Strona 4 z 8
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 13:17
autor: mwas
Kwestia różnicy w oleju w waszych autach (Stefan - 5W40, Adam - 5W30) wynika z faktu, że Adam ma DPFa

I nie chodzi tutaj wcale o kwestię tych parametrów lepkości a raczej o klasę oleju według normy Fiata, a że Selenia do silników z DPFem robi akurat 5W30, to i Fiat taki właśnie zaleca

Odnośnie tego, co napisał Adam, z wjazdem do miast - to się zgadza i to się już dzieje. Do centrum Berlina nie można wjechać autem innym, niż przynajmniej z normą EURO4. Poświadczeniem posiadania takiego auta jest zielona naklejka przyklejana na szybę wraz z dokumentem wydawanym przez jedną ze stacji diagnostycznych, np Dekra lub TUV. Naklejkę wraz z dokumentem może zdobyć każdy po okazaniu na stacji dowodu rejestracyjnego auta i kosztuje to 5 EURO. Mandat za poruszanie się autem bez naklejki po strefie, gdzie jest to wymagane wynosi 40 albo 50 EURO (nie pamiętam teraz dokładnie). Wiem o tym, bo świeżo "przerabiałem" ten temat - zeszły czwartek i piątek spędziłem w Berlinie i moje auto jest już oznaczone

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 16:38
autor: karollino
Zrobię mały

ale pociągnę temat normy spalin - na szczęście wszystkie nasze autka mają przynajmniej EURO 4

. Co do opłaty w Berlinie - to aż mnie trzepie... tam kosztuje to 5 EUR na całe życie. W stolicy dolnego śląska, baranki z UM chcą zrobić płatny wjazd do centrum dla wszystkich i to w maksymalnej wysokości uiszczanej każdorazowo...
Także zapraszam do Wrocławia na kawę i zwiedzanie rynku póki jeszcze jest ekoterroryści są słabi

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 20:56
autor: Macias
Czesc Wszystkim,
A co sadzicie O Seleni ? do naszych diesel-kow? warto ja zmienic np na castrol ? czy inny ?
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:26
autor: skory85
Kolego oleje są w innym dziale warto poszukać

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:32
autor: Macias
Kolego "kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu" wiec przy okazji chciałem zapytać o olej do naszego 1.3 mulijet , ale spoko dzieki za info
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:37
autor: skory85
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:45
autor: Macias
Dzięki Serdeczne
będzie co czytać hehe
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:51
autor: skory85
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 21:52
autor: smak56
Macias pisze: 19 lut 2018, 21:45będzie co czytać hehe
W dziale SILNIK masz min 5 tematów na temat oleju; od tego jaki i ile do wycieków, dolewek itd.
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 19 lut 2018, 23:35
autor: Szczypior
-
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 20 lut 2018, 0:09
autor: karollino
Ad.1 piszczy przy zwolnieniu hamulca (reczny i nozny)? Zdejmij bebny i porzadnie wyczysc srodek. U mnie tak bylo a winnym byl caly syf ktory tam sie zgromadzil. Po czyszczeniu, jak reka odjal
Ad. 3. Na allegro albo olx szukales? Jakis czas temu widzialem ta raczke ale nie chromowana niestety :(
Ad. 5 o tej porze nie chce mi sie schodzic do auta ale z tego co pamietam to podporka ta jest kotwiona gdzies przy podszybiu i (w stanie zlozonym) przechodzi przez taka gabke - pogladowo zdjecie z GP, u nas jest podobnie. Ta podporka u Ciebie jest peknieta czy z ogledzin wychodzi ze nie stracila integralnosci?
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 20 lut 2018, 0:31
autor: Szczypior
-
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 20 lut 2018, 0:32
autor: smak56
rustin pisze: 19 lut 2018, 23:35
1. Między innymi jak nacisnę hamulec na postoju, to coś piszczy z tyłu.
2. Skrzynia biegów jest cała mokra, chociaż olej sprawdzałem i jest, nie jest to olej silnikowy raczej bo brak wycieków od góry. Sprzęgło bierze przy samej podłodze i przy wrzucaniu wstecznego zgrzyta.
3. Rączka od schowka jest urwana, otwiera się i zamyka jak nacisne ten trzpień co jest pod rączką ale rączka leży obok

co gorsza nie widzę do kupienia chromowanej.
4. Oparcia kanapy jak się siedzi, naciśnie, strzelają, pukają, coś w środku bo po otwarciu oparć i naciskania ręką puka, jakby blacha?
5. Drut co trzyma maskę nie jest w żadnym uchwycie, można go wyciągnąć, a aby maskę trzymał trzeba włożyć po prostu w otwór w masce i oprzeć o coś. Jakby ktoś miał foto jak ma być albo co kupię i będę wdzięczny
Na wszystkie pytania masz odpowiedzi na forum:
ad 1.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=2569
ad 2.
http://www.lineaklubpolska.pl/search.ph ... ieg%C3%B3w
dodatkowinfo: wsteczny włączamy po zatrzymaniu do 0 - inaczej może zazgrzytać. Jeżeli się nie ślizga to ok. Sprzęgło bierze nisko (mam trzecie i tak jest)
ad 3. np.
http://allegro.pl/klamka-zamek-schowka- ... 22600.html oklej folią alu i masz
ad 4. tam jest blacha może się urwała
oparcie.png
ad 5.
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... it=podpora
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 20 lut 2018, 12:51
autor: Szczypior
-
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 20 lut 2018, 17:20
autor: smak56
rustin pisze: 20 lut 2018, 12:51 Najgorzej, że nie mam w pobliżu ASO Fiata, czy te różne plastiki do trzymania maski zamówi jakoś online lub może ktoś na forum zajmuje się sprzedażą różnych części?
Nie wiem skąd jesteś (brak danych), ale u mnie jest kilka sklepów moto i u nich kupuję części serwisowe po numerze. Nie ma żadnych problemów z ich sprowadzeniem. Pewnie coś tam sobie dokładają do cen ASO, ale coś za coś (plastiki masz ponumerowane).