Strona 1 z 1

Stabilność toru jazdy

: 20 maja 2011, 9:43
autor: Mario
Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.

: 20 maja 2011, 10:09
autor: mpsfc
Według mnie spaprała się geometria i auto myszkuje. Złe wyważenie powoduje drgania nadwozia.

: 20 maja 2011, 10:53
autor: emmer
a może po prostu musisz się przyzwyczaić do jazdy na letnich po sezonie zimowym. to są bardzo różne opony dlatego takie wrażenia. a jeżeli nie to zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach i od wyważenia. jeżeli nie pomoże to tak jak napisał mpsfc, geometria. jak dalej będzie coś nie tak to do mechanika sprawdzić zawieszenie.

: 20 maja 2011, 15:44
autor: smak56
Miałem to samo. Geometria, wyważanie, próby z ciśnieniem (2.3, 2.2, 2.1) na przodzie. Problem zniknął jak poprzekładaliśmy opony na felgach (chyba trzy razy) ciśnienie stanęło na 2.2 z przodu i 2.1 z tyłu. Przy większych koleinach to wg. mnie normalne. Nie zawsze trafisz w jej (koleiny) szerokość i wtedy którymś bokiem opona ją wybiera i "ciągnie".

Re: Stabilność toru jazdy

: 20 maja 2011, 21:03
autor: mireks
Mario pisze:Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
Mario, Linea ma wredny układ kierowniczy. Jest bardzo czuła na źle ustawioną zbieżność i szczególnie kąty pochylenia kolumn McPhersona. Jeśli ciśnienie w kołach jest OK i masz wrażenie, ze mogłeś przywalić w dziurę albo krawężnik, to jedź do Carserwisu na 1-go sierpnia i odżałuj parę złociszy. Powinni Ci to poprawić. Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.

: 20 maja 2011, 22:21
autor: duskap
mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO :) Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.

: 20 maja 2011, 23:01
autor: mireks
duskap pisze:
mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO :) Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.
Już wyjaśniam. Nawet najlepszy warsztat zajmujący się geometrią przedniego zawieszenia koncentruje się przede wszystkim na zbieżności lub rozbieżności przednich kół. Natomiast nie sprawdzane są kąty odchylenia od pionu kolumny McPhersona, które w mojej ocenie są kluczem do sukcesu. Dlatego warto jest pojechać do ASO lub serwisu, który zna zalecenia producenta odnośnie norm tolerancji geometrii zawieszenia. Bez znajomości tych zaleceń Linea broni się do samego końca przed ustawieniem właściwych nastaw. A każda próba to dodatkowe pieniądze zostawione w warsztacie. Dlatego są dwie opcje do wyboru: albo masz w garści nastawy fabryczne do Linei i jedziesz z nimi do warsztatu, albo ich nie znasz i jedziesz do ASO. Przepłacasz, ale masz święty spokój najdalej po drugiej korekcie nastawów.

: 20 maja 2011, 23:09
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Z tego co wiem, to kąty w Linie są nieregulowane. Rozkręcałem przednie zawieszenie i wszystko jest tam na sztywno. Widział ktoś w ogóle jak regulują kąty?

: 21 maja 2011, 0:10
autor: mpsfc
Coval pisze:Z tego co wiem, to kąty w Linie są nieregulowane
Tak właśnie jest. Sposób opisałem w temacie o ścinaniu opon. Niektórzy się wtedy podśmiewali, że druciarstwo a ja mam teraz regulowalne kąty :zlośnik

Re: Stabilność toru jazdy

: 04 sty 2014, 17:06
autor: pogromcaslaskiej
Bylem w dwóch aso na śląsku i poinformowano mnie że konty pochylenia są nie regulowane,borykam sie ze sciąganiem warsztat który mi to robi wziol sobie to do serca i w kółko coś oglądają i regulują ponoć użyli tak że nastawień fabrycznych zdobytych aso -specjalista z aso z małopolski po rozmowie z moim warsztatem stwierdzil że w lineach t-jet chodzi o środek ciężkości -środek masy coś jest zachwiane i oni dobrze o tym wiedzą z tąd są problemy ze sciąganiem.Moja lina jedzie już w miare prosto ale nie spodziewalem sie ze potrwa to tak dlugo ale poprawki robili za darmo i chcieli poznać problem wiec dzieki im za starania.

Dzięki za starania ale kolego.... :red za ortografię i interpunkcję :red Popracuj nad tym, bo ciężko rozszyfrować to, co napisałeś :red