Strona 1 z 2

Znów Linea

: 19 sie 2013, 18:41
autor: mireks
I znów jeżdzę Lineą.
Porzuciłem Freemonta i wróciłem do lepszego... na tydzień :lacha

Dostałem Lineę z Tjetem :zlośnik

Mam pytanie. Chwilowe spalanie pokazuje mi tylko w dwóch opcjach 12.5 i 25.0. Mam coś zepsute? :lacha Czy jest szansa aby mi choć na chwilę pokazało mniej niż 10? :zlośnik
Ale mam banana na twarzy. Normalnie killer. Nie chce z niej wysiadać :zlośnik

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 18:51
autor: Tomek
No to gratulacje :)
Fajny taki powrót do przeszłości.
Ale z Freemontem nic poważnego???

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 18:56
autor: mwas
mireks... co tu dużo gadać... witamy z powrotem ! Cieszymy się, że się nawróciłeś na jedyną, słuszną drogę :lacha

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 19:34
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
mireks pisze: Mam pytanie. Chwilowe spalanie pokazuje mi tylko w dwóch opcjach 12.5 i 25.0. Mam coś zepsute? :lacha Czy jest szansa aby mi choć na chwilę pokazało mniej niż 10? :zlośnik
Jak zrobić żeby pokazywało tylko 12,5? Może jeden wtryskiwacz jest zatkany.
Co się stało z Rosomakiem?

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 20:05
autor: mireks
Rosomak trafił do ASO ponieważ zaczęła się delirka przy hamowaniu z wyższych prędkości. Wygląda na to, że - o ile ASO się nie będzie migać - zgodnie z zaleceniem FAP do wymiany są tarcze, klocki i przednie wahacze. Na deser półosie napędowe na mocniejsze , bo podobno też się kwalifikują do wymiany w tej usterce. To taki odpowiednik łożysk McPhersona w Linei w wersji hard core.

Jutro orzeczenie ASO czy mi się coś uroiło czy mam rację :bezzdania

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 20:46
autor: Tomek
Trzymamy kciuki :ok) żeby dobrze zdiagnozowali.

Re: Znów Linea

: 19 sie 2013, 21:01
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Amerykanie jeżdżą tym od 5ciu lat i problemu nie zauważyli?

Re: Znów Linea

: 20 sie 2013, 8:14
autor: mireks
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Amerykanie jeżdżą tym od 5ciu lat i problemu nie zauważyli?
Speed limit 35/65 miles/h wszystko wyjaśnia :-)
Oni nie osiągają takich prędkości jak w Europie i dlatego nie dostrzegali problemu :-)

Bardzo przyjemny jest ten Tjet pod nogą. Elastyczny i ciągnie na każdym biegu. Świetnie się nim jeździ.
Spalanie mi spadło po mieście do 9.3, a myślę, że będzie jeszcze mniej. Jeżdżę do max 4 tys obr., po powyżej tej granicy przyrost mocy jest tak duży, że w mgnieniu oka dopadam wszystko albo odstawiam wszystkich. Jeździ się jak gokartem :-)

W stosunku do mojej Linei z 1.3 Mj mam takie spostrzeżenia
- twardsze i sztywniejsze zawieszenie nastawione na bardziej ekstremalną jazdę. Mj był nastawiony na komfort.
- lepsze hamulce
- subiektywnie odczucia są takie, że samochód w środku jest trochę bardziej szumiący (nadkola, ogólna jazda) chociaż Tjet jest cichszy
- momenty obrotowe niby takie same, ale o ile 1.3 Mj to był mały wariat, to T-jet jest crazy wariat na sterydach :-)
- turbodziura - Mj - ogromna, Tjet nie odczuwalna, ale czuć kiedy sprężarka doładowuje - piękna sprawa

Ogólnie auto zrobiło się z tym silnikiem jeszcze fajniejsze. Gdyby połączyli go z zawieszeniem 1.3Mj, to byłoby idealnie.

Re: Znów Linea

: 20 sie 2013, 8:50
autor: emmer
no to będziesz miał freemonta po tuningu :) spalanie t-jeta w normie.

Re: Znów Linea

: 22 sie 2013, 9:47
autor: mireks
emmer pisze:no to będziesz miał freemonta po tuningu :) spalanie t-jeta w normie.
Aktualizacja. Po mieście zszedłem do 8.1 (fakt, że prawie nie ma korków).
Jeżdżę normalnie czyli zazwyczaj lewym pasem lecz równo i trochę szybciej. A że u mnie głowne arterie przenoszą ruch z prędkością 60-80 km/h, to takie prędkości i ja utrzymuję.

Przy prędkości 90 km/h spalanie chwilowe mam na poziomie 5.4-5.8 (2200 obr.) - bardzo dobrze!
Jak pocisnę, to wiadomo - robi się wir w baku. Ale generalnie turbo sprawia, ze nie czuć kompletnie efektu silnika 16V czyli nie ma potrzeby trzymania obrotów min. 3 000. Od 2000 wyciąga konkretnie w górę tak jakby to był silnik 8V, a później jest już tylko lepiej, bo dostaje się dynamikę 16V.
Jeździ się jak dieslem, tylko do dyspozycji jest 2x większy zakres uzytecznych obrotów. Dla mnie super.

Nie wiem jak wypada spalanie na eskpresówce i autostradzie, ale w ruchu miejskim uważam, że silnik jest bardzo dobry i nie pije tyle wachy ile się po nim spodziewałem po wpisach na forum.

To takie spostrzeżenia kogoś, kto miał wcześniej diesla 1.3 MJ , a teraz dane mu było sprawdzić konkurenta 1.4 T-jet

Re: Znów Linea

: 01 wrz 2013, 17:48
autor: jay_21
Potwierdzam to co pisze mireks. T-Jet do dzis sprawia mi wielka radosc :) Elastycznosc i niezawodnosc tego silnika to jedne z istotniajszych cech. Frajde z jazdy potrafi dac :)

Jest to najbardziej udany element tego samochodu :)
Lubie to!

Re: Znów Linea

: 02 wrz 2013, 8:22
autor: kazgas
jay_21 bardzo długo nie było Cię na forum

Re: Znów Linea

: 13 wrz 2013, 21:32
autor: jay_21
kazgas ja cały czas jestem i czytam :)

Na pewno Was nie opuściłem.

-- 13 wrz 2013, o 21:36 --

kazgas ja cały czas jestem i czytam :)

Na pewno Was nie opuściłem.

Re: Znów Linea

: 14 wrz 2013, 8:46
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Partyzant.

Re: Znów Linea

: 14 wrz 2013, 13:29
autor: jay_21
Dokładnie ;)

-- 14 wrz 2013, o 13:29 --

Dokładnie ;)

-- 14 wrz 2013, o 13:30 --

Dlaczego moje posty pojawiają się podwójnie?