jaki silnik potrzebny lince?

BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Na stronie tuningowej Chojnackiego jest podane punto z silnikiem 77KM. i zmianie ma na 85 KM. i o 10 większy moment obrotowy ponoć bez uszczerbku dla silnika myślę że to już by trochę odmuliło przyśpieszenie ale koszt 1300- 1600 zł.I żałuję bo żebym poczekał dwa miesiące z zakupem do lipca dokładając taką sumę do tego co zapłaciłem to miałbym nowego T-jeta z wyprzedaży 2009.(były dwa czerwony i czarny na otomoto za 43900)
BUŁA
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Re: jaki silnik potrzebny lince?

Post autor: Vitor_Belfort »

Boniu pisze:jak uważacie niech każdy się wypowie...
moim zdaniem przydała by się T-Jetka 150km i diselek 1,9jtd 150km
ciekawe tylko ile tak t-jetka pali... skoro t-jetka 120km potrafi na luzie wziąć 8l/100km
Nie wiem czemu oferta silników w Linei tak ograniczona... brakuje 1.6 16V benzyna (chyba sto kilka koni), 1.4 16V benzyna (90 km), dlaczego nie ma diesla 1.6 (chyba również sto kilka koni)?

Trzy silniczki w ofercie to trochę mało... a wspomniane wyżej na pewno nie spowodowałyby wywindowanie ceny ;-) ani nie wymagałoby zmian konstrukcyjnych...
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

masz nieprawdziwe dane
nie było benzyny 1.6 i 1.4 90KM
jest tylko 1.4 77 lub 120KM
Nie ma diesla 1.6 105KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

wiecie co,mam 1.4 77 km i jest to słabiutko ale 1.4 90 km już by było coś
Sympatyk forum :-)
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

Ma byś z powrotem 1.6 (pewnie z PDF-em) mogliby wsadzić 2.0 165KM i MultiAira 140Kć
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

1.8 benzyna z Cromy. 140KM, palanie takie jak T-Jet, mniej wysilony, niższe koszty eksploatacyjne (tańsze i rzadziej wymieniane świece) i mniejsze ryzyko usterek (brak turbo i prosty dolot gdzie trudniej o nieszczelność)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:mniejsze ryzyko usterek
odnośnie usterek rok temu w lutym z parciała mi uszczelka w silniku , przy nawiewie do kabiny dostawały się spaliny jakby przepalony olej w dwuletnim aucie i tak było przez cały czas dopóki mi uszczelki nie wymienili. teraz czuję lekkie spaliny przy odpaleniu autka i jak mam nawiew włączony, przy czym po kilku minutach jest ok
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

pawe1_c, zapewne piszesz o odmie - temat przerabiany, niestety parcieją.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

wojciechowski pisze:masz nieprawdziwe dane
nie było benzyny 1.6 i 1.4 90KM
jest tylko 1.4 77 lub 120KM
Nie ma diesla 1.6 105KM
Temat dyskusji wyraźnie mówi o tym "jaki silnik potrzebny lince?"
no więc tak:
1.6 16V benzyna - stosowany jeszcze w Sienie. Dobry silnik - znajomy tyra do dziś i akurat z silnikiem nie ma problemów
1.6 diesel - stosowany obecnie w Bravo (pomyliłem się tylko w mocy)
1.4 benzyna 90 KM - stosowany obecnie w Bravo

Takich silników nie ma Linei. A według mnie byłby OK.

Pozdrawiam KOLEGO.
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

Vitor_Belfort pisze:.. brakuje
Nie zrozumieliśmy się KOLEGO
napisałeś "brakuje" odebrałem to tak, że Ty myślałeś, że takie silniki wcześniej były
Swoją drogą, to mogliby być liny 1,4 90KM
natomiast silnik 1.6 v16 (ze sieny) słyszałem o nim dużo złych opinii, że jest awaryjny
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

Buba pisze:Zapewne Chip tunning i wieswageny wpadaja w depresje ,mialem juz kilka akcji na swiatlach,raz gostek na swiatlach wysiadl z nowego passata looknal na znaczek i byl w szoku ze to Fiat.Myslalem ze padne z kobita ,nie mogl uwierzyc do konca.A ja tylko depnalem 120KM haha :jazda
Przypadek trochę z innego modelu ale też z Fiata:
Jeden z klientów mojego klienta ma Mesia E klasy silnik 2.7 CDI.
Kiedyś opowiadał mi, że wystartował na światłach z Pandą... i został w tyle ;-)
Był to oczywiście Multijet i jakiś wprawiony driver - wiedział jak wykorzystać moment obrotowy i małą masą auta.
Po drugim przegranym starcie ze świateł szczęśliwy posiadacz Mesia już nieźle się wk.... i w końcu dogonił na dłuższej prostej Pandę. Mesio ma chyba 200 koni ;-)
Następnie wykonał telefon do swojego ASO - że auto mu się psuje ;-)

Po chyba miesiącu kupił do swojej firmy kilka Pand dla handlowców :brawo
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może to była Panda 100HP?
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

Twierdził że raczej Multijet - takie też kupił później do firmy :-)
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Tak sobie czytam nasze narzekania na silnik 77 KM. ale zanim kupiłem linkę interesowałem się fordem focusem i skodą octavią .Tam montują silniki 80KM a samochody jeszcze cięższe foka waży 1250 osągi podobne( jak nie zawyżone nie miałem okazji jeżdzić) spalanie większe a ludzie tak nie rozpaczają.Jeżdziłem sieną 1.6 była dynamiczna ale spalanie ok. 12 litrów w mieście przy wadze 1050 kg. to bardzo dużo i nie spełnia norm.
BUŁA
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem żebym odstawał od innych kierowców z osiągami swojego "prawie osiemdziesięcio konnego potwora"
A na trasie z reguły ciągam się z prędkością podróżną około setki.
Tak lubię i tak mi pasuje.
Problematyczne jest tylko czasami wyprzedzenie kogoś gdy jest mało miejsca na ten manewr, ale jestem dosyć cierpliwy i zawsze wcześniej lub później się udaje.
Tak jak już kiedyś pisałem; z premedytacją wybrałem ten silnik i nie żałuję.
ODPOWIEDZ