Strona 7 z 9
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 28 lip 2015, 14:00
autor: PadrePadre
Żarówki klasycznie w Motozbycie kupiłem

Sprawdzę dziś co tam się dzieje, ale bardziej obstawiam albo inną żarówkę albo chwilowe humory.
Każde auto się psuje, nie ma znaczenia jakiej jest marki, jaki ma rocznik, przebieg.... widzę przecież po ludziach z firmy
Co więcej mam wreszcie wymarzonego Dużego Fiata w bordowym kolorze, nie jest to co prawda 125p ale też jest nieźle.
Taka żarówka to też świetny temat na pogadanie w przerwie w pracy ;-)
Dam znać co bawi się kontrolką jak już ustalę przyczynę a przy okazji chyba wycieraczki jeszcze wymienię na Viseeo.
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 28 lip 2015, 14:22
autor: mwas
Wymieniłeś tylko jedną, tą przepaloną ? Jeśli tak, to niewykluczone, że teraz padła Ci ta sama z drugiej strony

Wbrew pozorom dość często tak się zdarza

Dlatego, ja zawsze wymieniam je parami a nawet potrafię czasem od razu wymienić komplet wszystkich żarówek w obydwu lampach

Może jestem nieco nadgorliwy, ale przynajmniej mam potem pewność, że za chwilę nie zaatakuje mnie komunikat o kolejnej, przepalonej żarówce

A ich koszt umówmy się, że jest stosunkowo niewielki

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 28 lip 2015, 14:47
autor: PadrePadre
To bardzo dobra praktyka! Wymiana obu żarówek powinna być nawykiem każdego kierowcy. Szczególnie jeśli chodzi o światła przednie.
Na szybko sprawdziłem wysiadając z auta i obie żarówki świeciły. Dodatkowo, komputer nie daje informacji z którą żarówką jest problem - muszę do tego usiąść na spokojnie, pędząc rano do biura czasu nie było przyjrzeć się sytuacji. (doba powinna mieć 72h)
A może problem sam zniknie?

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 28 lip 2015, 15:15
autor: mwas
Hehe, zapewne sam nie zniknie

Odnośnie żarówek w przednich lampach, to zawsze wymieniam je parami obligatoryjnie i stąd również wziął mi się taki sam nawyk na tylne lampy

Jeśli chodzi o namierzenie sprawcy, to sprawdź żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej (nie zawsze schylamy się aby tam zerknąć

), przednie postojowe (może akurat też któraś z nich padła), oraz światła STOPU (samemu jest ciężko je sprawdzić) - niestety, jeśli komputer nie podpowiada Ci z którą żarówką jest problem, no to trzeba jej szukać na własną rękę

Aaaa, i jeszcze jedna ważna uwaga: mam nadzieję, że żarówka, którą wymieniłeś (tył postój) jest R5W ? Bo jeśli wstawiłeś tam 10 W, to niestety, ale komunikat Ci nie zniknie

Komputer jest bardzo na to czuły i wstawienie żarówki o innych parametrach niestety nie likwiduje komunikatu o przepalonej żarówce a do postojowych na tył są dostępne jeszcze żarówki o mocy 10W, które owszem, świecą, ale u nas komputer rozpoznaje, jakby była przepalona

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 29 lip 2015, 8:56
autor: PadrePadre
Uwaga, uwaga - problem sam zniknął
Czy ktoś zna inną markę, która sama się naprawia?
Już wracając z pracy ani razu nie pojawił się komunikat o żarówce, tak samo dziś rano nie było problemu.
Podejrzewam, że było mokro po nocy - rano auto całe było w wodzie, która osadziła się na nim z powietrza.
Dzięki
mwas za rady, na szczęście przed wymianą żarówki przejrzałem forum/instrukcję i dowiedziałem się, że światło pozycyjne to 5W a więc jest OK. Może będę musiał kupić akumulator, mam wciąż oryginalny (!), nie jest to droga sprawa, przeważnie ze zniżkami które udało mi się wypracować a z tego co również wyczytałem (potęga internetu) to może mieć również znaczenie i również może generować informację o przepalonej żarówce. Zacznę od sprawdzenia kabli tam gdzie "grzebałem" przy lampie - poprawię na nich izolację bo ją ściągałem.
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 18:57
autor: Fiacik
Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 19:22
autor: smak56
Fiacik pisze:Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Fiacik! Tam są
TRZY nakrętki!!!!
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 19:42
autor: darkkam
Ja wykręcam moją lampę tylko dwoma srubami

