Strona 1 z 12
[T-jet] Olej w skrzyni biegów.
: 13 gru 2010, 20:37
autor: duskap
Hmm... Ile tego oleju wchodzi do T-Jeta? W instrukcji jest wbite 1,7 litra. W ASO na ścianie z wykazem mają 2,9 litra.
Dzisiaj zmieniałem olej w ASO i weszły pełne 2 litry ale... chyba jeszcze ciut by weszło.
Apropo... Olej po przebiegu 24600km był czarny jak smoła (fakt faktem, że rok temu jak był drobny wyciek to olej zlali do pojemnika i potem wlali ten sam spowrotem->co było wcześniej w pojemniku to nikt nie wie).
A i co do kosztów... We wszystkich ASO w Krakowie zaśpiewali 50-60zł za wymianę oleju w skrzyni biegów. W Chrzanowie zapłaciłem 24zł brutto

Mało tego! Olej o 10zł taniej na litrze niż w Krakowie. Auto jest cały czas widoczne dla klienta przez szybę. Wejście na halę też raczej nie byłoby problemem. Na koniec dodam, że zamówiłem u nich uszczelkę, którą inne ASO "zapomniało" mi zamontować na podszybie... 16zł taniej niż gdzie indziej i na dodatek wyślą mi to do domu w cenie

To się nazywa profesjonalizm!
: 13 gru 2010, 21:36
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
2 Litry wchodzi na siłę, w instrukcji auta pisze 1,9 i tyle powinno być. 50-60zł to rozumiem że robocizna.
: 13 gru 2010, 21:40
autor: duskap
Coval pisze:50-60zł to rozumiem że robocizna
Tak za samą robociznę tyle wołali. Za litr oleju Tutela Car Technyx płaciłem 46zł (w Krakowie 56zł).
W mojej instrukcji obsługi jest jak byk 1,7 litra...

Odrobinka się mechanikowi wylała ale prawie 2 litry wlazły i się nie wylewało. Było prawie maks.
PS>Od razu lżej skrzynia biegów chodzi. Nie muszę chyba dodawać, że starego oleju było znacznie za mało...
: 13 gru 2010, 21:43
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja za litr shella dałem 50, ale warto było. Sam z resztą sprawdzałeś jak chodzi.
: 13 gru 2010, 21:44
autor: duskap
Coval pisze:Ja za litr shella dałem 50, ale warto było. Sam z resztą sprawdzałeś jak chodzi.
Teraz u mnie chodzi dokładnie tak samo jak u Ciebie

: 13 gru 2010, 22:53
autor: mpsfc
duskap pisze:i potem wlali ten sam spowrotem
Ja nie pozwoliłem sobie wlać tego samego, sapali ale wlali nowy. Technologia naprawy nie przewiduje użycia tego samego oleju ale panowie z ASO liczą (i słusznie), że klient o tym nie wie.
: 13 gru 2010, 22:59
autor: duskap
mpsfc pisze:duskap pisze:i potem wlali ten sam spowrotem
Ja nie pozwoliłem sobie wlać tego samego, sapali ale wlali nowy. Technologia naprawy nie przewiduje użycia tego samego oleju ale panowie z ASO liczą (i słusznie), że klient o tym nie wie.
Niestety dzwoniłem do FAP z zapytaniem czy olej nie powinien być nowy i odpowiedzieli, że jeśli nie było uszkodzenia skrzyni biegów to olej wlewają ten sam. Wyciek nie był uszkodzeniem a wadliwą uszczelką. Konsultowałem to w kilku ASO i wszędzie mówili to samo. Odpuściłem lecz jak widać wymieniłem na swój koszt.
Nie mniej powieszam trochę psów na moim dawnym ASO (tym co mam najbliżej z domu), które nie dolało ubytku oleju do skrzyni (a twierdzili, że dolali) bo było go znacznie za mało a skrzynia suchutka (bez wycieków).

: 13 gru 2010, 23:08
autor: mpsfc
duskap pisze:jeśli nie było uszkodzenia skrzyni biegów to olej wlewają ten sam
Czyli miałem złe info. Ale jak widać na moim przykładzie można, biorąc serwisantów na krzyk, co nieco wymóc.
Kurde a oni uwierzyli chyba w niesprawdzoną informację

: 17 mar 2011, 16:14
autor: Bernardito
[b]duskap[/b], A po ilu km przejechanych wymieniałeś? Ja mam ok 47 500 i na razie nie ruszałem
: 17 mar 2011, 17:04
autor: duskap
Bernardito, wymieniłem przy 20 kilku tyś km. Nie pamiętam dokładnie a nie mam przy sobie kwita. Wymieniałem ponieważ wcześniej miałem wyciek i mi zlali stary olej do jakiegoś pojemnika i wlali spowrotem stary. Nie wiem co było w pojemniku, czy był czysty itd. Napewno nie uzupełnili poziomu oleju przy tamtej naprawie (a powinni) bo oleju było ZNACZNIE za mało. I po zlaniu był zupełnie czarny. Teraz mam wlane na full i skrzynia chodzi zupełnie inaczej. Masełeczko dosłownie.
: 17 mar 2011, 23:09
autor: Bernardito
To co radzisz się zastanowić nad wymianą? W sumie nie narzekam na razie na pracę skrzyni, ale żeby masełeczko to nie mogę powiedzieć:)
: 06 kwie 2011, 21:11
autor: markus2021
Koledzy odbiegając od głównego wątku mam pytanie czy Wam też "poci się" (opinia od ASO) od skrzyni biegów nad korkiem i pod korkiem spustowym do skrzyni biegów. Zauważyłem to dopiero przy wymianie opon na letnie z lewej strony. Panowie z ASO powiedzieli że to nic strasznego i dopiero po mojej interwencji łaskawie dokręcili śruby od dekla który jest z w tej skrzyni ,tak jakby koło uszczelki albo od korka ciekło? . Martwi mnie także że od góry też jakby pochlapane na tej skrzyni i co gorszego.

Nic nie ubyło z żadnych płynów eksploatacyjnych.
Mechanicy podokręcali śruby i narazie ponoć ma być spokój ale zobaczymy

: 06 kwie 2011, 22:27
autor: mwas
markus2021, u mnie ciekła skrzynia, zarówno u góry jak i na dole. U góry okazało się, że jakaś uszczelka przy wybieraku biegów, od spodu z kolei było coś na łączeniu skrzyni z silnikiem. Po interwencji serwisu, w chwili obecnej jest suchutko i w okolicach, które opisujesz nic ostatnio nie zauważyłem niepokojącego.
: 07 kwie 2011, 8:12
autor: markus2021
mwas Dzieki ale uszczelka przy "docieraniu " silnika to się w głowie nie mieści

myślę że to może korek do niezapełniania oleju do skrzyni i on tak jak był nie dokręcony .Wynika z tego że nasze autka mają uszczelki z papieru samo biodegradującego
Będę monitorował co i jak.
: 07 kwie 2011, 8:15
autor: emmer
u mnie na początku była dwa razy uszczelniana: cokolwiek u nich to znaczyło. teraz minął juz rok i na razie spokój.