Strona 6 z 31

: 13 kwie 2011, 10:07
autor: Rincewind
Tia, i pojawi się w fotozagadce.

: 14 kwie 2011, 13:00
autor: emmer
a jak jest w kwestiach formalnych: jade sobie w dzień, deszcz leje, mam zapalone światełka dzienne. jak stanowią przepisy? powinienem włączyć mijania czy moge jechac na tych?

: 14 kwie 2011, 13:18
autor: Q
Od kilku dni intensywnie myślę na temat świateł dziennych za grillem - jednak raczej skłaniam się do zamontowania takich http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne- ... 71117.html" onclick="window.open(this.href);return false; tyle że w pionie (po delikatnym skosie równolegle do bocznej krawędzi grilla - ciekawe jak by to wyglądało.
Dodatkowo także właśnie zastanawiałem się nad przypominaczem włączenia świateł mijania (z tego co kojarzę w warunkach ograniczonej widoczności oraz po zmroku należy je włączyć - jak ktoś pamięta co dokładnie kodeks mówi to może przybliżyć tą kwestię) i wymyśliłem czujnik zmierzchowy - prosty układzik zasilany np właśnie ze świateł dziennych (czyli wykrywa brak światła tylko podczas gdy dzienne są włączone)
i ustawić go tak by przy określonej wartości natężenia światła zewnętrznego w jakimś dyskretnym miejscu mrugała diodka przypominająca o przełączeniu świateł.

: 14 kwie 2011, 13:35
autor: emmer
no po zmroku to wiadomo. tylko zastanawia mnie właśnie kwestia jazdy w warunkach ograniczonej widoczności - lepiej włączyć, ale czy przepisy jakoś regulują kwestie dziennych w tym przypadku. bo widze mnóstwo samochodów jadących w czasie deszczu na dziennych. oczywiście są widoczne, ale .... no właśnie. czy tak można?

: 14 kwie 2011, 13:41
autor: Q
No to zapytałem gugla
Kodeks drogowy pisze:Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
Na moje deszcz jest czynnikiem zmniejszającym przejrzystość powietrza więc trzeba przełączyć.

O ile dzienne zastępują z powodzeniem światła przednie - więc lepiej widać pojazdy jadące z naprzeciwka jadąc pod słońce - o tyle przy zmniejszonej widoczności nie ma zastępstwa dla lamp tylnych a to już powoduje zagrożenie że ktoś Ci z kufra garaż zrobi :ink

: 14 kwie 2011, 14:25
autor: emmer
Q, no i rozwiałes wszytskie moje wątpliwości. dzieki serdeczne. dzisiaj montaż, bo właśnie paczkę dostałem :)

: 14 kwie 2011, 14:26
autor: Bernardito
Zastanawiam się coraz poważniej nad takimi - LEDayFlex marki Hella. Umieściłbym je np. w układzie pionowym obok halogenów w tych rowkach po 2 sztuki. Np. tak 2+2+2+2 - można od 4 do 8 sztuk kupić. Ewentualnie np. 1+2+3 schodząc w dół.

: 14 kwie 2011, 14:30
autor: Tomek
emmer pisze:dzisiaj montaż, bo właśnie paczkę dostałem :)
Pamiętaj o zrobieniu zdjęć :foto

: 14 kwie 2011, 15:58
autor: will
Bernardito mi też w tym miejscu pasowały by najbardziej lub poziomo.

: 14 kwie 2011, 18:19
autor: Bernardito
will, nie wiem czy dobrze napisałem. Chciałem dać poziomo 2 + pod nimi kolejne 2 poziomo itd. Zresztą chyba możliwości byłoby dużo. Rozstaw na pewno ok. Nie wiem czy będzie 30 cm od ziemi, ale chyba blisko. Kwestia ceny - jeszcze nie wiem ile to ustrojstwo kosztuje. Pisałem maila, ale nie odpowiedzieli...

: 14 kwie 2011, 18:52
autor: emmer
a więc zrobione.

po pierwsze. odkręcamy grila - cztery śruby od góry i wyciągamy. uwaga - delikatnie żeby nie pourywać zaczepów (u mnie niespodzianka - nie ma dwóch i mam lekko zarysowany zderzak pod grilem).

Obrazek
Obrazek

następnie mierzymy gdzie wywiercić otwory. trzeba przymierzyć i zaznaczyć. ja przykręciłem 4.5 cm od krawędzi zderzaka. bliżej się nie dało bo by grill się nie zmieścił. dałem solidne śrubki żeby było sztywno.

Obrazek


tak wygląda po zamontowaniu. wydaje sie troche krzywo, ale to tylko perspektywa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


pierwsza próba, prawie gotowe

Obrazek

światełka wyłączone

Obrazek

gotowe. po poprawkach bo znaczek t-jet zasłaniał lampę. bez problemów można go przesunąć

Obrazek

[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 17:55 ]
a podłączenie banalnie proste. jeden kabelek - masa, drugi plusowy, trzeci do plusa od postojówek.

: 14 kwie 2011, 18:58
autor: jay_21
emmer, świetna fotorelacja. W jaki sposób moduł wyłącza dzienne, kiedy załączymy mijania?

: 14 kwie 2011, 18:59
autor: emmer
kiedy zapalasz postojówki. mijanie oczywiście analogicznie

: 14 kwie 2011, 19:16
autor: jay_21
emmer, ale chodzi mi bardziej o podłączenia. Wszystko jest plug&play czy trzeba coś przerabiać?

: 14 kwie 2011, 19:22
autor: emmer
nie nic nie przerabiasz. sterownik ma trzy trzy kable. jeden masa, drugi +, trzeci do + postojówek. połączenie lamp do sterownika za pomocą wtyczek. także tak jak napisałeś plug&play