Strona 1 z 3

klapa bagażnika

: 03 lis 2010, 8:19
autor: emmer
zauważyłem coś nowego. krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak, czego efektem jest ubytek lakieu i tu i tu. proszę o diagnozę jak to jest u was.

walne w wolnej chwili fotę.

: 03 lis 2010, 9:05
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja mam odwrotny problem, zderzak pod klapą wypaczył się w dół. Pod lampami i na łączeniu z błotnikiem jest równo.

: 03 lis 2010, 9:30
autor: KILLHIM
u mnie z lewej strony też trochę jest wybrzuszony tak że klapa prawie leży na zderzaku :/

: 03 lis 2010, 12:20
autor: Tomek
emmer pisze:krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak,
Mam i ja takie coś
Przy tylnej lewej lampie zderzak jest tak spasowany że na odcinku ok trzech centymetrów styka się delikatnie z klapą i pojawiło mi się obtarcie na rancie.
Ale myślę że to obtarcie nie powstaje raczej podczas jazdy, tylko od intensywnego zamykania klapy bagarka.

: 04 lis 2010, 8:24
autor: emmer
no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód :)

zaczynam tęsknić za swoją 10 letnią Vectrą.

: 04 lis 2010, 9:04
autor: KILLHIM
emmer pisze:no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód
powinni sprawdzić czy mają mózgi w główkach czy zryte berety :ryczy

: 04 lis 2010, 9:07
autor: M
haha nie nowy??? a jaki haha dobre :)

: 04 lis 2010, 10:36
autor: Tomek
Ja to chyba spróbuję sobie sam podregulować w wolnej chwili.
Z tego co patrzyłem na szybko to są tam takie śrubeczki... i zobaczymy co wyjdzie :zlośnik

: 04 lis 2010, 10:50
autor: krakus02
Sprawdzałem i u mnie wygląda to tak, że przy tylnej lewej lampie klapa bagażnika jest bliżej niż po stronie prawej, ale nie styka się i otarć nie ma. Trzeba to obserwować, bo tak jak Tomek pisał otarcia mogą powstać przy energicznym zamykaniu bagażnika. Tomek, daj znać czy udało się wyregulować.

: 04 lis 2010, 10:54
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
U siebie mam sporo luzu między klapą i bagażnikiem, ale na zawiasach widać że były regulowane. Diler musiał to zauważyć przy przeglądzie zerowym.

: 04 lis 2010, 17:15
autor: cichy
emmer pisze:no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód :)
morze mamy salonowe samochody, tylko w salonie stać i nic innego. Czasami ich komentarze nadają się do śmiechu warte

: 04 lis 2010, 22:44
autor: kk25
Tomek pisze:Ja to chyba spróbuję sobie sam podregulować w wolnej chwili.
Z tego co patrzyłem na szybko to są tam takie śrubeczki... i zobaczymy co wyjdzie
U mnie też jest tak spasowany zderzak. że szczelina pomiędzy zderzakiem a klapą przy lewej lampie jest mniejsza niż przy prawej. Śrubeczkami to za bardzo nic się nie da podregulować. Sprawedzałem i jedynie co mozna zrobić to wypoziomować wspornik pod zderzakiem. Widoczne bowiem w górnej części zderzaka śrubki wkręcają się do wspornika w kształcie kątownika, który to jest przykręcony do nadwozia. Aby dobrze go wypoziomować, trzeba odkręcić zderzak i tu przyznam, że mnie się nie chciało. Trzeba bowiem odkręcić owe śrubki od góry, takie same w ilości 6 sztuk od dołu, na kanale samochodowym, lub kłądąc się pod samochód długim wkrętakiem jest do odkręcenia po dwie śrubki od wewnątrz, które mocują zderzak do błotników, odkręcić po dwa wkręty z każdej strony mocujące nadkole platikowe do zderzaka i możliwe, że jeszcze są jakieś śrubki za lampami ( nie wyjmowałem lamp, więc nie wiem :) )
Ja sobie odpuściłem tą regulację, u mnie nie ma żadnych otarć lakieru, z nierówną szczeliną pomiedzy zderzakiem a klapą mogę żyć :)
PS. wszystkie śrubki są typu torx, wkręty to krzyżaki

: 05 lis 2010, 9:55
autor: Tomek
kk25 pisze:U mnie też jest tak spasowany zderzak....
Myślałem właśnie o delikatnej regulacji na tych torxach wkręcanych we wzmocnienie, ale z tego co piszesz to faktycznie tak proste to nie jest.
A może jednak udała by się taka operacja w prostszy sposób.
Wszystko rozbija się o to żeby delikatnie nagiąć (opuścić) tę lewą część zderzaka, aby był większy odstęp od klapy.
Więc może udało by się odkręcić jeden lub dwa te torxy, i rozpiłować otwory w zderzaku ( tak z 1mm), i wtedy podczas przykręcania spróbować dogiąć zderzak aby był ten 1mm głębiej osadzony.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Nie powinna to być zbyt trudna operacja.
Myślę że temat warty przemyślenia, ale jeżeli coś źle kombinuję to czekam na uwagi z Waszej strony.

: 05 lis 2010, 13:07
autor: sebastianc78
To sprawdźcie jeszcze rogi klapy przy szybie ja mam starty lakier po stronie kierowcy w tylnej klapie która przy zamykaniu delikatnie ociera o szybę. Tak dla odmiany problem mam troszkę gdzie indziej niż reszta. Cieszyć się czy płakać :pomysli :ban

: 05 lis 2010, 13:53
autor: Tomek
sebastianc78 pisze:To sprawdźcie jeszcze rogi klapy przy szybie ja mam starty lakier po stronie kierowcy w tylnej klapie która przy zamykaniu delikatnie ociera o szybę.
Na szczęście u mnie akurat w tym miejscu wszystko gra.
U Ciebie może pomóc regulacja na zawiasach.