bez wyciągania wału ciekawe jak tu ale chyba da rade nie wiem???
Tak, uszczelniacze zarówno wałka rozrządu jak i wału korbowego wymienia się bez demontażu wałków. Problem "jedynie" w tym, że trzeba ściągnąć koła pasowe, wszystkie paski i rozrząd. Koszt samego simmeringu banalny, ale robota i koszty poboczne dużo większe :przykry Ja np. przy wymianie rozrządu w punto wymieniałem przy okazji uszczelniacz wałka, bo ten przepuszczając potrafił zachlapać pasek rozrządu.

Re: Wyciek

: 13 wrz 2013, 14:58
autor: kk25
Kup zmywacz http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwers ... 34277.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dokładnie wymyj miejsce ( spryskaj powierzchnię obficie i wydmuchaj kompresorem bez wycierania) Potem obserwuj. Moim zdaniem to simering ( nie sądzę, że koło pasowe chodzi na simeringu i jak się rozszczelni, to koło pasowe drga). Przy wymianie simeringu, trzeba zdjąć rozrząd i koło pasowe. Nie trzeba wyjmować wału korbowego.

Re: Wyciek

: 13 wrz 2013, 15:33
autor: pance 2
koniecznie wyczyść odmę miałem podobny przypadek umycie odmy i wytarcie silnika załatwiło sprawę

Re: Wyciek

: 14 wrz 2013, 13:15
autor: daro189
trzech mechanikó stwierdziło, że póki co nie ma potrzeby się tego czepiać, odma nie zapchana, i dopiero gdy będą zostawać ślady na ziemi to się zgłosić. a póki co pozostaje radość z jazdy :)