Strona 4 z 43

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:17
autor: Tara78
Najgorsze jest to, że jeśli to jest zmęczenie materiału i ten klin "puszcza" to czemu Fiat nie zaleca jego wymiany wraz z wymianą rozrządu??? :pomysli Nie wiedzą czy nie chcą wiedzieć?
To dopiero dwa forumowe Fiaty więc jeszcze nie można uznać tego jako typową dla T-Jet'ów usterkę ale coś w tym jest. :red

Buhert, może Ty masz jakąś teorię na ten temat? :devil :ink (to tak już trochę z mojej złośliwości) :ryczy

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:19
autor: marcin83c
Jak to moja żona mówi porażka na całej linii (linei), po prostu jest to obowiązkowy element wymiany/sprawdzenia podczas wymiany rozrządu lub nawet przeglądu. Na rozrządzie przejechane ok 17 tyś km. Co mogło być przyczyną na tę chwilę zmęczenie materiału? korozja i strasznie napięty pasek- robione w ASO Radom.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:26
autor: marcin24
To teraz uderz do tego aso ciekawe co powiedzą pewnie minął już rok od wymiany.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:27
autor: Tara78
panic Tylko nie bierz przykładu ze mnie, (nie)moja Lina to ewenement na forum jeśli chodzi o wkurzanie mnie. :red
Na spokojnie policz, przemyśl i podejmij decyzję bez spiny.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:48
autor: mwas
A tak bardzo chciałem się mylić w moim poście z wczoraj :smutny Smutne to informacje, niemniej trzymam kciuki, żeby zniszczenia były mniejsze, u Tara78 nie dało się w ogóle silnika odpalić, Twój chociaż odpala. Mam nadzieję, że w związku z tym koszty będą mniejsze, no ale nie ma się co czarować - i tak pociągnie trochę po kieszeni :smutny marcin24 dobrze pisze - ile minęło od wymiany :? Uderzaj do nich, jak wymieniali to niech się teraz tłumaczą, ciekawy jestem ich diagnozy odnośnie przyczyn tej "usterki" :oj

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 14:59
autor: Tomek
Szczerze współczuję.
To potwierdza tylko moją opinię o ASO w Radomiu, że lepiej by było dla wszystkich jakby się nie dotykali samochodów. Myślący mechanik może zwrócił by uwagę na ten klin.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 15:03
autor: marcin83c
Od wymiany minęło 13 miesięcy, ASO i tak mi nic na to nie poradzi, nie naprawi i nie zwróci żadnych kosztów. Teraz tylko mieć nadzieję, że nie ma dużych uszkodzeń bo silnik dało się odpalić. Na pewno szlif głowicy, zawory (nie wiem ile szt.) rozrząd, uszczelki i oby na tym się skończyło. Polecam każdemu szybkie sprawdzenie w/w elementu, bo widać, że nie ma znaczenia przebieg na jego żywotność.

-- 16 września 2015, o 16:00 --

Jeszcze mam pytanie jak to możliwe, że tyle nim przejechałem?

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 20:24
autor: pogromcaslaskiej
no to zaczynom zbierac na kupka kase, na te remonty,a miało być tak pięknie :-<< mam nadzieje że flinstony jeszcze mojego nie zeżarły klina,ciekawe czy na forum bravo są jakieś przypadki takiej awari, hehehe

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 20:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Może napisz do centrali Fiata.

Ja przejechałem 40 tyś po wymianie, Emmer pewnie ze 2x tyle.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 16 wrz 2015, 21:31
autor: martens24
Ja przejechałem 50 tyś po wymianie rozrządu ale już zaczynam się bać :!

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 17 wrz 2015, 11:34
autor: emmer
Nie. T-jety mają dobrą opinię, którą potwierdzam. Tutaj zawiódł albo czyynik ludzki albo kiepska jakość użytych części. U Kaski wiemy co, a tutaj zobaczymy.

-- 17 wrz 2015, o 11:39 --

aso Radom :-<< czytałeś nasze posty?

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 17 wrz 2015, 12:17
autor: marcin83c
Nie wracajmy już do ASO Radom i żadnego innego ASO. Wg mnie zawiódł człowiek, być może podczas wymiany rozrządu uszkodzili ten nieszczęsny klin, a na pewno nikt na niego nie zwrócił uwagi, a powinien. Teraz tylko żeby naprawa się udała, i nie było dalszych przygód powiązanych z naprawą.
Na moje oko to tak czy-siak gdybym posiadał t-jeta sprawdziłbym czy wszystko z tymi klinami jest ok.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 17 wrz 2015, 13:02
autor: pogromcaslaskiej
wydaje mi sie przy wymianie rozrządu nie rusza sie tego klina jeżeli nic nie cieknie, chyba że cieknie zimering od strony wału to trzeba go odkrecic i zazwyczaj przy odkręcaniu zrywa się gwint,w tedy kupuje sie komplet - zebatke i klin,sama korozja na klinie nie ma nic w spólonego z usterką,gdzieś został popełniony błąd ludzki

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 20 wrz 2015, 16:52
autor: marcin83c
Korozja chyba nie miała nic wspólnego z tym, że klin po prostu zniknął. Winą takiej sytuacji prawdopodobnie był bardzo mocno naciągnięty pasek. Na szczęście koło pasowe jako tako się trzymało i szkody, choć kosztowne, nie są bardzo poważne.

Re: Problemy z przyspieszeniem

: 20 wrz 2015, 18:56
autor: Tara78
I jak? Ogarnięty temat?