Strona 1 z 1

[1.4] Zapocenie oleju przy przepustnicy

: 10 kwie 2012, 21:10
autor: mwas
Kledzy, taki objaw: 1.4 8V mocno zapocone olejem w miejscu gdzie wchodzi rura z filtra powietrza do przepustnicy. Wiem, że z odmy generalnie może się dostawać olej, ale na zewnątrz ?? A zapocenie jest spore ! Mał tak ktoś ? Czym się kierować ? Czego szukać ? Wybierak biegów też zapewne będzie do uszczelnienia (standardowo), ale on jest nieco niżej i nie wydaje mi się, żeby to zapocenie było od niego :pomysli Jakieś pomysły :?

: 10 kwie 2012, 22:03
autor: ENDRIU
Witam!!
Pierwsze co mi na myśl przychodzi to nieszczelność na gumowym kołnierzu między obudową filtra powietrza a przepustnicą,jeżeli obudowa była ściągana sprawdź czy ta uszczelka się nie jest podwinięta,jeżeli nic nie było ruszane to zapewne pękła i nie trzyma szczelności.A tak przy okazji sprawdź czy nie ma nieszczelności na odmie może pękła na wysokości opaski.

: 10 kwie 2012, 22:43
autor: mwas
ENDRIU, dzięki za rady :pivo Odma jest cała - sprawdziłem organoleptycznie, ale ten kołnierz rzeczywiście może mieć gdzieś nieszczelność :pomysli Sprawdzę to w najbliższych dniach, ale jak macie jeszcze jakieś pomysły, to śmiało klikać :ink

: 11 kwie 2012, 3:19
autor: helletic
mwas, potwierdzam, u mnie zapocenie wynikało z nieszczelności tego oringu gumowego, który jest przy połączeniu kapa filtra - przepustnica. Olej wiadomo z odmy :ink

: 11 kwie 2012, 9:16
autor: will
Kołnierz gumowy tak jak ENDRIU pisze ale wytrzyj i obserwuj może tylko spłynął nadmiar jednorazowo jeśli nie ma problemu z obrotami tylko bym obserwował. Z wybieraka też kiedyś mi pociekło i przestało olej w skrzyni sprawdziłem i stan jest więc ok dwa lata temu tak miałem. Chyba że kapie na ziemię to trzeba wymienić.

: 11 kwie 2012, 13:01
autor: mwas
Dzięki chłopaki :luzak
will, nie zauważyłem, żeby kapało na ziemię (z wybieraka), ale w piątek będę na wymianie opon, to od razu zobaczę, jak to wygląda. Jak będzie mocno mokro, to wybierak do uszczelnienia :ink
helletic, ENDRIU - czy u Was skończyło się tylko na wytarciu oleju czy może musieliście wymieniać ten gumowy kołnierz, bo był nieszczelny ? Również obstawiam, że ten przeciek to z nadmiaru oleju z odmy, nie wykluczone, że to jeszcze pozostałości po starym Oleju (Castrol), więc pewnie będę musiał od razu przeczyścić odmę i okolice. Na szczęście w tym roku nie doznałem takiego efektu, jak falujące obroty.
helletic, czy jak zmieniłeś olej z Selenii to dalej takie zapocenia Ci się zdarzają w tym miejscu ?

: 11 kwie 2012, 18:14
autor: helletic
mwas, te zapocenie miałem tylko raz i tylko dlatego, że sam źle założyłem oring, po prostu nie zauważyłem, że się podwinął nieszczęśliwie :ink poprawiłem, przetarłem do sucha i nic się nie dzieje (a było to dwa lata temu). Selenię wymieniłem na Mobila wiosną, jak na razie spokój z "majonezem" w odmie. Kolejna wymiana niedługo, chcę wypłukać wszystkie pozostałości Selenii z silnika. Jesienią i zimą przyjdzie czas na egzamin ostateczny oleju.

: 11 kwie 2012, 20:00
autor: Tomek
helletic, który dokładnie Mobil zalałeś ?

: 11 kwie 2012, 20:30
autor: ENDRIU
mwas, u mnie w tym miejscu nic się akurat nie działo,jedynie co to wymieniałem odmę i tak jakoś mi ten oring utkwił w pamięci.

: 11 kwie 2012, 21:19
autor: mwas
helletic pisze:mwas, te zapocenie miałem tylko raz i tylko dlatego, że sam źle założyłem oring, po prostu nie zauważyłem, że się podwinął nieszczęśliwie poprawiłem, przetarłem do sucha i nic się nie dzieje (a było to dwa lata temu).
Kurczę, w sumie to ja nawet nie pamiętam, kedy ktokolwiek tam grzebał, a sam jeszcze nie ściągałem filtra z przepustnicy :pomysli No nic, w piątek się okaże co i jak :ink
helletic pisze:Selenię wymieniłem na Mobila wiosną, jak na razie spokój z "majonezem" w odmie. Kolejna wymiana niedługo, chcę wypłukać wszystkie pozostałości Selenii z silnika. Jesienią i zimą przyjdzie czas na egzamin ostateczny oleju.
helletic, po zmianie oleju z Selenii na Mobila silnik pobiera Ci coś oliwy ? I właśnie - jakiego Mobila tam zalałeś ?

: 11 kwie 2012, 23:08
autor: helletic
Tomek, i mwas, zalałem Mobil Super 3000 X1 5W-40. Od tamtej pory nie pobiera mi oliwki z tego co widzę na miarce.

: 11 kwie 2012, 23:17
autor: mwas
helletic pisze:Tomek, i mwas, zalałem Mobil Super 3000 X1 5W-40. Od tamtej pory nie pobiera mi oliwki z tego co widzę na miarce.
Dzięki helletic za info :pivo Zobaczę, jak dalej będzie się sprawował Valvoline, jak będzie coś nie tak, to nie wykluczone, że też się skuszę na tego Mobila, ale wymiana u mnie dopiero jesienią, więc jeszcze trochę czasu :ink