bo trzeci górny zaczep jest wyłamany

.
A jeżdżę na tych sprężynach KYB RH3504 (z przodu).
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 19:47
autor: Fiacik
Dzięki za zdjęcie ,ale tu się jak na razie z Tobą nie mogę zgodzić bo :
- obmacałem jak mi się wydaje dokładnie całą lampę i nie natknąłem się na tę trzecią nakrętkę.
- jeżeli by rzeczywiście była ta 3-cia nakrętka to dlaczego po odkręceniu 2 górnych lampa lata w siedzisku i jest wrażenie jakby trzeba było
w nią mocno klepnąć (oczywiście nie w te 2 gwinty ).
Zastanawiam się czy też w związku z liftingiem auta nie zrobiono jakiejś małej modernizacji.Zobaczę co powie serwis i wszystko opiszę na forum.
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 19:52
autor: smak56
A ja dałem zdjęcie z lampą po liftingu i kładę pieniądze przeciw orzechom, że są trzy nakrętki!!!!
Odkręciłeś dwie dolne a nie górne, gdyż u góry jest jedna.
W wykładzinie z tyłu są dwa wycięcia na te nakrętki; jedno na dwie na dole (szersze) i drugie wyżej mniejsze na jedną.
Re: Sprężyny
: 22 paź 2015, 20:38
autor: Fiacik
Nie wytrzymałem i mimo meczu poszedłem to sprawdzić.Tak miałeś rację za co należy Ci się DUŻE PIWO ( nie tylko na obrazku)

.To fabryczna instrukcja wprowadza w błąd mówiąc o 2 wkrętach.Dodam tylko dla potomnych,że ta trzecia nakrętka umieszczona jest bardzo wysoko i zakryta
wykładziną bagażnika,która jest na jej wysokości tak precyzyjnie nacięta,że tego nacięcia nie widać i jak nie ma precyzyjnej informacji,którą właśnie podaję to tej nakrętki nie można namierzyć.Dodatkowo nakrętka ta jest w sporym zagłębieniu i nie ma możliwości "namacania" jej przez wcięcie w wykładzinie dla 2 pozostałych niżej umieszczonych nakrętek.Tak ,że chyba jutro zajmę się demontażem a wizyta w ASO będzie niepotrzebna.
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 24 paź 2015, 23:30
autor: will
Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku.

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 24 paź 2015, 23:57
autor: Fiacik
Lampa zdemontowana , żarówka wymieniona bo była lekko przykopcona co było prawdopodobnym powodem okresowego sygnalizowania jej uszkodzenia przez komputer , a przy okazji przyjrzałem się pozostałym i były o,key.
Obawiałem się kłopotów z wypięciem wtyczek czy też całej płytki z żarówkami ale przy demontażu wypięły się bez problemu.
Tak jak i w innych przypadkach ASO forum zadziałało bezbłędnie .
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 25 paź 2015, 9:17
autor: Sebek
W mojej instrukcji opis mówi o dwóch śrubach, ale w rys. 23/a pokazane są trzy śruby.
-- 25 października 2015, o 10:29 --
A Fiacik dobrze jest przy okazji zainwestować w nakrętki motylkowe, do przykręcenia tylnych lamp. Sprawdzają się bardzo dobrze

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
: 27 paź 2015, 17:46
autor: PadrePadre
will pisze:Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku.

Innym fantastycznym błędem przejęzyczenia w instrukcji, jest informacja że na desce rozdzielczej pojawi się ikonka informująca nas o oblodzeniu drogi jeśli.... temperatura spadnie poniżej 30 stopni :D:D:D
Śmiałem się chyba z 5 min jak to przeczytałem
