Światła Dzienne by Ślimak

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Rincewind »

Tia, i pojawi się w fotozagadce.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

a jak jest w kwestiach formalnych: jade sobie w dzień, deszcz leje, mam zapalone światełka dzienne. jak stanowią przepisy? powinienem włączyć mijania czy moge jechac na tych?
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Od kilku dni intensywnie myślę na temat świateł dziennych za grillem - jednak raczej skłaniam się do zamontowania takich http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne- ... 71117.html" onclick="window.open(this.href);return false; tyle że w pionie (po delikatnym skosie równolegle do bocznej krawędzi grilla - ciekawe jak by to wyglądało.
Dodatkowo także właśnie zastanawiałem się nad przypominaczem włączenia świateł mijania (z tego co kojarzę w warunkach ograniczonej widoczności oraz po zmroku należy je włączyć - jak ktoś pamięta co dokładnie kodeks mówi to może przybliżyć tą kwestię) i wymyśliłem czujnik zmierzchowy - prosty układzik zasilany np właśnie ze świateł dziennych (czyli wykrywa brak światła tylko podczas gdy dzienne są włączone)
i ustawić go tak by przy określonej wartości natężenia światła zewnętrznego w jakimś dyskretnym miejscu mrugała diodka przypominająca o przełączeniu świateł.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

no po zmroku to wiadomo. tylko zastanawia mnie właśnie kwestia jazdy w warunkach ograniczonej widoczności - lepiej włączyć, ale czy przepisy jakoś regulują kwestie dziennych w tym przypadku. bo widze mnóstwo samochodów jadących w czasie deszczu na dziennych. oczywiście są widoczne, ale .... no właśnie. czy tak można?
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

No to zapytałem gugla
Kodeks drogowy pisze:Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
Na moje deszcz jest czynnikiem zmniejszającym przejrzystość powietrza więc trzeba przełączyć.

O ile dzienne zastępują z powodzeniem światła przednie - więc lepiej widać pojazdy jadące z naprzeciwka jadąc pod słońce - o tyle przy zmniejszonej widoczności nie ma zastępstwa dla lamp tylnych a to już powoduje zagrożenie że ktoś Ci z kufra garaż zrobi :ink
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Q, no i rozwiałes wszytskie moje wątpliwości. dzieki serdeczne. dzisiaj montaż, bo właśnie paczkę dostałem :)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Zastanawiam się coraz poważniej nad takimi - LEDayFlex marki Hella. Umieściłbym je np. w układzie pionowym obok halogenów w tych rowkach po 2 sztuki. Np. tak 2+2+2+2 - można od 4 do 8 sztuk kupić. Ewentualnie np. 1+2+3 schodząc w dół.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:dzisiaj montaż, bo właśnie paczkę dostałem :)
Pamiętaj o zrobieniu zdjęć :foto
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Bernardito mi też w tym miejscu pasowały by najbardziej lub poziomo.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

will, nie wiem czy dobrze napisałem. Chciałem dać poziomo 2 + pod nimi kolejne 2 poziomo itd. Zresztą chyba możliwości byłoby dużo. Rozstaw na pewno ok. Nie wiem czy będzie 30 cm od ziemi, ale chyba blisko. Kwestia ceny - jeszcze nie wiem ile to ustrojstwo kosztuje. Pisałem maila, ale nie odpowiedzieli...
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

a więc zrobione.

po pierwsze. odkręcamy grila - cztery śruby od góry i wyciągamy. uwaga - delikatnie żeby nie pourywać zaczepów (u mnie niespodzianka - nie ma dwóch i mam lekko zarysowany zderzak pod grilem).

Obrazek
Obrazek

następnie mierzymy gdzie wywiercić otwory. trzeba przymierzyć i zaznaczyć. ja przykręciłem 4.5 cm od krawędzi zderzaka. bliżej się nie dało bo by grill się nie zmieścił. dałem solidne śrubki żeby było sztywno.

Obrazek


tak wygląda po zamontowaniu. wydaje sie troche krzywo, ale to tylko perspektywa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


pierwsza próba, prawie gotowe

Obrazek

światełka wyłączone

Obrazek

gotowe. po poprawkach bo znaczek t-jet zasłaniał lampę. bez problemów można go przesunąć

Obrazek

[ Dodano: |14 Kwi 2011|, o 17:55 ]
a podłączenie banalnie proste. jeden kabelek - masa, drugi plusowy, trzeci do plusa od postojówek.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

emmer, świetna fotorelacja. W jaki sposób moduł wyłącza dzienne, kiedy załączymy mijania?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

kiedy zapalasz postojówki. mijanie oczywiście analogicznie
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

emmer, ale chodzi mi bardziej o podłączenia. Wszystko jest plug&play czy trzeba coś przerabiać?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

nie nic nie przerabiasz. sterownik ma trzy trzy kable. jeden masa, drugi +, trzeci do + postojówek. połączenie lamp do sterownika za pomocą wtyczek. także tak jak napisałeś plug&play
ODPOWIEDZ