Strona 1 z 2

[T-jet] Filtr powietrza K&N

: 07 wrz 2011, 11:46
autor: SZAMAN
Witam.
przymierzam sie do zmiany filtra powietrza papierowego ,który jest oryginalny na K&N.Koszt ok 250 zł.Co zyskuję: podbicie mocy o ok 7% czyli byłoby ok 130KM i większa dynamika.
Czy ktoś robił już taka przeróbkę i jakie efekty/,czy podwyższone zużycie paliwa.Linka na gwarancji,ale myślę ,ze nic z tej zmiany nie zaważy na utracie.
Proszę o opinie.
Pozdrawiam. :jazda

: 07 wrz 2011, 11:49
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Musiałbyś pojechać na hamownie i zrobić wykres przed i po.

: 07 wrz 2011, 12:04
autor: SZAMAN
Witaj.
Producent informuje o tym i na tym opieram swoje informacje.

: 07 wrz 2011, 12:07
autor: Q
I pamiętaj, że po wymianie filtra aby uzyskać te 7% mocy musisz zrobić mapowanie silnika, bo sama tylko wymiana filtra na taki o innych parametrach (mniejszych oporach przepływu powietrza) przyniesie odwrotny efekt..

: 07 wrz 2011, 12:49
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ciężko powiedzieć ile to korzyści przyniesie w silniku z turbo, który sam sobie dawkuje ilość powietrza. Jakiś inż. od silników musiałby się wypowiedzieć. Ja się tylko domyślam.
Producent podaje +7%, ale czy pisze, że włożysz do T-Jeta i już masz tyle??

: 07 wrz 2011, 13:30
autor: SZAMAN
witaj.
A na czym to polega???

: 07 wrz 2011, 14:21
autor: Q
Coval, racja - z turbo to może być jeszcze inaczej.
SZAMAN, pan przelatuje na hamowni przez cały zakres, mapuje się wtrysk czyli ustawia się czasy wtrysku paliwa (a co za tym idzie ilość podawanego paliwa) w zależności od obrotów silnika i otwarcia przepustnicy. Następnie nowa "mapa" jest wgrywana do kompa pokładowego.
Taka usługa też swoje kosztuje.

: 07 wrz 2011, 14:36
autor: Tomek
SZAMAN, moim skromnym zdaniem to szkoda zachodu sobie robić z tym filtrem.
Kosztuje to niemało, a podejrzewam że takie same efekty zapewni dbałość o czystość i częstsza zmiana zwykłego papierowego filtra.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w te 7%, bez tuningu całości dolotu.
Trochę to bajki chyba jakiegoś sprzedawcy z dużą wyobraźnią.
Te 7% w przypadku T-Jeta to jakieś 8,4 KM. Filtr ten niby powoduje lepszy przepływ powietrza. Jak jesteś ciekaw czy coś by Ci to dało to wyjmij sobie na chwilę zwykły filtr i przejedź się kawałek, i zobaczysz czy bez oporów ze strony filtra poczujesz jakąś różnicę.

: 07 wrz 2011, 14:42
autor: SZAMAN
dzięki za wszelkie opinie,wszystko przeanalizuję.zastanawia mnie ta hamownia ,ale chyba będzie problem ,bo mam gwarancję ( Linka ma pół roku) i mógłbym stracić przy ingerencjach w układ..
muszę popytać w ASO.
wszystkim dziękuje za wypowiedzi i czekam na kolejne " spojrzenia" na temat.

: 07 wrz 2011, 15:08
autor: Jery
Moim skromnym zdaniem to chwyt marketingowy. Przyrost mocy o 7 % po wymianie filtra powietrza ?? Chcesz podbić bardziej moc wymień tłumik na sportowy i wycieraczki :ryczy

: 07 wrz 2011, 15:15
autor: SZAMAN
Myślę ,ze nie jest to chwyt reklamowy jeśli chodzi o filterek.zasada jego działania jest doskonalsza niz filtra papierowego.Mam znajomka ,który baw sie w tuningi i ma sklep z gadżetami ,ze jest to prawdopodobne by uzyskać takie wzmocnienie.Filtr K&N przepuszcza więcej powietrza, a co za tym idzie polepsza jakość spalania paliwa w komorze ,a im lepsze spalanie tym wzrost mocy.Jedynym moim kłopotem jak to sie ma do gwarancji..

: 07 wrz 2011, 18:15
autor: ślimak
Taki filtr ma wady i zalet. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami. Proponuje Ci założyć coś tańszego z firmy SIMOTA. Kosztuje ok. 90 zł, a nie jak w przypadku K&N 250 zł.

To teraz o wadach i zaletach

Zalety :
- masz filtr K&N
- kupiłeś ostatni filtr powietrza. do Swojego auta
- może tam doszło trochę mocy (ale to wątpliwe)
- masz dalej gwarancję

Wady :
- wywaliłeś 250 zł
- aby uzyskać obiecywane 7% mocy musisz wywalić ok. 1000 zł ( w benzynie niestety to drogo wychodzi)
- robisz powyższe tracisz gwarancję (dot. hamowni i nowej mapy)

W ASO nawet nie pytaj u nich tuning kończy się na zamontowaniu niefabrycznego radia. Gwarantuję Ci, ze w odpowiedzi otrzymasz info o utracie gwarancji.

Zakup takiego filtra to nie do końca 250 zł. Filtr nowy jest odpowiednio przygotowany i natłuszczony/napuszczony odpowiednim impregnatem. Po jakimś czasie filtr należy wyjąć ( tak jak wymieniasz zwykły na nowy) wymyć wyczyścić - zakupić odpowiedni impregnat (ok. 50 zł jak nie więcej). Spryskać oczyszczony filtr, aby miał te same właściwości jak nowy.
Tutaj link do takiego zestawu -->>KLIK<<--

Więc kolego wybór należy do Ciebie

Za 250 zł możesz stworzyć dolot z rur chromowanych z filtrem stożkowym ( efekt mechaniczny ten sam) wizualny 100% lepszy - niestety też powoduje utratę gwarancji. Chyba, ze przed przeglądem założysz oryginalny układ powietrzny.

Pozdro.

: 07 wrz 2011, 20:22
autor: marcin24
Według mnie nie warto do silnika z turbo sprężarką.

: 07 wrz 2011, 21:15
autor: darcyn
ale to stożek czy wkładka?

: 07 wrz 2011, 21:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Wkładka. Abarth Essesse chyba ma taki.