Strona 1 z 2

Centralny zamek

: 26 lis 2012, 12:29
autor: makrys
Witam
Mam nadzieje , że piszę w dobrym dziale.

Koledzy tak jak w temacie mam mały problem z centralnym zamkiem. :-<<
Na pilocie otwieranie i zamykanie działa bez problemu , jeśli uruchomię samochód i ruszę nim to po przekroczeniu 20 km/h automatycznie zamykają się wszystkie drzwi. Kiedy zatrzymam się i chcę otworzyć drzwi ( od środka) to otwierają mi się tylko drzwi po stronie kierowcy a pozostałe są zamknięte :pomysli ( centralny nie otwiera pozostałych drzwi ) przy użyciu pilota mogę otworzyć pozostałe drzwi.
czy ktoś z Was miał już taki problem lub orientuje się co dolega mojej lince .

Pozdrawiam
Krystian (makrys )

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 12:43
autor: ślimak
Spróbuj wyłączyć opcję AUTOCLOSE (po 20 km/h) i zobacz wtedy. Jeżeli problem dotyczył by tylko drzwi tylnych można by myśleć o zabezpieczeniu dla dzieci jednak gdy w grę wchodzi prawy przód to ciekawostka już większa.

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 12:53
autor: Tomek
Zrobiłbym jeszcze taki test, czy po zadziałaniu funkcji autoclose da się otworzyć wszystkie zamki klamką z drzwi pasażera, bo tak powinno to działać.
Ja jak zwykle obstawiam wiązkę między drzwiami a karoserią.

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 12:59
autor: mwas
Tomek dobrze obstawia - padła (przytarła się) wiązka kabli w drzwiach, a dokładniej w tym przegubie pomiędzy drzwiami a karoserią. Niestety dość standardowa przypadłość i chyba nawet byłem pierwszy na forum, który o tym informował...

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 13:06
autor: makrys
Właśnie wróciłem , zrobiłem test o którym mówił Tomek. Przy zadziałaniu funkcji autoclose mogę otworzyć ( z klamki od środka ) drzwi
Być może mwas ma rację- jak to naprawiłeś ?

-- 26 lis 2012, o 13:21 --

mwas znalazłem twój post - http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Po obiadku idę do garażu może uda mi się zlokalizować usterkę .

-- 26 lis 2012, o 14:41 --

Jestem po oględzinach mam zerwane 3 przewody, 2 są pęknięte.
Jest sens to naprawiać ( sztukować przewody ) czy kupić nową całą wiązkę . Może ktoś zna cenę

-- 26 lis 2012, o 14:43 --

Tomek i mwas stawiam dla was :pivo za pomoc

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 15:50
autor: Tomek
Jest sens to naprawiać ( sztukować przewody ) czy kupić nową całą wiązkę .
Ja bym chyba na początek spróbował posztukować, a jeżeli nie będzie szło to wtedy ostatecznie wymiana wiązki.
Bardzo dobrym pomysłem jest też smarowanie tych przewodów, tak jak zrobił to Kuzyn w przytoczonym przez Ciebie wątku.

P.S. Przeniosę ten wątek do "Elektryki". Tam bardziej będzie pasował.

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 17:21
autor: makrys
zobione!!!. :brawo

Trochę zabawy z lutowaniem. Ten kto wymyślił takie połączenie to bym mu j*** urwał. :red
Wszystko działa nawet sterowanie lusterka z prawej strony. :ok)

2 lata temu jakiś dzięcioł przestawił mi lusterko. Uszkodzone plastyki ( wtedy myślałem że sterowanie również padło ) potwierdzili to również fachowcy z ASO :red że lusterko całe do wymiany. Nie zgodziłem się bo cenę za lusterko chyba z kosmosu wzięli ( około 500zł + malowanie ) kupiłem na alledrogo ( używkę od grande punto ) plastyki wymieniłem dokupiłem do tego chromowane nakładki lusterek. O sterowanie się nie martwiłem bo tylko ja linką jeżdżę. I tak sobie jeździłem do czasu jak wyszedł następny problem z centralnym zamkiem , który dzięki waszej pomocy udało mi się naprawić.

Jutro kupię jakiś preparat na te przewody tak jak to zrobił Kuzyn

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 17:59
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Forum lepsze od ASO, i jest za darmo.

