Strona 1 z 1
Chrobotanie na obciążonym silniku
: 30 cze 2012, 13:18
autor: Rafcio
Od pewnego czasu jak silnik jest porządnie rozgrzany to na wolnych obrotach przy obciążeniu silnika np. światłami mijania słychać takie chrobotanie które dochodzi jak by gdzieś z góry silnika np. sprężarki klimy ale klimy w tym czasie nie włączałem. Po wyłączeniu świateł mijania chrobotanie znika całkowicie lub znacznie się ucisza, gdy silnik jest zimny chrobotania nie ma. To jest ciekawe że nie zawsze to chrobocze i z tym jest problem bo już dawno udał bym się z tym do ASO
: 30 cze 2012, 13:25
autor: helletic
coś mi się wydaje, że to będzie alternator

: 30 cze 2012, 13:33
autor: Rafcio
helletic pisze:coś mi się wydaje, że to będzie alternator

Też tak myślę ale teraz pytanie do T-Jetowców gdzie znajduje się alternator bo ewidentnie słychać to z góry po lewej stronie silnika
: 30 cze 2012, 17:42
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Alternator, sprężarka klimy, paski, rolki, rozrząd są po prawej.
Z lewej może rzęzić łożysko sprzęgła, ale trochę to nie pasuje do załączania świateł.
: 30 cze 2012, 19:57
autor: helletic
Kuzyn_z_Sosnowca, patrzysz na to ze środka auta, czy od przodu? Bo
Rafcio, chyba patrzy na to od przodu

: 30 cze 2012, 20:03
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Dla mnie lewa strona auta to ta, po której jest kierownica, a prawa tam gdzie mają ją Anglicy.
: 30 cze 2012, 22:59
autor: helletic
Osobiście jak mi coś tam rzęzi w silniku, to zaglądam pod maskę i nasłuchuję, wtedy mogę odruchowo powiedzieć/napisać, że dźwięk dochodzi z lewej strony silnika (prawa strona samochodu siedząc za kierownicą) - zależy po prostu jak kto to sprecyzuje. Kuzyn_z_Sosnowca, Twoje rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe i tego powinniśmy się wszyscy trzymać określając strony auta.
: 01 lip 2012, 0:18
autor: Jarek85
Może być to alternator, ponieważ w punto i w pandzie słyszałem, że zdarza się pękanie obudowy i wtedy zaczyna hałasować....
: 01 lip 2012, 15:46
autor: Rafcio
Ok mój błąd
Chodziło mi o lewą stronę jak stoję przed maską i dźwięk dochodzi bardziej z góry
W sumie to nie wiem co to może być bo dzisiaj jeździłem i była cisza. Zgasiłem silnik i później zapaliłem i znów zaczęło chrobotać nawet przy wyłączonej klimie i światłach a za pare minut znowu cisza

: 01 lip 2012, 18:28
autor: Tomek
Może Lina tylko czasami stroi fochy od gorąca

: 03 lip 2012, 22:32
autor: duskap
Rafcio, zgon alternatora. Miałem to samo->pęknięta obudowa. Raz chrobotało, raz cisza. Raz wyło, raz nie. Wymiana alternatora na nowy. Alternator jest właśnie z lewej strony (patrząc od przodu auta) od góry.
: 13 wrz 2012, 17:12
autor: Rafcio
Dzisiaj odwiedziłem serwis z tym chrobotaniem i dobrali się do alternatora i innych rolek i okazało się że alternator ma się całkiem dobrze, obudowa cała, luzów nie ma. Następnie podejrzenie padło na napinacz paska alternatora - wymontowali go i okazało się że to on jest winny temu chrobotaniu. Poczekałem 2 godziny aż ściągną napinacz z ich oddziału i nareszcie nastała cisza

Chyba już ostatnia naprawa na gwarancji bo jest do 23 września
Tak przy okazji, jak odkręcali koło od strony pasażera żeby dostać się do alternatora urwali mi jedną śrubę

Była tak zapieczona że odkręcając kluczem ukręciła się. Do odkręcenia gwintu było trzeba rozebrać piastę i do gwintu przyspawać nakrętkę i się w końcu poddała. Zapłaciłem tylko za nową śrubę całe 9,19zł

Pomimo zakazu smarowania gwintu tych śrub panowie jednak stwierdzili że troszeczkę smaru warto dać z czym się zgodziłem

: 13 wrz 2012, 21:24
autor: Tomek
Rafcio pisze: Pomimo zakazu smarowania gwintu tych śrub panowie jednak stwierdzili że troszeczkę smaru warto dać z czym się zgodziłem

Używam smaru miedziowego, niedużej ilości i tylko na jedną trzecią gwintu śruby. Dzisiaj Linea miała zdejmowane koła, i nie było żadnego problemu.
Ten smar miedziowy, i tą jedną trzecią gwintu podpowiedział mi wulkanizator ze stacji obsługi aut, ode mnie z pracy.
: 13 wrz 2012, 21:26
autor: smak56
Tomek, robię dokładnie tak samo!
