Strona 1 z 1
dodatkowa elektryczna nagrzewnica wnętrza do mjeta
: 31 sie 2011, 17:03
autor: tomektt
Ostatnio przeczytałem na, którymś fiatowskim forum,że użytkownik o nicku Bravoemotionmjet zainstalował do, chyba dodatkowego fiata, GP elektryczną nagrzewnicę.
Czy może ktoś z Was ma coś takiego na pokładzie?
Jak to się sprawdziło w praktyce?
Koszt zakupu tego nie jest duży, nie wiem jak z montażem.
Z tym, że Fiat Poland już tego nie oferuje.
Bo ponoć było żadne zainteresowanie.
Z opisu Bravoemotionmjet wynikało, że wiedza techniczna naszych serwisowych miszczów czy sprzedawców w tym temacie była nikła i chyba to zaważyło.
Pomny paru zimowych chwil chuchania w ręce coś takiego wsadziłbym do mojego osła.
Bo instalacja webasto to zbyt duży koszt.
Ciekawe czy za Odrą lub w Czechach coś takiego mają.
: 05 wrz 2011, 11:03
autor: emmer
ciekawe czy chodziło o ogrzewanie wnętrza czy ogrzewanie silnika. bo to dwie różne rzeczy.
: 05 wrz 2011, 12:27
autor: Tomek
Chodzi o dogrzewanie wnętrza auta zanim silnik osiągnie temperaturę potrzebną do klasycznego ogrzewania za pomocą nagrzewnicy.
Spotkałem się już z takimi rozwiązaniami przy Stilo i Nuovo Bravo, ale o elektrycznej nagrzewnicy do Grande niestety nie słyszałem.
: 05 wrz 2011, 12:49
autor: emmer
Kurcze. jakoś nie widze samochodu na parkingu z podłączonym przedłużaczem

chyba że masz takie warunki parkowania że może sobie leżeć.
: 05 wrz 2011, 13:08
autor: Tomek
Ale to nie chodzi o przedłużacz...
To cudo wygląda podobnie jak zwykła samochodowa nagrzewnica, z tym że wychodzą z niej kable elektryczne.
Coś takiego jak zwykły elektrowentylator tylko bez śmigła
Montuje się to dodatkowo obok nagrzewnicy samochodowej, i podłącza do instalacji elektrycznej samochodu.
Generalnie działa to w ten sposób, że jak w zimie odpalisz auto to dodatkowa elektryczna nagrzewnica nagrzeje się szybko i już po ok 40 sekundach z nawiewów leci ciepłe powietrze.
Natomiast klasyczna nagrzewnica... wszyscy wiemy, a właściciele klekotów w szczególności że trzeba parę kilometrów zrobić zanim zacznie coś grzać.
Gdy silnik osiągnie już temperaturę nagrzewnica elektryczna się wyłącza i dalej jedziemy już sobie klasycznie.
Ale co na to akumulator zimową porą to nie wiem
W benzyniakach to zbędny gadżet, ale w dieselu to może być bardzo przydatna rzecz.
: 05 wrz 2011, 13:32
autor: mwas
Fajne rozwiązanie. Ja się dowiadywałem ostatnio o koszt montażu Webasto... no niestety, stwierdzam, że nie stać mnie na to

Wersja zwykła z zegarem sterującym - 4790 PLN, wersja sterowana pilotem zwykłym - 5770 PLN, wersja sterowana pilotem rozszerzonym - 6100 PLN

Szkoda, bo to fajny bajer...

: 05 wrz 2011, 13:58
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
trochę dołożysz i masz garaż