Strona 5 z 14
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 1:39
autor: smak56
luk79 pisze:tzn czy zewnętrzne oględziny wykażą czy są ząbkowane
Tak. Po skręceniu kół przesuń wewnętrzną stroną dłoni po bieżniku w jedną i druga stronę (wzdłuz bieżnika) Jeżeli sa O.K. to będzie gładko. Jak będą wyząbkowane to wyczujesz wyraźne "zadziory" na biezniku.
Ja natomiast dzisiaj zmieniłem opony zimowe na letnie. Po zdjęciu zimówek dokładnie je obejrzałem. Do trzech opon nie miałem uwag. Natomiast czwarta opona wprawiła mnie w zdumienie, przechodzące w niepewność i na końcu złość. Otóż znalazłem kilka "klocków" bieżnika całkiem "łysych" lub nadmiernie wytartych i nie bardzo wiem co o tym sądzić. Wygląda mi to na feler opony, ale czy na pewno?

Może ktoś z Was się z tym spotkał (ja pierwszy raz). Opony od nowości, przeleciały trzecią zimę (ok. 25 tys. km) DOT 3210. Nie mają cech "ząbkowania".
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 8:54
autor: emmer
amortyzator

Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 9:07
autor: helletic
Aż muszę obejrzeć moje zimówki

! Stawiał bym na wadę opony

Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 11:02
autor: smak56
Dodam tylko, że wysokość klocka wytartego jest taka sama jak tych obok. Głębokość widocznych (sąsiednich) lamelek około 4 mm.
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 11:31
autor: Tomek
A może miałeś tak od początku???
Wygląda to moim zdaniem, jakby fabryka sknociła odlew.
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 11:47
autor: smak56
Właśnie wysłałem zapytanie na ten temat do Michelin Polska S.A. - Olsztyn. Zobaczymy co mi odpiszą?

Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 12:27
autor: emmer
skoro są równe to napewno nie amory
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 13:39
autor: sylwek
smak56 potwierdzam - jak kupowałem swoje, to przy oględzinach widziałem takie egzemplarze w hurtowni. To nie jest wina zawieszenia ! Opony wyglądają tak jakby fabrycznie co któryś klocek nie miał wyrzeźbionej lamelki. Z tego co mi próbował czarować gumiarz, nie jest to wadą (?!) - to pełnosprawne opony. Ja się z tym nie zgodziłem - myślę że w (szczególnie w zimówkach) takie braki lamelek na klockach jednak osłabiają ich skuteczność. Trzeba pamiętać że opona styka się z podłożem na powierzchni zaledwie ok. 2cm x szerokość opony.
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 16:33
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
bąbel
Re: opony na zimę
: 18 kwie 2013, 17:15
autor: smak56
Mam już pierwszą odpowiedź:
Witam Pana,
Opony budżetowe nie posiadają głębokich lamelek. Lamelki do pełnej głębokości bieżnika posiada wyłącznie Michelin.
Na osiągi zimowe opony wpływa także rodzaj i twardość mieszanki bieżnika oraz rzeźba bieżnika.
Jeżeli coś Pana niepokoi to proszę o przeslanie zdjęć - do 5MB w jednym mailu.
Nie omieszkałem skorzystać z okazji i wysłałem zdjęcia. Czekam co napiszą. Zdaję sobie sprawę, że niczego nie wywalczę (nawet się nie staram), ale chcę, aby wiedzieli, że coś takiego się dzieje. Może coś podpowiedzą - w co wątpię.
Re: opony na zimę
: 19 kwie 2013, 18:51
autor: will
Ciekawe czy przy kupnie informowali że mimo oznaczeń na oponach że jeszcze dobre, opony do wymiany bo nie ma lameli.
Re: opony na zimę
: 19 kwie 2013, 19:28
autor: smak56
will pisze:Ciekawe czy przy kupnie informowali że mimo oznaczeń na oponach że jeszcze dobre, opony do wymiany bo nie ma lameli.
No coś Ty

Re: opony na zimę
: 20 kwie 2013, 14:24
autor: will
smak56 a co to za marka tych opon? Na mój gust to lamele akurat są ważnym elementem składowym opony zimowej i nie rozumiem dla czego opona ma się skończyć wcześniej niż założył producent dając znacznik, trzeba będzie omijać te oponki

Re: opony na zimę
: 06 maja 2013, 12:05
autor: smak56
Niestety, chciałem być patriotą i kupować przedmioty wyprodukowane w Polsce. Naciąłem się. Opony to Kormoran Snowpro B2 185/65 R15
Druga odpowiedź
Witam Pana,
Zakupił Pan opony budżetowe, które posiadają zdecydowanie płytsze lamelki od opon marek premium.
Jeżeli zależy Panu na pełnej głębokości lamel, to Michelin Alpin A4 jako jedyna na rynku posiada lemele cięte do pełnej głębokości tzn. do podstawy klocka bieżnika.
Opony zimowe posiadają zimowy wskaźnik zużycia (TWI) na poziomie 3 lub 4mm. Po uzyskaniu tej głębokości zaleca się ich wymianę na nowe lub dalszą eksploatację w lecie.
Pozdrawiam,
Tomasz MLODAWSKI - TC/TCRE/M/PPB
PRODUCT MANAGER / STANDARDS & REGULATIONS
Passenger, Light Truck & Off-Road Tyres
MICHELIN POLSKA SA
Ul. Postepu 15
Re: opony na zimę
: 06 maja 2013, 12:24
autor: emmer
lub dalszą eksploatację w lecie
dobry kubuś
