
Akumulator
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Wczoraj przy wieczornym rozruchu pojawił się komunikat o air-bagu, więc chcąc wyprzedzić niekorzystny przebieg wydarzeń i uniknąć szukania akumulatora w górskich miejscowościach podczas ferii, zrobiłem rozeznanie. I mam pytanie czy do T-jeta ten aku jest OK? Wymiary się zgadzają według tego co podał Coval, a pozostałe parametry...?
SYMBOL KATALOGOWY CA530
POJEMNOŚĆ 52 AH
MOC ROZRUCHOWA 530AH
WYMIARY 207X175X190
SYMBOL KATALOGOWY CA530
POJEMNOŚĆ 52 AH
MOC ROZRUCHOWA 530AH
WYMIARY 207X175X190
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Spoko będzie. Parę stron wcześniej jest zdjęcie tego aku w Linei.
Co do koca. Poszukałem jakiś testów T-jeta i tam gdzie jest foto, na którym widać akumulator, jest też koc.
http://lh3.ggpht.com/-dsktQ98151M/S2q70 ... G_3687.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... 0&test=199" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do koca. Poszukałem jakiś testów T-jeta i tam gdzie jest foto, na którym widać akumulator, jest też koc.
http://lh3.ggpht.com/-dsktQ98151M/S2q70 ... G_3687.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... 0&test=199" onclick="window.open(this.href);return false;
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
kocyk mam i ja. w poprzednich autkach kupowałem takie troby na akumulator. były w środku wyłozone taką folią bąbelkową i na to srebrna folia i materiał. wkładało sie akumulator przypinało klemy, zamykało z góry torbę na rzep i aku miał cieplutko. żeby nie ten kocyk na pewno takową torbę bym miał w linei. zawsze to jakies ocieplenie.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
krakus02 ten akumulator jest zalecany przez Centrę do silnika 1.3 Multijet i 1.4 T-jet. /info ze strony Centry/. Producent daje 3 lata gwarancji na akumulator.krakus02 pisze:. I mam pytanie czy do T-jeta ten aku jest OK? Wymiary się zgadzają według tego co podał Coval, a pozostałe parametry...?
SYMBOL KATALOGOWY CA530
POJEMNOŚĆ 52 AH
MOC ROZRUCHOWA 530AH
WYMIARY 207X175X190
Druga opcja zalecana przez Centrę do akumulator Centra Plus model CB 500 50Ah/450A wymiary takie same.
Potrzebny Ci będzie klucz 10-ka (do odkręcenia klemy plusowej) i chyba 13-ka do odkręcenia taśmy mocującej akumulator do podstawy. Najlepiej, aby obydwa klucze były typu rurka, ale płaskimi też sobie poradzisz.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 10:14 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Ja też mam kocyk ale czy on tam ocieplaemmer pisze:kocyk mam i ja.


Mi jak kupowałem auto to powiedzieli że ten kocyk jest po to żeby gorąc od silnika nie szedł bezpośrednio na aku bo ponoć mu to nie służy, ale czy to prawda czy tylko wymysł ASO tego nie wiem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Moim zdaniem, to jest bzdura na kółkach. Owszem wysoka temperatura nie przysłuży się dobrze akumulatorowi ponieważ może z niego zacząć w szybszym tempie parować woda, co i tak jest naturalnym procesem chyba, że jest to akumulator hermetycznie zamknięty (są takie?).rafcio082 pisze:Mi jak kupowałem auto to powiedzieli że ten kocyk jest po to żeby gorąc od silnika nie szedł bezpośrednio na aku bo ponoć mu to nie służy, ale czy to prawda czy tylko wymysł ASO tego nie wiem
Nie jestem jednak przekonany, czy ciepło z silnika może w znaczący sposób podnieść temperaturę elektrolitu w akumulatorze, tym bardziej że pomiędzy silnikiem i akumulatorem jest spora przestrzeń. Ponadto samochód będący w ruchu owiewa strumień powietrza, które dostaje się pod maskę więc nie ma szans na to, aby akumulator odczuł skutki promieniowania cieplnego od silnika. Bardziej stawiałbym na to, że akumulator został w ten sposób zabezpieczony przed oddziaływaniem warunków zimowych. Już sam fakt, że w eper producent przewidział aż 4 warianty akumulatorów w tym wersję 50Ah/350 A (zazwyczaj jest wkładany 50Ah/250A) dowodzi, że coś jest na rzeczy.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Szkoda spirytusu, naszym bolidom i tak już nic nie pomożeCoval pisze:Zalejcie bak spirytusem



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM