Strona 7 z 8

: 29 cze 2012, 0:46
autor: mwas
emmer pisze:ktos to potwierdzi?
Nie chce mi się tego tak po prostu sprawdzać... sprawdzimy na jakimś zlocie :pivo Wtedy pomiary mają odpowiednią tolerancję :lacha

: 29 cze 2012, 9:41
autor: emmer
namówiłeś mnie :)

: 29 cze 2012, 11:46
autor: Tomek
Z tym skręcaniem, to też to słyszałem ale nigdy nie sprawdzałem.
Na zlocie będziemy się w to bawić :)

: 29 cze 2012, 13:20
autor: kk25
Nie wiem, jak dokładnie jest z tym skręcaniem, ale pewnie wszystko jest w sposób fizyczny do wytłumaczenia ( może maglownica nie jest idealnie symetryczna). Ja zauważyłem natomiast inną ciekawostę w T-jet. Pierwszy raz spotkałem się z rozwiązaniem, że prawa półoś napędowa nie jest w całości, tylko podzielona na dwa kawałki połączone przegubem homokinetycznym. Pierwsza część półosi jest usytuowana poziomo i biegnie od skrzyni do stojana z łożyskiem. Jest ona sztywna i nie odchyla się góra dół. Dopiero druga część idąca od stojana do piasty pracuje góra - dół. Dla mnie jest to mongolsko-chińsko-turecko-indyjska myśl techniczna, ale mój zaprzyjaźniony mechanik stwierdził, że spotyka się z takim rozwiązaniem w niektórych renówkach i fordach. Ja widzę takie cudo pierwszy raz. Myślę, że konstruktorzy coś skopali z tą półosią i dlatego T-jety ściąga w prawo przy przyspieszaniu

: 29 cze 2012, 21:26
autor: darcyn
w każdym jtd tak jest

dla ciekawostki:
u mnie przy małych prędkościach przestawia się przekładnia i pełny skręt mam po przekręceniu kierownicy o 45st ;)
ciekawostka nr2. jak skręce troche kierownicą i dam więcej gazu to promień zawracania zmniejsza mi sie o 60%

: 29 cze 2012, 22:48
autor: helletic
promień skrętu może się różnić o co najwyżej symboliczną wartość, okolice 10 cm. Nie wiem jak to jest w Linkach, ale mają one nieruchomą maglownicę, także promienie skrętu w lewo jak i w prawo będą identyczne. Co nie zmienia faktu, że na następnym zlocie nie omieszkam tego z Wami sprawdzić :pivo

: 29 cze 2012, 22:57
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
darcyn pisze:ciekawostka nr2. jak skręce troche kierownicą i dam więcej gazu to promień zawracania zmniejsza mi sie o 60%
:ryczy :jazda

Re: zawieszenie przednie

: 23 kwie 2013, 17:06
autor: smak56
Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.

Re: zawieszenie przednie

: 28 kwie 2013, 22:01
autor: Fish
smak56 pisze:Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.
Gdzie kupiles? Mnie na przegladzie diagnosta zasugerowal zeby zajac sie niedlugo wymiana drazka ale czescia srodkowa, to jakby to, zdziwilem sie bo jakos przekonany bylem, ze raczej wymienia sie koncowke.
Daj znac jak to u Ciebie wyglada, jakies objawy byly, ze wymieniasz i czy wymieniasz tylko z 1 strony?

Re: zawieszenie przednie

: 28 kwie 2013, 22:35
autor: Bernardito
Mnie po zmianie na letnie pojawiły się jakieś dziwne objawy, a mianowicie drżenie kierownicy przy większych prędkościach - ok 100 i więcej. A znowu przy niskich, parkingowych kręceniach jakby takie "przeskakiwanie" kierownicy. Wróciłem na drugi dzień do oponiarza i przeważyli mi jeszcze raz koła (jedno faktycznie było gorzej zważone), ale to nie za wiele dało. Jest trochę lepiej, ale chyba to coś jeszcze, czyżby łożyska amorów? Od nowości jeszcze z tym nie robiłem. Może macie jakieś sugestie? Z góry dzięki. Ps. Za ok. miesiąc dłuższa trasa wakacyjna, także w razie czego wolę dmuchać na zimne.

Re: zawieszenie przednie

: 28 kwie 2013, 22:57
autor: mwas
Drżenie kierownicy przy wyższych prędkościach to nic innego jak źle wyważone koła. Jeśli poprawiali Ci wyważenie jednego koła, to możliwe, że dalej jest coś nie tak. Proponuję wyważyć w innym, porządnym zakładzie :ink A "chrobotanie" kierownicy podczas kręcenia kołem przy niskich prędkościach i na postoju to niestety odzywają się łożyska kolumn mcphersona :oj Czyli taki standardzik :ink

Re: zawieszenie przednie

: 29 kwie 2013, 20:32
autor: will
Tak jak pisze Maciek łożyska kolumn mcphersona do wymiany najlepiej od razu dwa wymień.

Re: zawieszenie przednie

: 30 kwie 2013, 8:31
autor: Fish
smak56 pisze:Po zmianie kół na letnie odezwało się zawieszenie. Łożysko amortyzatora (standard) i dodatkowo drążek kierowniczy (nie końcówka). Kupiłem TRW za 85 zł. Wymiana drążka po majówce, jak wymienię łożysko. Zbieżność będzie pewna.
Mnie wczoraj mechanik w Norauto wyczul lekkie luzy na lewym drazku, ale ustalilismy obopolnie, ze nie ma sensu tego jeszcze wymieniac. Poczekam i wymienie od razu komplet na 2 strony razem z koncowkami, w sumie tak pomyslalem, bo co wymienie teraz lewy drazek = ustawienie zbieznosci, za chwile pojdzie prawy drazek - znowu zbieznosc, wiec moze lepiej jak zrobie wszystko od razu i oszczedze czas na wiele wizyt i tylko raz ustawie zbieznosc. Taka mam wizje :)

Re: zawieszenie przednie

: 30 kwie 2013, 20:06
autor: Bernardito
Dzięki Panowie, czyli do wymiany łożyska. Czy lepiej to zrobić jednak w Aso czy szukać jakiejś innej opcji? Wiadomo cena, ale chodzi mi bardziej o to, żeby mechanik nie z aso nie musiał za bardzo szukać i kombinować. Czy są jakieś różne łożyska (lepsze, gorsze firmy itp)? Czy możecie jakieś polecić? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ps. Z tym wyważaniem kół to w sumie niedawno zmieniałem zakład. Może jednak robili to za bardzo w tempie sezonowym i stąd to wszystko, nie wiem. Dam im jeszcze szansę - teraz jak mają luzy to się mam nadzieję bardziej przyłożą. Czyli łożysko amortyzatora nie będzie miało żadnego wpływu na drżenie kierownicy przy wyższych prędkościach?

Re: zawieszenie przednie

: 30 kwie 2013, 23:32
autor: mwas
Łożysko amortyzatora nie ma żadnego wpływu na drżenie kierownicy podczas jazdy. A jeśli chodzi o ich wymianę, to mechanik powinien sobie z nimi poradzić, tam nie ma kosmicznej technologii a ASO sobie pewnie odpowiednio policzy za taką usługę.