Strona 1 z 7
[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
: 28 lut 2012, 13:27
autor: well
Witam, może ktoś z Was będzie umiał pomóc? Mam Lineę 1.3 Diesel, rocznik 2007. Od dwóch dni mam problem, tuż po zapaleniu auto pracuje 1-2 sekundy, dusi się i gaśnie. Na wyświetlaczu pokazuje się informacja :konieczne uzupełnienie paliwa". Bak mam jednak w połowie pełny. Myślałem że może filtr paliwa sie zatkał, zwłaszcza że ostatnio srogie mrozy były, może jakaś parafina się wytrąciła i go zatkała. Ale wymienił filtr i jest bez zmian. Podpieli mi jakiś komputer, na oko dość stary i żadnych błędów nie pokazuje. Co to może być?
: 28 lut 2012, 13:39
autor: mwas
well, tak na chłopski rozum: jeśli auto pali, to powinno oznaczać, że w samym silniku raczej powinno być OK - ewentualnie można sprawdzić, czy świece nie są padnięte. Sprawdziłbym układ paliwa, w sensie filtr i pompa paliwa - może tutaj coś szwankuje albo się gdzieś przytkało. Poza tym - jeśli auto przy odpalaniu wywala Ci błąd "konieczne uzupełnienie paliwa" pomimo zalanego baku, to może również wskazywać na padający akumulator, co przy tych motorach również może być przyczyną gaśnięcia

: 28 lut 2012, 13:45
autor: emmer
jest kilka podobnych problemów na forum z tym silnikiem także czytaj, może cos dopasujesz
: 28 lut 2012, 13:50
autor: smak56
well, myślę, że to sprawa zasilania paliwa. Nieszczelny układ /łapie lewe powietrze/ ale stawiam na niewłaściwe odpowietrzenie zbiornika /podciśnienie/. Odkręć korek wlewu paliwa i zapal auto.

: 28 lut 2012, 14:36
autor: well
smak56 byłoby super gdyby to było takie proste:) Spróbuję dzisiaj i dam znać.
Co do zasysania lewego powietrza, facet jak mi wymieniał filtr powietrza to stwierdził że w jednym przewodzie nad filtrem, które ciągną juz paliwo z filtra do silnika, jest uszkodzona w srodku podkładka. Wydłubał ją i włozył jakąs nową ale dobraną z tego co akurat miał w warsztacie. Czy jest możliwość że na tej uszkodzonej podkładce (takiej zielonej w środku zaczepu od kabla), łapał silnik powietrze lewe i po wymianie filtra nowa podkładka też słabo pasuje i dlatego problem nie znikł?
: 28 lut 2012, 15:13
autor: mireks
well zajrzyj do wątku
[1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika.
Nasz Kolega
tomektt miał przykrą przyjemność przerabiać podobną usterkę i okazało się, że jej przyczyna była idiotycznie głupia. Specjalnie dla Ciebie wydzieliłem wątek z tematu, który dotyczył elektryki (ale tam właśnie pojawił się opis problemu), abyś nie musiał skakać po dziesiątkach tematów.
Zajrzyj także do wątku
[1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet
: 29 lut 2012, 14:26
autor: well
mireks wielkie dzięki za pomoc!
: 29 lut 2012, 15:05
autor: smak56
well, a coś więcej?
: 05 mar 2012, 11:18
autor: well
no niestety, u mnie problem nadal nie jest rozwiązany. Zdiagnozowano u mnie zabrudzenie/zatkanie ukłądu wydechowego. Chłopaki rozebrali kolektor ssący i pare innyh elementów, wszystko dokładnie wyczyścili i wzięli 300 PLN. Ponoć we fiatach czasem się tak dzieje, w różnych modelach że ten układ się zatyka. Trzeba od czasu do czasu mocno go przegonić na wszystkich biegach. ponoć muszę jeździć dość delikatnie i dlatego się to dzieje. Auto odebrałem w sobotę, pojeździłęm dobę i wczoraj wieczorem to samo. podjechałem jeszcze pod sklep, cały dzień wszystko ładnie , chodziło, zrobiłem zakupy i już nie odpaliłem. Tzn. odpalałem, pochodził kilka-kilkanaście sekund i gasł. tak jak na początku.
: 05 mar 2012, 11:21
autor: emmer
well, współczuje.
jedyny wniosek z tych opisanych problemów jest takie, że nie wolno zamulać linei
: 05 mar 2012, 22:44
autor: mireks
well - a co z odpowietrzeniem baku /vide problem tomektt/? Odkręcałeś kurek wlewowy? Słychać zasysanie powietrza?
: 06 mar 2012, 6:10
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ustrojstwo do odpowietrzania to takie plastikowe pudełko we wnęce prawego tylnego koła. Jest to tak skonstruowane, że przyciąga błoto. Może wystarczy to wyczyścić, potem otworzyć, dalej wyczyścić i sprawdzić.
: 06 mar 2012, 8:37
autor: well
mireks próbowałem zapalić przy otwartym wlewie paliwa ale nic to niestety nie pomogło. Przy odkręcaniu kurka słychać zasysanie paliwa, ale tak mam od dawna, zawsze przy tankowaniu jak odkręcam kurek to słychać jak powietrze jest zasysane i to chyba nie ma wpływu na mój problem. Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt.
Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Chłopaki z serwisu byli mocno zdziwieni że problem się powtórzył, mówili że za pierwszym razem jak tylko odkręcili dolot to od razu im odpalił i chodził bez problemu. Dlatego przeczyścili tam wszystko i mysleli że już bedzie ok. Zobaczymy jak się dalej sprawa potoczy..
: 06 mar 2012, 9:00
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
well pisze:Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Wystarczy zdjąć koło.
: 06 mar 2012, 12:23
autor: smak56
well pisze:Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt
To odpływ wody lub przelanego przy tankowaniu paliwa.