Strona 1 z 3
Czujnik zamknięcia drzwi
: 11 lip 2011, 17:30
autor: wolfu
Witam serdecznie,
niedawno spotkała mnie przykra niespodzianka...
Mianowicie otwarłem po coś drzwi i zamknąłem je ponownie , a tu świeci się kontrolka otwartych lewych przednich drzwi. Mówię sobie, na pewno źle je zatrzasnąłeś, ale nie, parę razy próbowałem i dalej nic. Wysiadłem z auta, zamknąłem z pilota a tu centralny odmawia posłuszeństwa i drzwi same się odblokowują...
Powalczyłem trochę z tym, potyrpałem

kabelki wchodzące do drzwi i takie tam i zaczęło działać.
I tu jest moje pytanie, gdzie w Linijce można znaleźć czujnik zamknięcia drzwi? Czy zdarzało wam się też coś takiego? Może tego być przyczyną to, że ostatnio włączyłem AUTOCLOSE czy jak to się tam nazywa

(zamyka automatycznie drzwi jak się jedzie)?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
: 11 lip 2011, 17:50
autor: Tomek
wolfu pisze:gdzie w Linijce można znaleźć czujnik zamknięcia drzwi?
Czujnik zamknięcia drzwi znajduje się w kasecie zamka.
wolfu pisze: Czy zdarzało wam się też coś takiego? Może tego być przyczyną to, że ostatnio włączyłem AUTOCLOSE
Zdecydowanie nie. Przyczyny tego dyskomfortu bardziej upatrywał bym w wiązce przewodów biegnących z drzwi do kabiny.
Może na początek dobrze było by wypiąć kostkę wiązki i sprawdzić czy coś nie zaśniedziało, i czy wszystko dobrze kontaktuje.
: 11 lip 2011, 20:04
autor: Bernardito
Tak jak pisał Tomek będzie to raczej problem z wiązką w drzwiach - nic nowego w Linkach. Sam mam włączony Autoclose i jest ok. Natomiast miałem przerwanie 2 kabelków w wiązce drzwi - jeden od ogrzewania lusterka, a drugi od sterowania podnośnikami szyb. Ta wiązka tak nieszczęśliwie idzie prawie pod 90 stopniami albo lepiej i nie za duży jest zapas kabelków, a może jakość też do d... Generalnie FIAT:)
: 11 lip 2011, 21:02
autor: mireks
Bernardito pisze:a może jakość też do d... Generalnie FIAT:)
Stąpasz po kruchym lodzie

: 11 lip 2011, 21:08
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
W którym miejscu przeciera/przerywa kable? wewnątrz drzwi, w gumowej osłonie, przy wtyczce?
: 11 lip 2011, 21:57
autor: mwas
Coval, pomiędzy kabiną a drzwiami, w tym gumowym przewodzie jest wiązka i tam niestety lubi się przetrzeć. Kiedyś zgłaszałem Wam to na forum, byłem chyba pierwszy, któremu tak się stało

U mnie objawiało się to tym, że centralny zamek reagował w momencie zatrzaskiwania drzwi i straciłem ogrzewanie w lusterku, ale pewnie nie ma reguły, wszystko zależy, które kabelki się przetrą. U niektórych może świrować zentralny zamek, u innych mogą nie działać szyby a jeszcze u innych może świrować czujnik zamknięcia drzwi. Generalnie problemem jest wiązka i jeśli auto jest na gwarancji, to spokojnie to wymieniają. Jeśli po gwarancji, to koszt wiązki był coś ponad 100 zł i zabawa w rozbebeszanie drzwi, albo dłubanie przy łączeniu kabelków i zabawa w druciarnię

