Strona 1 z 2

[1.3] podgrzewanie paliwa

: 28 lut 2012, 17:19
autor: smak56
W którymś z wątków zastanawialiśmy się nad sposobem podgrzewania paliwa w multijecie. Rozwiązanie problemu przyniosło zdjęcie pokrywy silnika /obudowy filtra powietrza jak twierdzą drudzy/ przy wymianie gumek mocujących. Rozwiązanie bardzo proste i uzależnione od temperatury silnika i płynu chłodzącego. Przedstawiam je na :foto . Żółtą strzałką oznaczyłem przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej. Błękitną przewód zwrotny /przelewowy/. Między nimi na czerwono oznaczyłem przewód przelewowy cieczy chłodzącej, który wychodzi z termostatu i dalej do zbiorniczka wyrównawczego.

Re: podgrzewanie paliwa

: 28 lut 2012, 18:17
autor: mireks
smak56 mi się wydaje, że poprowadzenie tego wężyka wzdłuż przewodów paliwowych jest zbiegiem okoliczności, a wynika wprost z prostoty umocowania wężyka przelewowego. Nie wiem jaki jest duży przepływ paliwa w jednostce czasu (powiedzmy na minutę - pewnie parę litrów, bo pompka musi zdrowo pompować) ale ten wężyk z cieczą chłodzącą raczej nie zdoła ogrzać paliwa w rurkach biegnących obok. Gdyby obejma rurek była metalowa, to jakaś część ciepła mogłaby ogrzać rurkę doprowadzającą paliwo. Ale ta obejma jest plastiku i on raczej nie zdoła przenieść ciepła na przewód zasilający paliwem pompę CR.

Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?

PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek :lacha

: 28 lut 2012, 18:29
autor: smak56
mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia
Wyjaśnienia nie będzie, gdyż w żaden sposób nie uzurpuję sobie prawa do wiedzy, której nie posiadam. Oglądając silnik i przebieg przewodów /może nawet i przypadkowy/ wydedukowałem, że to może być namiastka podgrzewania. W innym miejscu /filtr paliwa/ ani w żadnym innym miejscu /chyba/ nie znalazłem podgrzewacza paliwa. Może go faktycznie nie ma. W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.

: 28 lut 2012, 18:38
autor: mireks
smak56 pisze:W GolfieV przewód przelewowy cieczy chłodzącej poprowadzony jest przez puszkę filtra paliwa /mają wkład/.
To nawet ciekawe rozwiązanie techniczne. Ma mrozy w sam raz, chyba że paliwo już zamarzło w filtrze :)
Ja w sowim czasie pisałem, że filtr paliwa w 1.3 Multijet jest podgrzewany elektrycznie (co mi też potwierdzili w ASO), ale teraz przyznaję, że stuprocentowej pewności nie mam. Będę ją mieć gdy spojrzę na schemat instalacji elektrycznej. Narazie schematu nie mam :(

: 28 lut 2012, 19:35
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
mireks pisze:rurek
rurków
mireks pisze:Narazie schematu nie mam :(
Punto 1.3. K101 ?

: 28 lut 2012, 19:48
autor: mireks
Coval pisze:
mireks pisze:rurek
rurków
Miałem na myśli tego kolesia z TVN-u :)
mireks pisze:Narazie schematu nie mam :(

Punto 1.3. K101 ?
Czy ten symbol z literką t to grzałka?

: 28 lut 2012, 19:58
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
W opisie pisze że to czujnik temperatury i wody w paliwie. Podejrzewam błąd w tłumaczeniu, bo kabel wychodzący z 3 idzie do przekaźnika 30A. Taki prąd chyba dobrze grzeje. Cała reszta do kompa. Schemat za duży dla 800x600.
Musiałbym teraz szukać schematu kompa i co gdzie wchodzi. O ile takie info jest w ogóle w elearnie..... dziś mi się nie chce.

: 29 lut 2012, 0:58
autor: mpsfc
mireks pisze:PS. Koledzy od etyliny - jak widzicie, pod tą czarną obudową my oliwiarze też mamy silnik i też mamy dużo rurek
No, zupełnie jak w Ursusie C 330 :ryczy

: 29 lut 2012, 10:47
autor: emmer
mireks pisze:Ale z chęcią posłucham Twojego wyjaśnienia. Może takie rozwiązanie techniczne ma swoje uzasadnienie, a ja dowiem się czegoś nowego?
to może tak jak z rekuperacją: powietrze zasysane z zewnątrz budynku trafia do rekuperatora, gdzie innym kanałem jest odprowadzane na zewnątrz jest zużyte powietrze. w zalezności od rodzaju wymiennika (mniejsza z tym). powietrze zasysane ogrzewa się od tego odprowadzanego. poweitrze nie miesza się a jedynie płynie obok siebie.

tyle moich rozmyślań.

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 18:43
autor: smak56
Temat stary, ale powrócił w trakcie dzisiejszej rozmowy z Fiacik-iem. Byłem przekonany, że nie mamy podgrzewania paliwa, ale teraz to już tak bardzo nie jestem. Czujnik wody w paliwie 77363659 w jednym z komentarzy opisany został jako grzałka. Ma ktoś może wiedzę na ten temat? Czy na podstawie schematów pokazanych przez Kuzyna...... można to potwierdzić lub nie? Od tej wiedzy auto nie będzie lepiej jeździło, ale dobrze wiedzieć (przy zapowiadanych mrozach), że takie ustrojstwo jest.
filtr z czujnikiem.jpg

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 19:41
autor: marcin24
Według mnie jest to tylko i wyłącznie czujnik wody, wykręcałem u siebie już dwa razy i raczej to nie wygląda na jakąkolwiek grzałkę, (kawałek plastiku) a z drugie stroni zbyt cienkie kable idą do tego, coś kojarzę jeszcze z Fiata iż na wschód szły auta z taką opcją, może jest wtedy inna wersja tego czujnika z drugą funkcją.

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 20:14
autor: smak56
marcin24 pisze: 16 lis 2018, 19:41 Według mnie jest to tylko i wyłącznie czujnik wody........
Na schematach Marcina - filtr paliwa oznaczony jest jako K101. Na :foto zaznaczyłem dwa elementy. Pomarańczowy - ewidentnie kontrolka wody w paliwie, wyświetlana na liczniku. Na czerwono - ? No właśnie; t˚C. To może być czujnik temperatury paliwa, która podawana jest po podłączeniu ELM-a, a może grzałka? :pomysli

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 21:20
autor: marcin24
to nie jest symbol grzałki tylko termistora w tym czerwonym kółku,

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 21:32
autor: smak56
Wszedłem w zapisy mojego auta i znalazłem takie coś:
filtr-crop.jpg
Temperaturę paliwa podaje czujnik z pompy wysokiego ciśnienia.

Re: [1.3] podgrzewanie paliwa

: 16 lis 2018, 21:48
autor: mwas
smak56, podaj VIN wozidła :ink Jak nie chcesz tego "uzewnętrzniać" na forum ogólnym, to podeślij mi na PW :ink Zerknę jak to tam wygląda w ePERach i eLearn'ach :luzak