Strona 5 z 37

: 30 sty 2012, 11:26
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Q, akumulator niedoładowany się zasiarcza i tylko to jest problem. Mały akumulator jak po dłuższym postoju ledwo odpali, to się szybko naładuje. Duży wytrzyma bez ładowania dłużej, ale jeśli ma żyć kilka lat, a nie jeździmy dużo, to trzeba go będzie w domu prostownikiem doładowywać. To jest moja wersja. Wg mnie do mojego auta fabryczna pojemność 50Ah wystarczy, byle by akumulator był dobrej jakości. Jeżdżę mało, to już trzecia zima, aku fabryczny, nigdy nie doładowywałem w domu, żadnych błędów jeszcze nie było. Ja kombinował nie będę i gdy przyjdzie pora kupie max 55Ah.

: 30 sty 2012, 13:52
autor: ENDRIU
Coval, pozwolę sobie nie zgodzić z Twoją opinią czy mały czy też duży aku prąd zużyty do rozruchu jest taki sam czyli altek musi tyle samo dostarczyć prądu aby go doładować,natomiast zdecydowanie przychylał bym się do rozumowania opisanego przez kolegę Q.

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 13:59 ]
Kolego smak56 a gdzie zgubiłeś tą końcówkę do podłączenia wężyka?? bardzo poręczna rzecz żadne bąki pod czas ładowania nie są puszczane pod maskę a w razie zagotowania/bulgotania/elektrolitu jego nadmiar spływa wężykiem pod auto.

: 30 sty 2012, 14:03
autor: smak56
Coval, to wygląda tak :foto Po zamontowaniu w podstawie wygląda jak jedna całość. Dodam do tego wątku jeszcze jedno. Od spodu podstawy na jej środku umieszczony jest odpływ z wężykiem odprowadzającym wodę z podstawy. U mnie był on zagięty i byłem zdziwiony skąd woda pod akumulatorem. Odcięcie zagniecenia i ponowne zamontowanie załatwiło sprawę.
ENDRIU pisze:gdzie zgubiłeś tą końcówkę do podłączenia wężyka
Nie było. Sprawdzę jeszcze czy są otwory na jej zamontowanie /chyba nie ma ?/

: 30 sty 2012, 14:15
autor: ENDRIU
smak56, otwór do zamontowania tej końcówki jest widoczny na Twoim zdjęciu to ten otworek z boku klapki od korków,zobacz jeszcze czy nie jest czasem założony z drugiej strony.

: 30 sty 2012, 16:39
autor: ślimak
Ja dzisiaj zakupiłem CENTRA PLUS 54AH CB542

Obrazek

Cena 230 zł.

Cała półka zajęta na akumulator zajęta - w porównaniu z fabrycznym to olbrzym.

: 30 sty 2012, 16:41
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
ENDRIU i Q po przemyśleniu przyznaje, że macie racje. Ale z drugiej strony, jeśli pobór jest większy niż ładowanie, to i tak prądu nam kiedyś braknie. Tylko że później.

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 16:47 ]
ślimak pisze:Ja dzisiaj zakupiłem CENTRA PLUS 54AH CB542
Kupowałeś pod kolor? 520A, wypadałoby teraz -30st w nocy, żeby żaden sąsiad nie zapalił rano. Musisz doprowadzić resztę silnika do takiej czystości jak nowy akumulator.

: 30 sty 2012, 19:47
autor: Q
Ja mam fabryczny 40Ah - przebieg podobny do Twojego i rocznik ten sam i na razie odpukać się spisuje, jak się zacznie coś dziać to pewnie kupie taki jak Ślimak bo nawet producenta mam o rzut kamieniem :) A z tymi rozważaniami to tak teoretycznie rzuciłem 65Ah bo zaczęło mnie zastanawiać stwierdzenie marcin24 na 1 stronie że alternator nie da rady go doładować..

: 31 sty 2012, 9:56
autor: ślimak
Coval pisze:Kupowałeś pod kolor?
No dokładnie :) .
Coval pisze: 520A, wypadałoby teraz -30st w nocy, żeby żaden sąsiad nie zapalił rano
Ja myślę, że na chwilę obecną mam spokój. 520A chyba wystarczy.

Pomijając fakt, że pomiar(sprawdzenie) akumulatora odbyło się jakiś czas temu i wykazywało 320A w dniu wymiany miał 190 po przejechaniu kilkudziesięciu km. I był opuchnięty z jednej strony - więc agonia była bliska.

Sprzedawca też mówił o tym, że akumulator (strata wartości po odpaleniu samochodu) wychodzi na bilans zerowy po przejechaniu ok. 10 km
Coval pisze:Musisz doprowadzić resztę silnika do takiej czystości jak nowy akumulator.
O tym to już nie wspominam - to priorytet na wiosnę.

: 31 sty 2012, 23:28
autor: mireks
Do mnie też zawitał nowy akumulator: Centra Futura 53Ah 530A.
Stary jeszcze dawał radę, ale dzisejszy ostatni dzień dzień stycznia 2012 r. wykazał, że ryzyko niepewności jutra wzrosła. A teraz będzie spokój na następne 4-5lat.

: 01 lut 2012, 19:10
autor: will
Jak przyjdzie czas to pomyślałem o varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają miał ktoś takowe?

: 01 lut 2012, 19:28
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
will pisze:varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają
Wieczny na pewno nie jest. Inaczej by zbankrutowali.


A ja mam pytanie. Czy Ci co wymieniali akumulatory, zakładali koce, takie jak w fabrycznym?

: 01 lut 2012, 19:45
autor: mireks
Coval pisze: A ja mam pytanie. Czy Ci co wymieniali akumulatory, zakładali koce, takie jak w fabrycznym?
Żadnego koca nigdy nie miałem przy akumulatorze. Fiat dodawał to akcesorium czy to raczej kwestia własnej inicjatywy?

: 01 lut 2012, 19:52
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
mireks pisze:Fiat dodawał to akcesorium czy to raczej kwestia własnej inicjatywy?
Nic specjalnego filcowo-jakiś tam. Był w aucie.

[ Dodano: |1 Lut 2012|, o 21:27 ]
Wyciąłem to co wiać z jakiegoś starego zdjęcia.

: 02 lut 2012, 0:43
autor: smak56
Tak jak u mireks-a, nie było żadnej otuliny akumulatora. /nasze były zahartowane/ :lacha

: 02 lut 2012, 6:34
autor: Tomek
Pierwszy raz widzę ten koc.
Coval musi mieć jakąś Limited Edition