: 12 lip 2011, 10:15
autor: lebki
Też miałem taki przypadek. Z tym, że nie mogłem zaryglować drzwi (zamek ciągle odbijał w drugą stronę). Po kilku próbach jednak udało się zamknąć i od tego czasu jest ok.... Nie zmienia to jednak faktu, że jutro odwiedzam serwis bo mi gumy w drzwiach haratają znowu lakier (mam już białe ślady).......
: 12 lip 2011, 11:13
autor: mwas
lebki, te białe ślady to niestety podkład pod lakierem, więc jeśli auto masz na gwarancji, to czym prędzej niech wymieniają te gumy (u mnie ASO nazywało je "zastrzały") i zażądaj od nich poprawienia lakieru w tych miejscach, gdzie jest przecierka. Są to na tyle małe miejsca, że powinno wystarczyć pokrycie uzupełniaczem do lakieru, ale niech Ci to serwis zrobi. Podczas wymiany tych gum niezbędne jest ściągnięcie drzwi, więc przy okazji jest też wygodny dostęp do wiązki elektrycznej - poproś ich więc, niech od razu sprawdzą, czy nie masz tam poprzecieranych przewodów

: 12 lip 2011, 12:43
autor: Bernardito
mwas pisze:w tym gumowym przewodzie jest wiązka i tam niestety lubi się przetrzeć.
u mnie nie było to przetarcie - widziałem, bo przy mnie to gościu zdejmował. Po prostu 2 kabelki były tak jakby złamane - jak dla mnie za mało kabla dali i to jeszcze ten przewód gumowy poprowadzony jest pod takim kątem, że po prostu po iluś tam set otwarć i zamknięć się złamały. Moje 14 letnie Bravo nie miało nigdy takich problemów, a otwarć i zamknięć drzwi kierowcy miało wielo-wielokrotnie więcej.
: 12 lip 2011, 13:01
autor: mwas
Bernardito pisze:Po prostu 2 kabelki były tak jakby złamane
Przetarte, złamane... nazywaj jak chcesz. Generalnie problematyczne jest połączenie pomiędzy drzwiami a karoserią - tam lubią się "paprać" kabelki

AMEN
: 12 lip 2011, 14:53
autor: smak56
Cieszmy się, że to w tym miejscu i że serwisy niedaleko.

Kolega Land Roverem musiał jechać do Wrocławia (w Zielonej Górze brak serwisu) i po tygodniu znaleźli mu uszkodzenie, o którym piszecie w wiązce w tylnym progu!

: 13 gru 2011, 20:30
autor: buhert
Podłącze się pod temat.
Kiedyś mówili że zamknięcie drzwi podczas jazdy jest złe bo podczas wypadku potem się nie otworzą i zablokują a w Linei drzwi się zamykają powyżej 20km/h i zaczyna mnie to irytować bo:
1. Czasem przy zamykaniu tak strzeli że...aż nie miło
2. Jak się drzwi zamkną i przyjdzie się potem zatrzymać żeby ktoś "wskoczył" do tyłu to sobie sam drzwi nie otworzy, trzeba odblokować przednie - zaczyna mnie ten "patent" irytować...
Czy ktoś jeździ z wyłączonym automatycznym zamykaniem drzwi(?)
Bo chyba to cholerstwo jakoś wyłącze

: 13 gru 2011, 21:23
autor: smak56
buhert, mnie to też irytowało i wyłączyłem. Wejdź w MENU ESC i kursorem + lub - poszukaj AUTOCLOSE po krótkim naciśnięciu MENU wyskoczy ON lub OFF, wybierz OFF i zatwierdź MENU ESC i standardowo wyjdź z komputerka. Wyłączone.
: 13 gru 2011, 21:30
autor: buhert
Chyba tak będę musiał zrobić bo na początku myślałem "ale szpan fajne takie bezpieczne" ale w praktyce zawodzi i dla mnie to powoli traci w oczach
dzięki za info
: 13 gru 2011, 21:37
autor: Q
Ja miałem początkowo wyłączony autoclose i sobie włączyłem, a i tak zostało mi przyzwyczajenie popchnięcia klamki po wejściu do samochodu aby zamknąć drzwi
buhert pisze:Kiedyś mówili że zamknięcie drzwi podczas jazdy jest złe bo podczas wypadku potem się nie otworzą i zablokują
zdaje się że w razie wypadku w którym wybuchnie poducha powietrzna drzwi odryglowują się aotomatycznie i jeszcze odcinany jest automatycznie dopływ paliwa.
Ja akurat autoclose uważam za dobre rozwiązanie - przynajmniej nikt mi się nie wpakuje do samochodu jak w korku stoję
