Strona 1 z 2

[1.4] Skoki obrotów silnika

: 03 lut 2012, 12:29
autor: domeldoom
Hej
Linea 1.4 benzyna + LPG (BRC) od nowości, przebieg 3400 km.
Od samego początku miałem taki objaw: podczas zwalniania jazdy, redukcji biegów i po zatrzymaniu samochodu - na luzie zaczynają skakać obroty - od 500 do 1500 (kilka razy) po czym silnik gaśnie.
Dzieje się to:
- na ciepłym silniku
- na gazie
- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
- nieregularnie - czyli z nieokreślona częstotliwością
- niezależnie od temperatury na zewnątrz

Zgłaszałem sprawę Fiat'owi - kazali jechać na przegląd instalacji LPG. Pojechałem na przegląd, instalacja została wyregulowana - objaw skoków nie ustał.

Zgłosiłem sprawę po raz kolejny do Fiata, umówiłem się na serwis.

Wczoraj Byłem na serwisie, gdzie dowiedziałem się, że:
- jeżdżę za krótkie jednorazowe dystanse i dlatego w paliwie pojawia się wilgoć
- instalacja za wcześnie przełącza się na gaz (mam ustawione 30 st C), że powinno przełączać się przy 70 st C
- w przepustnicy i wężyku odpowietrzenia silnika pojawiła się wilgoć.

Powiedziałem Mistrzowi serwisu, ze jest to moje trzecie auto na gaz (Punto 2 1.2, Panda 1.2), jeżdżę takie same dystanse, ustawione te same parametry, ponadto teściu ma Renówke Megane 1.4 z taka samą instalacją i podobnymi parametrami pracy i pozostałe auta się tak nie zachowują - gość stwierdził, że każde auto zachowuje się inaczej.

Serwis przeczyścił przepustnicę i kazali obserwować zachowanie auta.


Mój mechanik (tzn mechanik z pracy) stwierdził, ze możliwe, że silnik nie jest jeszcze dostatecznie dotarty i część spalin może dostawać się przed przepustnice (wężykiem odpowietrzającym) i powodować takie coś.


A co Wy o tym sądzicie?


pzdr
tomek

: 03 lut 2012, 12:36
autor: emmer
po pierwsze jak gościu ci mówi że ma przełaczać sie na gaz przy 70 to go wysmiej i zmień serwis. ja jezdże 12 km w jedną i 12 km w drugą stronę. nic takiego sie nie dzieje. samochód startuje na gazie przy temp 35 C

[ Dodano: |3 Lut 2012|, o 12:37 ]
niestety jetes kolejna osobą ktora ma problemy z instalacja założoną na zlecenie fiata. wcześniej była mowa o bravo. objawy chyba identyczne jak u ciebie.


ja zacząłbym od świec. zmień na jakie markowe przystosowane do gazu.

: 03 lut 2012, 12:39
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Falowanie obrotów w 8v na mrozie to częsta przypadłość nie tylko przy LPG http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... =falowanie" onclick="window.open(this.href);return false;

: 03 lut 2012, 12:40
autor: emmer
poza tym zrób szczegółowe zdjęcia, napisz co masz włożone i wklej na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. tam sie dowiesz czy masz wszystko ok z montażem i gratami

: 03 lut 2012, 12:46
autor: Q
Falowanie obrotów silnika spowodowane majonezem na przepustnicy i w odmie było już na forum opisywane - choć gaśnięcie silnika to już dość ekstremalny przypadek.
Falowanie to częsta przypadłość silników 8V przy mocno ujemnych temperaturach i krótkich przebiegach.

Oczywiście nie wykluczam innych czynników - po czyszczeniu przepustnicy pojawiało się falowanie / gaśnięcie?

: 03 lut 2012, 12:51
autor: emmer
i czy tylko na gazie czy na Pb też?

: 03 lut 2012, 12:52
autor: Rafcio
emmer pisze:po pierwsze jak gościu ci mówi że ma przełaczać sie na gaz przy 70 to go wysmiej i zmień serwis
Dokładnie, ja mam ustawione na 30 C i nic takiego się nie dzieje

: 03 lut 2012, 12:55
autor: mwas
Koledzy, falowanie obrotów jak najbardziej jest częstą przypadłością naszych nieszczęsnych jednostek 8V, ale kolega domeldoom napisał:
domeldoom pisze:- po przejechaniu różnych dystansów od około 10 do 150 km jednorazowo
domeldoom pisze:- niezależnie od temperatury na zewnątrz
domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?

: 03 lut 2012, 14:07
autor: domeldoom
Coval pisze:domeldoom, potwierdź, czy dzieje Ci się tak TYLKO przy niskich temperaturach i krótszych przebiegach, czy po dłuższej trasie w temperaturze pow. 0 też Ci się tak zdarzało ?
Nie dzieje się to tylko przy niskich temperaturach, tzn nie przy mrozie - auto mam od 8 listopada i od początku jeżdżenia takie coś się działo. Nie tylko przy krótkich przebiegach, nie ma znaczenia czy było to 10 czy 80 km.

: 03 lut 2012, 14:10
autor: emmer
na benzynie i gazie tak samo sie dzieje?

: 03 lut 2012, 14:10
autor: domeldoom
emmer pisze:i czy tylko na gazie czy na Pb też?
Na samym Pb nie jeździłem - będę testował, choć nie wiem co taki test da, bo jak napisałem, skoki obrotów są nieregularne. trudno powiedzieć kiedy nastapią - przejade np 3 baki LPG i nic, potem raz się zdąży a potem znowu nic. Tak więc, ten przypadek może objąć też jazdę na Pb.

: 03 lut 2012, 15:11
autor: mpsfc
rafcio082 pisze:Dokładnie, ja mam ustawione na 30 C i nic takiego się nie dzieje
A ja mam 20 stopni i 72000 na gazie i nic. I żadnych specjalnych świec.

: 03 lut 2012, 16:09
autor: lineanna
u mnie też tak się robiło, pewnie sięnie znam, ale ja spróbowałam inaczej....... tankuję gaz na sprawdzonej stacji i nie mam już problemów.

: 03 lut 2012, 17:38
autor: will
Nie mam gazu ale to chyba nie wina ani benzyny ani gazu, tylko konstrukcji silnika. Tylko że kolega ma ekstremę bo gaśnie czyli czyszczenie przepustnicy, czujnika ciśnienia i krokowego biegu jałowego.

: 04 lut 2012, 22:05
autor: mireks
Zadam z pozoru dziwne pytanie.

Zainstalowanie instalacji gazowej powoduje, ze samochód zaczyna jeździć na innym paliwie niż przewidział producent. Oczywiście nie oznacza to, że jest to nieprawidłowe lub zabronione, ale obiegowa opinia jest taka, że samochód przez pierwsze kilkaset kilometrów "uczy" się jazdy. Czy aby nie jest tak, że silnik nie zdążył zgromadzić danych o parametrach jazdy na benzynie (czyli spodziewanych i właściwościowych) i jednocześnie ciągle karmiony jest "nieprawidłowymi" danymi związanymi ze spalaniem gazu?, przez co sterownik silnika głupieje? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi przypadkami?