Strona 1 z 3

Symbol Klucza - czyli czas przeglądu - sam zniknął

: 18 cze 2011, 15:22
autor: mireks
Spieszę donieść o ciekawym przypadku.
Po 60 tys. przebiegu na wyświetlaczu LCD pojawił się kluczyk symbolizujący czas wykonania przeglądu oraz dodatkowo charakterystyczny napis "Kupon nieważny" :)

Zmuszony byłem przejeździć z kluczykiem około 800 km (ok. 3 tygodni) i dopiero po tym przebiegu wymieniłem wszystkie filtry i płyny (czyli u mnie po 15 tys. od poprzedniego przeglądu).

I tutaj pojawiła się ciekawostka. Kluczyka nie skasowałem elektronicznie przez złącze diagnostyczne. Natomiast kluczyk wraz z komunikatem zniknął sam. Nie wiem czy to skutek kaprysu sterownika silnika ECU czy też pewna konsekwencja producenta, ale kluczyka nie ma od kilku dni i basta. Jeśli się pojawi znowu, to napiszę o tym.

Pozdrawiam
mireks

: 18 cze 2011, 15:40
autor: smak56
mireks, dlaczego po 15 tys.? Chodzi o czas? :pomysli U mnie po 90 tys. nic nie zniknęło. Prywatnie 8 dych skasował. Serwis chciał 120 zł.

: 18 cze 2011, 16:05
autor: rs8
Ja też ostatnio byłem na wymianie oleju i tak myślę czy przy wymianie oleju Service powinien byc znowu wyzerowany

: 18 cze 2011, 16:19
autor: mireks
smak56 pisze:mireks, dlaczego po 15 tys.? Chodzi o czas? :pomysli U mnie po 90 tys. nic nie zniknęło. Prywatnie 8 dych skasował. Serwis chciał 120 zł.
smak56 ponieważ wbrew zaleceniom fiata zmieniam olej i filtry co 15 tys. km. Może współczesne oleje są tak fenomenalne, że zachowują swoje właściwości nawet przez 30 tys. km. Ja jednak w trosce o turbinkę stosuje się do starej zasady "rok" albo 15 tysięcy przejechane. Nie pytaj mnie dlaczego tak robię, bo Ci nie odpowiem :) Może po prostu nie nadążam za duchem czasów :ryczy
A co do kluczyka - nie mam zielonego pojęcia dlaczego zniknął :pomysli

Natomiast faktem jest, że serwisy lekko przeginają z cenami za przyłączenie komputera do złącza i skasowanie kluczyka. Ja rozumiem, że program kosztuje, kabelek może kosztować (profesjonalny na allegro całe 50 zł), ale litości - za 3 kliknięcia 120 zł to spore przegięcie (u mnie też tyle kasują).

Obecnie pracuję nad własnym interfejsem diagnostycznym. W zasadzie wystarczy dokupić kabelek (mam już jeden na OBD K-Line dla samochodów z grupy Volkswagena i on w niektórych przypadkach też jest pomocny), ale aby w pełni skorzystać z możliwości z programu FiatEcuScan trzeba dokupić inny rodzaj kabelka.

: 18 cze 2011, 16:24
autor: smak56
rs8, nie wiem jak jest w benzyniakach, ale u nas bez względu na to kiedy wymienisz olej, kontrolka serwisu (kluczyk) włącza się samoczynnie co 30 000 km. mireks, zauważył, że u niego kontrolka sama zgasła! co nie jest chyba rzeczą naturalną. Chociaż u mireks-a wszystko jest możliwe! :lacha