Re: Centralny zamek

: 26 lis 2012, 22:58
autor: mwas
Fajnie że się udało :pivo Dodatkowym plusem sztukowania kabelków jest brak konieczności rozkręcania całego boku drzwi, żeby wymienić wiązkę. Dodatkowo trzeba ściągnąć zaślepkę z ramienia lusterka, bo tam jest wtyczka od wiązki, a jak wiadomo te zaślepki lubią się łamać (zaczepy) przy demontażu, więc jesteś i kilka PLNów do przodu i trochę czasu, który musiałbyś spędzić na demolce drzwi :ink

Re: Centralny zamek

: 18 lis 2017, 22:08
autor: K0J0T
Moi drodzy a ja mam takie objawy że nie pali mi się lampka sygnalizująca otwarte drzwi oraz nie pali mi się również oświetlenie górne przy otwartych drzwiach pasażera. Otwierając drzwi pasażera przy blokadzie wszystkich Zamków - auto close otwierają się wszystkie zamki gdy nacisnę klamkę pasażera . Czy to również przetarta wiązka w drzwiach? Ps. Sterowanie lusterka działa bez problemu . Pozdrawiam

Re: Centralny zamek

: 18 lis 2017, 23:33
autor: zibi186
A ikona na wyświetlaczu w dolnym lewym rogu pokazuje normalnie , że drzwi są otwarte ?

Re: Centralny zamek

: 19 lis 2017, 0:17
autor: K0J0T
zibi186 pisze: 18 lis 2017, 23:33 A ikona na wyświetlaczu w dolnym lewym rogu pokazuje normalnie , że drzwi są otwarte ?
Zero informacji właśnie i wkurza mnie to trochę. Światlo się tez nie załącza gdy pasażer wychodzi...

Re: Centralny zamek

: 19 lis 2017, 9:08
autor: zibi186
Normalnym trybem pomyślał bym , że to jakiś czujnik który ten stan rzeczy wykrywa - padł , ale że nie przypominam sobie , aby ktoś jeszcze na forum miał podobny problem , toteż proponuję Ci w pierwszej kolejności obejrzeć wiązkę między drzwiami a budą . Czyli analogicznie jak kolega wyżej :) Najmniej roboty i najniższy koszt :) - tak myślę . Pozdrawiam :)

Re: Centralny zamek

: 19 lis 2017, 9:36
autor: K0J0T
zibi186 pisze: 19 lis 2017, 9:08 Normalnym trybem pomyślał bym , że to jakiś czujnik który ten stan rzeczy wykrywa - padł , ale że nie przypominam sobie , aby ktoś jeszcze na forum miał podobny problem , toteż proponuję Ci w pierwszej kolejności obejrzeć wiązkę między drzwiami a budą . Czyli analogicznie jak kolega wyżej :) Najmniej roboty i najniższy koszt :) - tak myślę . Pozdrawiam :)
Ciepły garaż by się przydał ale parking w galerii też będzie dobry 😀 Zauważyłem że przy wciskaniu klamki w celu blokady jednak można bez problemu otworzyć drzwi z tylu... sprawdzę wiązkę więc. Czy te kable są w miarę na wierzchu ? Choszi mi bardziej o to czy nie przedzierają się gdzieś głębiej.

Re: Centralny zamek

: 19 lis 2017, 9:49
autor: zibi186
Osobiście jeszcze nie miałem z tym kłopotu , więc dokładnie Ci nie powiem ( może odezwie się ktoś bardziej doświadczony ) , ale na logikę - kabelki pękają zazwyczaj tam , gdzie narażone są na największe zginanie , czyli właśnie w elemencie łączącym między drzwiami a budą . Nie wiem , czy dobry schemat wkleiłem . . . Coś mi w nim nie pasuje . . . Ale sprawdź najpierw te kabelki :)
Z tym otwieraniem po zablokowaniu klamką wewnątrz , masz na myśli oczywiście otwarcie tylnych drzwi od zewnątrz ? Blokując klamką wewnątrz zwróć uwagę , czy w środku wszystkie klamki się ryglują . Mamy z przodu master po obu stronach - czyli od kierowcy i od pasażera. Oba powinny więc blokować i odblokowywać całość .