To jest inaczej półsyntetyk na sterydach. To nie jest pełny syntetyk. Tak mnie nabrali w Norauto, że to pełen syntetyk, a to guzik prawda. Pełny syntetyk ma tylko i wyłącznie w nazwie FULL SYNTHETIC. Fully i SHC Synthese, to półsyntetyk jednym słowem.sylwku pisze:ps. Widzę że trafiłeś jeszcze na bańke z nalepką "Fully Synthetic" bo ja już mam "SHC Synthese Technology"Zawartość ta sama.
[Inne] Olej
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Tak, na gwarancji. I nie jest to odosobniony przypadek, bo np. w ASO Fiat Partner w Katowicach jak przyjechałem Pandą na przegląd po roku, to od razu zaproponowano mi zmianę na Mobila.sylwku pisze:Nawet na gwarancji ?adamson pisze:A wiem skądinąd, że np. ASO Fiata, Lancii i Alfy Romeo TUR Bytom tym olejem zalewa silniki Fiatów Linea (oficjalnie), a w ogóle 8 lat zalewa silniki Fiatów Mobilem ( nie Selenią).![]()
Bo wiem że po gwarancji - to wiele ASO zalewa tym olejem. Ja miałem nawet nalepkę od dealera na szybie "Mobil1"
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Pooowoooliii... nie rozpędzaj sięhelletic pisze:To jest inaczej półsyntetyk na sterydach. To nie jest pełny syntetyk. Tak mnie nabrali w Norauto, że to pełen syntetyk, a to guzik prawda. Pełny syntetyk ma tylko i wyłącznie w nazwie FULL SYNTHETIC.

Obecnie chyba każdy "cywilny" olej z grupy IIIplus - Mobil, Castrol itp.. czy to 5w30, 5w40, 5w50, czy 0w40 jest robiony w technologii SHC (przykład Mobila) czyli Synthetised HydroCarbon (syntetyzowane węglowodory), potocznie nazywanej "hydrocrakingiem" naturalnej bazy.
Półsyntetyk (a w zasadzie "ćwierćsyntetyk") składa się z czystej bazy MINERALNEJ z domieszką części syntetycznej (syntetyzowanej). SHC nie posiada czystej bazy mineralnej.helletic pisze: Fully i SHC Synthese, to półsyntetyk jednym słowem.
Producenci zmienili technologię produkcji (nie będę zanudzał, bo wyszłaby dysertacja naukowa) na SHC, zachowując określenie "Fully synthetic" - co jest nieprawdą. Dlatego rygorystyczne normy (np. w Niemczech) zabraniają stosowania takiego określenia produktu na ich rynku - i mamy prawdziwe oznaczenie "SHC... " Niestety na innych rynkach - w tym w Polsce takich ograniczeń nie ma i jest "Fully synthetic"
Co do jakości - to naprawdę nie ma się czym przejmować. SHC to nadal to bardzo dobre oleje "syntetyczne" tudzież w "technologii syntetycznej" i doskonale spełniają swoje zadanie. Półsyntetyk nigdy by nie uzyskał jakości 0w40.
Rozpisałem się trochę, ale warto żeby uspokoić potencjalnych nabywców tych olejów.
Spotkałem się raz z przypadkiem jak jeden z użytkowników (pozdrawiam


- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Jednak nie wszystko, bo nadal pojawiają się wątpliwosci.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Wszystko to już pisaliśmy kilka stron wcześniej. Czy do 1.4 8v potrzebny jest olej IV V PAO ? Na dobrym SHC ten silnik spokojnie przeżyje auto.
Główny przekaz mojego postu był taki, żeby na siłę nie szukać na półce oleju (dla przykładu Mobil 0w40) z napisem "Fully Synthetic" bo to tylko nalepka, a w środku będzie to samo w bańce z napisem "SHC Synthetized Technology". Nie ma dwóch różnych linii produkcyjnych tego samego oleju. A już na pewno nie należy popadać w paranoję ze zlewaniem SHC, bo nie ma nalepki "Fully..."
Racja co do prostego konstrukcyjnie silnika 1.4 8v. Myślę że na dobrym półsyntetyku też pewnie przeżył by auto.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Wiadomo, że nie każdy czyta cały temat od nowa. Dobrze że przypomniałeś co i jak.sylwku pisze:Jednak nie wszystko, bo nadal pojawiają się wątpliwosci.
Na jakim oleju może pracować silnik to wie tylko producent. T-Jet w Brazylli jeździ na 15W40, czyli minerał. A tam jest wersja bardziej wysilona 152KM.
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
sylwku, czyliiiii...po części miałem rację, że to nie jest taka wspaniałość jak full synthetic
! Poczytałem na ten temat dość dużo w necie i najbardziej mnie wkurzyło, że w/g Nor auto fully i HCS, to dosłownie identyczny olej jak full, a to nieprawda! Jest to troszkę gorsze od full. Skoro Niemcy w swej rygorystycznej naturze zakazują takich wałków z nazewnictwem, to coś musi być na rzeczy. Może i owszem, dobry HCS jak i fully nie zaszkodzą naszym silnikom, ale skoro miałem full, to chcę na tym jeździć jak najdłużej i nie lubię gdy mnie ktoś oszukuje (przyznali się potem w Nor auto do błędu, bo narobiłem tam gnoju
). Suma summarum - takie nasze dyskusje są super, bo nawet ludziom nie udzielającym się na forum można wyjaśnić przysłowiowe "co z czym się je"
. Poza tym wlałem również to co adamson fully. Byłem u bezpośredniego importera Mobila i poprosiłem o wykład na temat różnic między Fully (lub HCS), a Full. Sylwku właściwie opisał to, co tam mi powiedzieli. Zaznaczyli również, że śmiało mogą mi sprzedać Full tylko po co, skoro jest droższy a różnicy na naszych silnikach nie będzie. Skoro nie zależało im na sprzedaniu droższego, znaczy się że prawdę gadał 




- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Naleją mleka i też napiszą fully synthetic.
http://img1.cokupicstatic.pl/c_big2295033.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ngt.bg/avtochasti/components/com ... e2a3eb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img1.cokupicstatic.pl/c_big2295033.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ngt.bg/avtochasti/components/com ... e2a3eb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
No to akurat jest oczywiste, bynajmniej dla mnie - do czego ta poprawka ? Ja pisałem że producent tak oznacza olej który nota bene jest w technologii SHC.duskap pisze: Poprawka bo Fully Synthetic akurat oznacza pełen syntetyk.
Co oznacza sam skrót SHC i z czym się to wiąże pisałem powyżej.Tylko SHC albo Synthetic Technology oznacza hydrocraking.
To znaczy że olej z poniższej fotki nie ma prawa istnieć ? Twierdzisz że Mobil jawnie kłamie ?Żaden SHC nie osiągnie 0W40 tak nawiasem mówiąc z tego co w necie pisali.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Nie przegadujcie się, bo to do niczego nie doprowadzi. Może jedynie do kłótni. Każdy koncern chce sprzedać byle co za niezłą kasę. Pisać na opakowaniu mogą co im się podoba, niestety. Wszystko zmierza w kierunku potanienia produkcji, a nie polepszenia jakości. Dla producenta sukcesem jest zrobienie oleju 0w40 na bazie mineralnej niż stworzenie oleju który wytrzyma 50tyś bez wymiany.
Tak więc skoro wiedzę macie dużą, powiedzcie co sądzicie o wlaniu 0W40 który chyba jest syntetyczny. http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... /xfs-0w40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Przed wymianą chce przepłukać http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... gineflush/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak więc skoro wiedzę macie dużą, powiedzcie co sądzicie o wlaniu 0W40 który chyba jest syntetyczny. http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... /xfs-0w40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Przed wymianą chce przepłukać http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... gineflush/" onclick="window.open(this.href);return false;
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
A w życiu
Nie zamierzam się z nikim kłócić. Tylko jak już wcześniej napisał helletic takie dyskusje mogą wiele wyjaśnić. Właśnie poprzez dogłębne poznanie tematu, bo w necie jest masa ogólnych informacji (często lobbystycznych), ale mało konkretów. A że jestem szczególarz...
Millers XFS 0W40 (pomijając już różnice wynikające z kalsyfikacji 0w40) bije na głowę Selenię indeksem lepkości (186) - Selenia (175). Spełnia wszystkie wymagane normy, niskopopiołowy, Full Syntetyk
Chodzą słuchy że to jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) olej. Ale drogi...
Z płukaniem to profi podejście, bo zmieniając całkowicie producenta (inna baza olejowa) bez płukania, trzeba zwróć uwagę na to żeby dobrze ściągnąć pozostałości. Żeby się potem kluchy nie robiły...

Olej który podałeś najlepiej porównywać w odniesieniu do innego oleju. Powiedzmy do fabrycznej Selenii K.P.E.Kuzyn_z_Sosnowca pisze: co sądzicie o wlaniu 0W40 ...
Millers XFS 0W40 (pomijając już różnice wynikające z kalsyfikacji 0w40) bije na głowę Selenię indeksem lepkości (186) - Selenia (175). Spełnia wszystkie wymagane normy, niskopopiołowy, Full Syntetyk

Z płukaniem to profi podejście, bo zmieniając całkowicie producenta (inna baza olejowa) bez płukania, trzeba zwróć uwagę na to żeby dobrze ściągnąć pozostałości. Żeby się potem kluchy nie robiły...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Nawet u nas nie można. Podobno. Teraz jak widzę 0W40 w SHC to już wątpię we wszystko.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Może w Niemczech, ale jak widać na przykładach powyżej (shelli castrol), u nas można wszystko.
Moźe u nas i w Niemczech to są inne oleje? Gdzieś taka plotka była w necie, że polskie oleje i niemieckie są zupełnie inne z innymi normami itd (i pojemnościami, u nich 5l najczęściej).
Parę osób na forach o olejach twierdzi, że Castrole, Shelle itd oferowane w Polsce pochodzą wprost od... Orlenu.
Jak ktoś zmienia olej co 10 tys km i pół roku (tak jak ja) to jemu to żadna różnica. Ważne aby normy były ok. Co innego gdy ktoś jeździ 30 tys km albo zmienia co 2 lata (są tacy).
Tak czy inaczej jakikolwiek olej dostępny na rynku jako syntetyk z normą SM (dla benzyn) jest wielokrotnie lepszy niż najlepszy olej dostępny 15 lat temu. A wtedy auta potrafiły robić pół miliona km. Tyle, że olej zmieniano co 10-15 tys km... czyli średnio co pół roku