: 18 cze 2011, 16:24
autor: mireks
rs8 pisze:Ja też ostatnio byłem na wymianie oleju i tak myślę czy przy wymianie oleju Service powinien byc znowu wyzerowany
Jeśli zdecydujesz się na serwis w ASO, to jak najbardziej kluczyk zostanie zgaszony w cenie usługi.
Moje auto ma już 3,5 roku i nie widzę powodu aby płacić frycowe za przejrzenie auta i wymianę filtrów i oleju. To nie jest mój pierwszy samochód więc wiem jak dbać o należyty stan techniczny auta. Innymi słowy nie jeżdżę do chwili aż coś odpadnie albo się urwie :)

: 18 cze 2011, 16:31
autor: smak56
mireks, zgadzam się z Tobą jeżeli chodzi o te 30 tys. od wymiany do wymiany z tym, że ja wymieniam co 20 tys. km. Poprzednio jeździłem na Lotosie semi 10W40 i wymieniałem co około 12-14 tys. Ten jest ponoć long live.

: 18 cze 2011, 23:42
autor: mireks
smak56 pisze: mireks, zauważył, że u niego kontrolka sama zgasła! co nie jest chyba rzeczą naturalną. Chociaż u mireks-a wszystko jest możliwe! :lacha
Ha ha :)
Mam nadzieję że to nie jest foch tylko prezent od Linei za to, że się troszczę o jej trzewia :ryczy

: 19 cze 2011, 1:59
autor: smak56
Musi Cię bardzo lubić jak takie prezenty daje!!! :lacha

: 20 cze 2011, 10:26
autor: kylo
Właśnie miałem szukać takiego tematu atu proszę. Od jakichś 500km czasem nieśmiało pojawią się kluczyk, ale zaraz znika. Mam tak od jakichś 28500km. Na wszelki wypadek podjadę do ASO i przy okazji zareklamuje "skaj" na kierownicy (albo jak kto woli eko-skórę)

: 20 cze 2011, 10:43
autor: emmer
mireks pisze:Obecnie pracuję nad własnym interfejsem diagnostycznym. W zasadzie wystarczy dokupić kabelek (mam już jeden na OBD K-Line dla samochodów z grupy Volkswagena i on w niektórych przypadkach też jest pomocny), ale aby w pełni skorzystać z możliwości z programu FiatEcuScan trzeba dokupić inny rodzaj kabelka.
Ja cały czas szukam i powiem szczerze, że nie mogę znaleźć pewnego. dzisiaj znalazłem to jest napisane że linea do roku 2002!!!!! mireks, jak cos wymyślisz albo znajdziesz to daj znać.

: 20 cze 2011, 21:16
autor: mireks
emmer pisze:
mireks pisze:
Ja cały czas szukam i powiem szczerze, że nie mogę znaleźć pewnego. dzisiaj znalazłem to jest napisane że linea do roku 2002!!!!! mireks, jak cos wymyślisz albo znajdziesz to daj znać.
Emmer - jeśli coś znajdę to się podzielę wiedzą. Problemem jest to, że ten program z linku, który podałem /FiatECUScan/ w zależności od tego jaki kabelek się zastosuje, potrafi robić różne rzeczy. A dokumentacja do niego jest licha. Mnie najbardziej interesuje możliwość kasowania inspekcji i przeglądania błędów w ECU. Inne rzeczy są dla mnie nie interesujące.

Motywacja jest prosta - 120 zeta za przyłączenie do programu diagnostyczne to rozbój w biały dzień! Na złość ASO pobawię się sam. A że mam już pewne doświadczenia z grupą Volkswagena i Oplem, to i fiata rozgryzę :)

: 20 cze 2011, 22:46
autor: rs8
Byłem dziś na fiacie żeby wyzerowali Service po wymianie oleju ale szanowna pani powiedziała że to jest możliwe tylko przy pełnym przeglądzie :red

: 20 cze 2011, 22:54
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Inspekcje prawdopodobnie skasujesz zwykłym ELM327.

: 21 cze 2011, 11:46
autor: Bernardito
rs8 pisze:to jest możliwe tylko przy pełnym przeglądzie
Co za bzdura. W każdym czasie możesz to zrobić.