Strona 1 z 1

długość śrub - szpilek do fabrycznych alufelg

: 02 mar 2011, 13:43
autor: tomektt
Może ktoś z przypadkiem zmierzył długość tej uniwersalnej szpilki do stalówek i alusów. Całej śruby od główki do końca gwintu i samej długości roboczej do początku stożka.
U mnie przykręcenie alufelgi kończy się na 5 - 6 gwintach, przy stalówce wchodzi conajmniej dwa razy głębiej.
Wciąż nie wiem czy nie są one zakrótkie. Tak sugerował mi już kiedyś gumiarz.
Idzie wiosna i zbliża się kolejna przekładka i znowu mam dylemat.

: 02 mar 2011, 14:18
autor: Q
W sumie nigdy nie zwróciłem na to uwagi.. Mam te które dostałem z alusami - nie wiem czy to te uniwersalne o których piszesz..
Jak będę zmieniał kółka (pewnie za jakiś miesiąc) to zmierzę jakie są u mnie.
Wymieniałeś oryginalne czy coś?

: 02 mar 2011, 14:34
autor: tomektt
Nic nie wymieniałem, dostałem je z samochodem tzn były na kołach.

: 02 mar 2011, 15:01
autor: darektiger
Wiesz to dziwne że Ci nie pasują, masz tą samą wersję Linki co ja. U mnie oryginalnymi śrubami przykręcam aluski na lato jak i stalówki na sezon zimowy. Przecież rezerwa w bagażniku też jest stalowa a dodatkowych śrub nie ma.

: 02 mar 2011, 18:39
autor: tomektt
Nie napisałem że mi nie pasują.
Napisałem, że niepokoi mnie, to, że "płytko" wkręcają się w alusy.
Dlatego chcę dowiedzieć się jaką mają długość u innych.

: 02 mar 2011, 19:07
autor: Tomek
tomektt, mam więc tą uniwersalną śrubę do alusów i stalówek przed sobą.
Długość całej śruby to jak przykładam do miarki 49mm.
Sam gwint ma 20mm.
Długość od początku do miejsca w którym zaczyna się stożek to 22mm.
Jak tak patrzę na tą śrubę, to po śladach na niej widzę że wkręca mi się ona na długość 8 gwintów.
Używałem tej śruby tylko do oryginalnych alusów.
Obecnie do zimowych alusów mam dłuższe śruby (zostały mi na szczęście po Pandzie), bo te były za krótkie, i po przymierzeniu do zimowego aluska wystawało ze dwa zwoje gwintu.

: 02 mar 2011, 19:31
autor: tomektt
Dzięki, o to mi chodziło.
8 mm...
Porównam,
Odkręcę jedną, porównam i napiszę

: 03 mar 2011, 12:13
autor: fujijama
Napisałem maila do Fiat Auto Poland i otrzymałem odpowiedż że śruby fabryczne do alusów są stosowane do felg stalowych wymiennie .Poprostu jest tylko jeden rodzaj śrub do Linei.

: 16 mar 2011, 9:58
autor: Bernardito
Też miałem ten dylemat. W Bravo mam dwa komplety śrub, a tu o dziwo jeden i też mi się wydaje, że przy alusach dość płytko wchodzą. Do tej pory się jednak trzyma, a i w ASO kiedyś potwierdzałem, że nie ma innych.

: 16 mar 2011, 10:04
autor: ślimak
Dokładnie. Te same śruby są stosowane do obydwu rodzajów felg.

: 16 mar 2011, 10:23
autor: bodzioc
Co do śrub to też rozmawiałem w serwisie potwierdzili że pasują do obu rodzai felg, natomiast przeraża mnie jak szybko zadrzewiały, a w serwisie nie chcieli mi wymienić bo stwierdzili że wszyscy tak mają i jest to normalne

: 16 mar 2011, 10:30
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.

: 16 mar 2011, 10:34
autor: bodzioc
Coval pisze:Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.
One są całe zardzewiałe nie tylko na krawędziach, i to jest przerażające.

: 16 mar 2011, 14:53
autor: Rafcio
bodzioc pisze:
Coval pisze:Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.
One są całe zardzewiałe nie tylko na krawędziach, i to jest przerażające.
Turecka jakość :lacha

: 01 kwie 2011, 8:13
autor: tomektt
Wczoraj zmieniałem kólka.
Przy okazji zmierzyłem długość śruby.
Niestety kolega nie miał suwmiarki i zmierzyłem całą od sczytu główki do końca gwintu.
Jej długość to 47 mm, a więc jest krótsza od podanej przez kolegę o 2 milimetry.
Niestety wolę kupić dłuższe śruby.
Nie będę dłużej kusił losu.