Światła Dzienne by Ślimak
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Od kilku dni intensywnie myślę na temat świateł dziennych za grillem - jednak raczej skłaniam się do zamontowania takich http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne- ... 71117.html" onclick="window.open(this.href);return false; tyle że w pionie (po delikatnym skosie równolegle do bocznej krawędzi grilla - ciekawe jak by to wyglądało.
Dodatkowo także właśnie zastanawiałem się nad przypominaczem włączenia świateł mijania (z tego co kojarzę w warunkach ograniczonej widoczności oraz po zmroku należy je włączyć - jak ktoś pamięta co dokładnie kodeks mówi to może przybliżyć tą kwestię) i wymyśliłem czujnik zmierzchowy - prosty układzik zasilany np właśnie ze świateł dziennych (czyli wykrywa brak światła tylko podczas gdy dzienne są włączone)
i ustawić go tak by przy określonej wartości natężenia światła zewnętrznego w jakimś dyskretnym miejscu mrugała diodka przypominająca o przełączeniu świateł.
Dodatkowo także właśnie zastanawiałem się nad przypominaczem włączenia świateł mijania (z tego co kojarzę w warunkach ograniczonej widoczności oraz po zmroku należy je włączyć - jak ktoś pamięta co dokładnie kodeks mówi to może przybliżyć tą kwestię) i wymyśliłem czujnik zmierzchowy - prosty układzik zasilany np właśnie ze świateł dziennych (czyli wykrywa brak światła tylko podczas gdy dzienne są włączone)
i ustawić go tak by przy określonej wartości natężenia światła zewnętrznego w jakimś dyskretnym miejscu mrugała diodka przypominająca o przełączeniu świateł.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
no po zmroku to wiadomo. tylko zastanawia mnie właśnie kwestia jazdy w warunkach ograniczonej widoczności - lepiej włączyć, ale czy przepisy jakoś regulują kwestie dziennych w tym przypadku. bo widze mnóstwo samochodów jadących w czasie deszczu na dziennych. oczywiście są widoczne, ale .... no właśnie. czy tak można?
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
No to zapytałem gugla
O ile dzienne zastępują z powodzeniem światła przednie - więc lepiej widać pojazdy jadące z naprzeciwka jadąc pod słońce - o tyle przy zmniejszonej widoczności nie ma zastępstwa dla lamp tylnych a to już powoduje zagrożenie że ktoś Ci z kufra garaż zrobi
Na moje deszcz jest czynnikiem zmniejszającym przejrzystość powietrza więc trzeba przełączyć.Kodeks drogowy pisze:Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
O ile dzienne zastępują z powodzeniem światła przednie - więc lepiej widać pojazdy jadące z naprzeciwka jadąc pod słońce - o tyle przy zmniejszonej widoczności nie ma zastępstwa dla lamp tylnych a to już powoduje zagrożenie że ktoś Ci z kufra garaż zrobi

Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Zastanawiam się coraz poważniej nad takimi - LEDayFlex marki Hella. Umieściłbym je np. w układzie pionowym obok halogenów w tych rowkach po 2 sztuki. Np. tak 2+2+2+2 - można od 4 do 8 sztuk kupić. Ewentualnie np. 1+2+3 schodząc w dół.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
will, nie wiem czy dobrze napisałem. Chciałem dać poziomo 2 + pod nimi kolejne 2 poziomo itd. Zresztą chyba możliwości byłoby dużo. Rozstaw na pewno ok. Nie wiem czy będzie 30 cm od ziemi, ale chyba blisko. Kwestia ceny - jeszcze nie wiem ile to ustrojstwo kosztuje. Pisałem maila, ale nie odpowiedzieli...
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
a więc zrobione.
po pierwsze. odkręcamy grila - cztery śruby od góry i wyciągamy. uwaga - delikatnie żeby nie pourywać zaczepów (u mnie niespodzianka - nie ma dwóch i mam lekko zarysowany zderzak pod grilem).


następnie mierzymy gdzie wywiercić otwory. trzeba przymierzyć i zaznaczyć. ja przykręciłem 4.5 cm od krawędzi zderzaka. bliżej się nie dało bo by grill się nie zmieścił. dałem solidne śrubki żeby było sztywno.

tak wygląda po zamontowaniu. wydaje sie troche krzywo, ale to tylko perspektywa.




pierwsza próba, prawie gotowe

światełka wyłączone

gotowe. po poprawkach bo znaczek t-jet zasłaniał lampę. bez problemów można go przesunąć
[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 17:55 ]
a podłączenie banalnie proste. jeden kabelek - masa, drugi plusowy, trzeci do plusa od postojówek.
po pierwsze. odkręcamy grila - cztery śruby od góry i wyciągamy. uwaga - delikatnie żeby nie pourywać zaczepów (u mnie niespodzianka - nie ma dwóch i mam lekko zarysowany zderzak pod grilem).


następnie mierzymy gdzie wywiercić otwory. trzeba przymierzyć i zaznaczyć. ja przykręciłem 4.5 cm od krawędzi zderzaka. bliżej się nie dało bo by grill się nie zmieścił. dałem solidne śrubki żeby było sztywno.

tak wygląda po zamontowaniu. wydaje sie troche krzywo, ale to tylko perspektywa.




pierwsza próba, prawie gotowe

światełka wyłączone

gotowe. po poprawkach bo znaczek t-jet zasłaniał lampę. bez problemów można go przesunąć

[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 17:55 ]
a podłączenie banalnie proste. jeden kabelek - masa, drugi plusowy, trzeci do plusa od postojówek.