Strona 7 z 7

: 06 lut 2012, 21:34
autor: cichy
emmer pisze: a odpalając z kabli myślę że 30 min to trochę na wyrost. 10 min w zupełności wystarczy (no chyba że odpalamy autosana :) ). w sobotę odpalałem ibizę ropniaka, w niedziele golfa z kabli z mojego aku. a linka dzisiaj mało się nie pogniewała i chciała
no troszkę przesadziłem z tymi 30 min. ale trochę trzeba odczekać. U mnie również akumulator przez takie pomoce innym jest troszkę słabszy i dzisiaj wieczorem dał odczuć a teraz go ładuje żebym jutro o 6 rano nie miał niespodzianki.

: 07 lut 2012, 8:16
autor: mwas
no troszkę przesadziłem z tymi 30 min
No troszkę przesadziłeś :ink Moja bestia wczoraj odpaliła na kablach od razu po ich podłączeniu :ink Wszystko zależy, jaki jest silnik i jakie ma on zapotrzebowanie na prąd przy rozruchu. Umówmy się: skoro Fiat do naszych silniczków 8V standardowo ładował bateryjki o prądzie rozruchowym 200A, to zapotrzebowanie nie jest jakieś masakryczne :ink

: 07 lut 2012, 12:43
autor: smak56
mwas pisze:skoro Fiat do naszych silniczków 8V standardowo ładował bateryjki o prądzie rozruchowym 200A,
Fiat podaje chyba w skali DIN a obecnie wartość prądu rozruchu podawana jest w EN. Trzeba sprawdzić w jakiej skali jest na aku i porównać; tutaj masz tabelkę: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=i ... wwdzxYMEAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

: 07 lut 2012, 12:58
autor: mwas
Jeżeli na starym aku była podana wartość w DIN, to i tak z tabeli wychodzi, że w normie EN miał 330A, gdzie nowy ma 540A :luzak

: 07 lut 2012, 13:38
autor: smak56
mwas, zgadza się. Miałem to samo u siebie 50 Ah i 250 A /ok. 400A EN/ To są akumulatory tzw. gwarancyjne. Mają wytrzymać czas gwarancji. Jak padnie wcześniej to idzie w koszta. Tak jak ktoś wcześniej pisał, to są oszczędności, na jednym niewielkie ale w skali makro na pewno odczuwalne /dla producenta oczywiście/