Strona 374 z 625

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 26 paź 2015, 16:49
autor: UniZX
Nowy tydzień i tankowanie rankiem :)

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 27 paź 2015, 13:25
autor: Tara78
Tankowanie i znowu załamka czemu aż tyle litrów tam wchodzi i nie po 1,70 panic Zrobiony serwis olejowy, wymiana filtra kabinowego, paliwa, oleju, wymiana płynu wspomagania. Mycie i woskowanie diabełka i można jeździć :jazda
Na wiosnę pójdzie ceramika na budę i spa inside :) Mam nadzieję, że warto zainwestować te pieniądze w maszynkę do polerki i preparat coby jeszcze bardziej cieszył oko.

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 27 paź 2015, 15:27
autor: adamson
Zdiagnozowane prawe łożysko górnego mocowania amortyzatora do wymiany :(
Pozdrawiam. Adam.

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 28 paź 2015, 16:00
autor: Tara78
Zbadana "organoleptycznie" ;) powierzchnia tylnej kanapy i z przykrością stwierdzam, że więcej miejsca niż w Kresce to tam nie ma. Wygodnie jadą dwie osoby z tyłu, tunel środkowy jest bardzo wysoki i przez profil kanapy z fotelikiem z tyłu trzy osoby to tłok. Wkurza mnie jeszcze umiejscowienie zapięcia pasów, strasznie głęboko siedzą w kanapie.

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 28 paź 2015, 16:15
autor: adamson
Wczoraj diagnoza, dziś wymiana prawego przedniego łożyska górnego mocowania amortyzatora, jak dobrze liczę to już trzecie [ANGRY FACE]
Pozdrawiam. Adam.

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 29 paź 2015, 16:54
autor: marco53
Kiedyś pisałem jak blokowały mi się tylne hamulce - od dzisiaj mam NOWE BĘBNY :zlawy oczywiście razem ze szczękami. A jakby tego było mało tarcze i klocki też dokonały żywota. Dobrnęły do 150 tys
Wymiana na TRW
Jeśli ktoś potrzebuje podaję symbole:
Bęben - DB4210
Szczęki hamulcowe - GS8719
Tarcza hamulcowa - DF2734
Klocki hamulcowe - GDB1654 (z przewodem do czujnika zużycia)

Teraz trochę spokojnej jazdy by to wszystko dotrzeć :jazda
Jeśli wytrzyma ten komplet kolejne 150 tys (oczywiście nie dotyczy szczęk i klocków) to druga wymiana już nie będzie przy moim udziale.

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 29 paź 2015, 17:13
autor: will
To rekordowy wynik

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 29 paź 2015, 18:37
autor: marco53
Ale naciągnięty :smutny

Po zdjęciu tarcz i dokładnym pomierzeniu stwierdziłem że "troszkę" wcześniej należało je zmienić - dobrze że nie było żadnej tak zwanej przygody. :banan
Chociaż faktycznie nie depczę często hamulca - preferuję hamowanie silnikiem więc przebiegi są duże.
Bębny jeszcze można było podtoczyć ale to złudna oszczędność.
Silnika w samochodzie może nie być ale hamulce być muszą :ink

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 29 paź 2015, 19:08
autor: smak56
marco53 pisze:Kiedyś pisałem jak blokowały mi się tylne hamulce - od dzisiaj mam NOWE BĘBNY :zlawy oczywiście razem ze szczękami. A jakby tego było mało tarcze i klocki też dokonały żywota. Dobrnęły do 150 tys
Czytam i zastanawiam się nad blokowaniem hamulców. Sama wymiana bębnów i szczęk usunęła tę usterkę? :pomysli
Przejechałem ponad 170 tys. km i jak pisałem wcześniej, na bębnach i szczękach spokojnie jeszcze pojeżdżę (może nawet do 200 tys.), ale o blokowaniu hamulców nic mi nie wiadomo.
P.S.
A czujnik przy klocku zareagował właściwie? :pomysli

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 9:47
autor: mwas
A ja jestem po ścieżce diagnostycznej badań technicznych - nie ma się do czego przyczepić i kolejny rok spokoju :jazda

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 10:25
autor: marco53
smak56 - to blokowanie hamulca na tyle to stara sprawa.

Pisałem kiedyś że hamulce blokowały się gdy włączyłem nawiew ciepłego powietrza na nogi :lacha tak tak to nie ściema - zanim to zlokalizowałem to niestety trochę nieświadomie zużyłem bębny. Te moje zmartwienia że słabo idzie nie ma przyspieszenia :-<< lokalizacja tysiąca usterek i efekty na lepsze raczej mizerne. Gdybym nie jechał nocą do córki i nie zobaczył podczas jazdy światła stop w lusterku w czasie gdy w ogóle nie hamowałem to pewnie do dzisiaj bym nic nie znalazł.
Ale do brzegu :
Pedał hamulca jest osadzony na plastikowej tulei która się zużyła, w wyższej temperaturze rozszerzała się blokując pedał który nie odbijał do końca wysysał podciśnienie ze wspomagania bo efekt był taki jakbym jechał ciągle na lekko włączonym hamulcu, po jakimś czasie dochodziło to pogrzania płynu i blokowaniu hamulca na tyle tak że bardzo ciężko było obrócić koło dochodził jeszcze efekt "twardego pedału" .
A że troszkę jeżdżę więc na "lekko" włączonym hamulcu mogłem zrobić kilka tys. na moje usprawiedliwienie dopiero co go kupiłem więc zero doświadczenia.
Rozwiercenie tulei i smar grafitowany załatwiło sprawę od jakichś 40tys km :banan

Czujnik przy klockach nie miał szans - zanim się zużyły klocki gdzieś go oberwałem :smutny

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 10:47
autor: smak56
Teraz już kojarzę. Sprawę blokowania pedału opisywaliśmy tutaj; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 4&start=15

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 11:37
autor: marco53
smak56 pisze:Teraz już kojarzę. Sprawę blokowania pedału opisywaliśmy tutaj; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 4&start=15


No o to to to :)

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 13:03
autor: Fiacik
Przeczytałem co piszecie na temat tego sworznia i jest w tym pewna niekonsekwencja zwłaszcza w jednym z opisów marco53 ,bo jeżeli poczyścił sworzeń papierem ściernym to jego średnica nie wzrosła jak napisał w opisie a zmalała ,dodatkowo "przejechanie" przez otwór rozwiertakiem tylko powiększyło luz .Nie wypowiadam się czy jest to właściwe załatwienie sprawy blokady hamulca tylnego ,ale wydaje mi się,że wystarczyło by 2-3 krople rzadkiego oleju ze strzykawki i temat byłby załatwiony .
Muszę ten temat dobrze pooglądać w mojej Lince .

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

: 30 paź 2015, 13:16
autor: smak56
Fiacik pisze: poczyścił sworzeń papierem ściernym to jego średnica nie wzrosła jak napisał w opisie a zmalała ,dodatkowo "przejechanie" przez otwór rozwiertakiem tylko powiększyło luz . .
Adam i o to właśnie chodzi.
Wspomniany sworzeń pod wpływem temperatury (30 ÷ 40˚C) pęcznieje i powoduje zacinanie się pedału hamulca, który nie wraca do stanu wyjściowego.