Strona 1 z 1

Rożnice pomiędzy T-Jet a wolnossącym 1.4

: 06 lut 2010, 11:28
autor: jay_21
Info zaczerpnięte z innego forum:

Główne różnice:
- głowica i głowica górna wykonana z innego materiału,
- wał korbowy silnika ze stali odlewanej (z żeliwa w wersji bez turbo), obrabiany cieplnie
indukcyjnie, osiem przeciwciężarów rozmieszczonych co 180 stopni dla dokładniejszego
wyważenia silnika dla mas obrotowych,
- śruby mocujące koło zamachowe to gwint M9 (M8 w wersji bez turbo),
- korpus silnika o zwiększonej wysokości o 0,8 mm,
- specyficzne tłoki (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka i wartość komory spalania
znajdującej się w denku tłoka,
- specyficzna uszczelka (metalowa dla wersji turbo),
inne wsporniki silnika.

: 07 lut 2010, 21:21
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
A masz może informację jakie są różnice między t-jet 120KM, a t-jet 150KM?

: 07 lut 2010, 21:36
autor: duskap
Chyba nie ma żadnych różnic oprócz softu. Nawet turbina z tego co mi wiadomo jest taka sama. Ale lepiej jak ktoś to potwierdzi :-]

: 07 lut 2010, 21:43
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap pisze:Chyba nie ma żadnych różnic oprócz softu. Nawet turbina z tego co mi wiadomo jest taka sama. Ale lepiej jak ktoś to potwierdzi :-]
Turbo jest na pewno to samo, dopiero GP essense ma garretta. Silnik jako taki tez jest ten sam, ciekawi mnie czy np. wtryskiwacze, albo pompa paliwa są inne.

: 08 lut 2010, 10:55
autor: jay_21
Mam informację, co do różnic 120 i 150.... i zapewniam Was, że turbo jest inne dla wersji 120 KM i większe dla 150 KM.

Różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.