Strona 1 z 2
[1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet :(
: 14 lut 2012, 23:33
autor: szakari
Witam serdecznie wszystkich.
Nie mogłem dziś odpalić samochodu (akumulator w porządku, ładnie kręcił) udało się to dopiero za 10 razem, to znaczy silnik odpalał ale tak jak by brakowało mu paliwa i gasł po 1 do 3 sekundach. gdy w końcu udało mi siego odpalić zauważyłem lekkie falowanie obrotów na luzie w zakresie 800 do 1000. kolejne próby odpalenia w ciągu następnych minut były bez problemowe. ale po dłuższym postoju (około 2 godziny) problem wrócił. Czy ktoś z klubowiczów spotkał się z takim problemem?
: 14 lut 2012, 23:48
autor: markus2021
Kolego masz gdzieś problem z masą może jedna z klem jest zawilgocona, np. przy minusie na "akumulatorze"jest parę kabli z masami przykręcone śrubami do szybkozłącza

Najlepiej sprawdzić te masy bo sporo było soli na drogach ostatnio

i gdzieś przyśniedziało na kablu . u mnie nie chciał zapalać a jak zapalił to wywalał błąd silnika

i szczególnie przy temp. około 0 oC ale też może winna jest zawilgotnięta kostka od zapłonów taka czarna pod maską koło akumulatora i ta kostka jest przymocowana na sporniku śrubą skręcona

.Sól jest higroskopijna a teraz jest większa wilgoć i pochłania tą wilgoć i wszystko jest mokre (jak samochód oczywiście był "opaćkany solą" drogowa

)
Pozdrawiam życzę miłego użytkowania m-jeta

: 15 lut 2012, 2:11
autor: smak56
szakari generalnie są dwie możliwości. Pierwszą opisał markus2021 czyli prąd. Kłopoty z masą, cienki przewodzik na rozruszniku lub padniete świece żarowe. Drugi to paliwo. Tej zimy jesteśmy na etapie wymiany filtrów paliwa. Przy Twoim przebiegu powinien być wymieniony przynajmniej dwa razy, ale podejrzewam, że nie był ani razu (sprawdź). Powodzenia.
: 15 lut 2012, 8:05
autor: szakari
Będę jakoś kombinował

. Nie wiecie może czy filtr od GP z silnikiem 1.3 zapasuje? Zastanawiam się czy dużo części od GP pasuje do Linei.
: 15 lut 2012, 8:36
autor: mireks
szakari pisze:Będę jakoś kombinował

. Nie wiecie może czy filtr od GP z silnikiem 1.3 zapasuje? Zastanawiam się czy dużo części od GP pasuje do Linei.
Jeśli będzie pasować filtr z GP, to cena w ASO będzie porównwywalna lub taka sama jak filtru dedykowanego dla Linei. Wiedza oparta na autopsji.
Zajrzyj do
tego wątku. Jest w nim poruszony temat filtru paliwa w 1.3 Multijet i może uda Ci się uzyskać jakieś istotne informacje o zamienniku
: 15 lut 2012, 10:21
autor: szakari
Dzięki wielkie za podpowiedzi, dziś o ile odpali jadę do znajomego mechanika. Jeśli chodzi o kontrolki, to po odpaleniu żadna mi nie wyskakuje typu "check engine". Puki co tylko zmartwienia :(
: 15 lut 2012, 12:22
autor: emmer
sorki za OT, ale teraz dopiero zuważyłem że Proszowice. w niedziele widziałem linkę active na drodze z Proszowic do koszyc. twoja?
: 15 lut 2012, 13:22
autor: smak56
szakari, Jeżeli zajrzysz na link podany przez mireksa to zdjęcie, które tam umieściłem, to oryginalny filtra paliwa, który wymieniłem w poniedziałek. /jak się ociepli to go rozetnę żeby zobaczyć jak wygląda wewnątrz/
: 15 lut 2012, 14:01
autor: Tomek
Czy ja wiem , czy to paliwo
Teraz mamy raptem -5 stopni, a wcześniej były dużo większe mrozy.
Czy w te dużo większe mrozy auto odpalało normalnie???
Oczywiście wymiana filtra na pewno nie zaszkodzi.
: 15 lut 2012, 14:18
autor: szakari
Oj wtedy miałem dostęp do garażu, więc nie było większych problemów. A w niedziele po powrocie z zagłębia już pod chmurkom stał. W poniedziałek akumulator padł, w wtorek po robocie go wymieniłem, a tu zonk, kręcił i kręcił, zaczynał łapać i za moment gasł tak jak by mu paliwa brakowało. A bak pełen ropy z Orlenu.
[ Dodano: |15 Lut 2012|, o 14:20 ]
emmer N ie jetem pewien czy to byłem ja, ale zauważyłem że czasami w Proszowicach pojawia się taka fajniutka czarna linka
: 15 lut 2012, 14:25
autor: Tomek
szakari, to wymieniaj w takim razie ten filtr. Na pewno nie zaszkodzi.
: 15 lut 2012, 14:27
autor: smak56
Tomek pisze:Na pewno nie zaszkodzi
ale na pewno zaboli /cena/

: 15 lut 2012, 18:18
autor: tomektt
Dużo niewiadomych
Ile lat ma akumulator skoro padł?
Czy nadal "trzyma". Jeśli nie to jest zasiarczony i się kończy.
Skoro pytasz się o filtr, to albo nie wiesz czy był wymieniany. Oznaczałoby to, że jesteś drugim włascicielem.
Warto więc go wymienić bo faktycznie wciąż może tkwić w nim stary. Co moim zdaniem byłoby dziwne.
Piszesz, że odpalał w mrozy. Wykluczyłbym świece, elektronika by to wskazała, chyba że to co jest napisane w instrukcji jest warte funta kłaków.
Może też być złej jakości paliwo. Jeśli nie daj Bóg zatankowałeś gdzieś jakąś miksturę a nie olej.
Zostaje jeszcze pompa wstępna, ale jak ją słyszysz jak "podaje" to prawdopodobnie działa.
U mnie problemem okazał się brudny korek wlewu i pochrzanione odpowietrzenie zbiornika, ale miałem takie problemy już we wrześniu i najwiecej na pełnym zbiorniku.
Aby wyeliminowąć to podejrzenie sprawdź próbując odpalenia na niezamkniętym zbiorniku.
: 15 lut 2012, 18:45
autor: szakari
Panowie gdzie jest odpowietrznik w linei??
: 15 lut 2012, 20:08
autor: tomektt
odpowietrznik zbiornika jest koło korka wlewu.